تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی ، در راستای همکاری مشترک جهت توسعه زیرساخت و بهره‌مندی از سرویس‌ های نوین امضا شد

کد خبر: 011014005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ دی ۰۱ - ۵:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی ، در راستای همکاری مشترک جهت توسعه زیرساخت و بهره‌مندی از سرویس‌ های نوین امضا شد

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی
در روز دهم دی مصادف با روز ملی شهر مشهد، در جلسه ای با حضور رئیس و اعضای برق هیأت مدیره و مشاور سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی و معاونین وی در محل شرکت مخابرات استان، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا شد.
این تفاهم نامه در راستای همکاری مشترک جهت توسعه زیرساخت و بهره‌مندی از سرویس‌ های نوین و ارائه خدمات بهتر در صنعت ساختمان مبتنی بر فیبر نوری به متقاضیان با هدف ارتقای فنی و کیفی ساخت و ساز امضا شد.
در این دیدار، بشیر رئیس سازمان ضمن تاکید بر لزوم حرکت به سمت شهر هوشمند و خانه سبز ، از زیرساخت ارتباطی به روز و استفاده از آخرین تکنولوژی ارتباطی بعنوان پیش نیاز این امر یاد کرد و افزود: توسعه تکنولوژیهای ارتباطی ضرورت نگاه به آینده است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بعنوان یک نهاد فنی و تخصصی با قریب چهل هزار مهندس عضو شامل حدود هشت هزار مهندس برق پتانسیل بالایی برای تحقق برنامه های توسعه محور دارد.
بشیر ادامه داد: ما در این مسیر پیش قدم هستیم و امیدواریم تا با همکاری نزدیک با نهادهای متولی بتوانیم زمینه ای فراهم کنیم تا مهندسان و متخصصان این حوزه بتوانند بیش از پیش در این مورد نقش آفرین باشند. مهندس بشیر در پایان اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی فرایند اجرایی این تفاهم نامه در اسرع وقت نهایی شده و شاهد اثرات مثبت این همکاری در فعالیت های تخصصی مهندسان و ارائه خدمات به شهروندان باشیم.
در ادامه زهید زارعی، عضو برق هیأت مدیره سازمان با بیان خلاصه‌ای از فرایند برگزاری جلسات کارشناسی بین ۲ ارگان، همکاری سازمان نظام مهندسی بعنوان یک ارگان مردم نهاد با شرکت مخابرات به عنوان ارگانی حاکمیتی در راستای خدمت رسانی به مردم را اتفاقی مثبت و مهم دانست که اثرات آن به کل جامعه خواهد رسید.
وی از آمادگی کامل سازمان جهت اجرای این تفاهم نامه در اسرع وقت خبر داد و گفت: پی گیر هستیم دستورالعمل‌ها و استانداردها در اسرع وقت طی جلسات کارشناسی تهیه گردد تا بتوانیم وارد فاز اجرایی بشویم.
زارعی هم چنین از آمادگی جامعه مهندسان برق استان جهت ورود به حیطه اجرایی خبر داد و برگزاری دوره‎ ‌های آموزشی لازم را با هماهنگی طرفین خواستار شد.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد تا نتیجه این همکاری استانی را بتوان بعنوان یک الگوی موفق برای اجرا در سطح کشور ارائه داد.
ایمان سریری، عضو برق هیأت مدیره سازمان در ادامه این جلسه ضمن بیان لزوم آموزش به عنوان اصل اساسی در توسعه پایدار، گسترش زیرساخت‌ های ارتباطی و استفاده از تکنولوژی‌ های به روز و گردش آزاد اطلاعات بر بستر این تکنولوژی‌ ها را لزوم آموزش و گسترش دانش در سطح جامعه دانست.
وی با گلایه از مغفول ماندن موضوعات مربوط به زیرساخت ارتباطی در منازل در هنگام ساخت و ساز بیانکرد: همان گونه که ارت و اعلام حریق در جامعه مهندسی و متولیان ساخت و ساز به درستی دارای حساسیت و سختگیری در طراحی و اجراست، زیرساخت‌ های ارتباطی در ساختمان هم باید به همان اندازه مهم در نظر گرفته شود چرا که اساس زندگی در آینده‌ نزدیک بر پایه تکنولوژی و خانه و شهر هوشمند خواهد بود.
زارعی در خاتمه بر اجرایی شدن این تفاهم نامه در اسرع وقت و آموزش مهندسان و فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، حسن اروجی، مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه گزارشی از وضعیت مخابرات در استان را ارائه داد.
اروجی ادامه داد: فعالیت مخابرات متمرکز بر سه حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا است. در حوزه تلفن ثابت دو میلیون و ۱۵۰ هزار مشترک داریم که تمام این مشترکین بر روی شبکه NGNIMS فعال هستند که سبب شده تا تمام فرایند کنترل خطوط ثابت در سطح استان بصورت متمرکز از مشهد انجام شود. در حوزه تلفن همراه نیز نزدیک پنج میلیون مشترک داریم که بر روی دوهزار ایستگاه فعال هستند و بعد از تهران گسترده ترین شبکه موبایل کشور را دارا هستیم. در حوزه دیتا نیز ششصد و پنجاه هزار مشترک اینترنت توسط شرکت مخابرات خدمات دهی می شوند.
وی به سهم ضریب نفوذ اینترنت به ازای افزایش یک درصد سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: باید به ازای یک درصد رشد اقتصاد دیجیتال، هفت درصد ضریب نفوذ و پهنای باند رشد کند.
مدیر شرکت مخابرات، با اعلام برنامه دولت برای افزایش ۵ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور از برنامه کلان مخابرات برای عملی شدن این برنامه خبر داد.
وی برای عملی شدن این برنامه بر لزوم کار در دو حوزه شامل اجرا شدن نسل پنج موبایل و توسعه شبکه فیبر نوری اشاره کرد و از شعار “هر خانه یک فیبر نوری” بعنوان چشم انداز مخابرات در این زمینه یاد کرده و حرکت به این سمت را اجتناب ناپذیر دانست.
وی، لزوم انعقاد این تفاهم نامه را در همین زمینه دانست و ورود فیبر نوری به هر خانه را الزامی برای حال و آینده برشمرد و افزود: گروهی که در این زمینه پیشرو است و اثرگذاری بالایی خواهد داشت سازمان نظام مهندسی ساختمان است و به همین علت، ما به دنبال همکاری مشترک برای رسیدن به این اهداف توسعه محور هستیم.
مدیر شرکت مخابرات، خواستار فرهنگ سازی در جامعه و آموزش مهندسان و متولیان ساخت و ساز در این زمینه شد تا الزامات و زیرساخت های ارتباطی مناسب در مرحله طراحی و اجرای ساختمانها در نظر گرفته شود و از آمادگی شرکت مخابرات برای استفاده از تمام پتانسیل‌ ها در چارچوب این تفاهم نامه خبر داد.
در این جلسه هم چنین، سیدسعید موسوی‌نژاد، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات گزارشی از فرایند تدوین این تفاهم نامه ارائه داد.
در خاتمه این دیدار تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای روسای ۲ ارگان رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۰۱
304 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0