رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: سازه سبز،ثمره شعار برند با اطمینان بسازید است رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: سازه سبز،ثمره شعار برند با اطمینان بسازید است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: سازه سبز،ثمره شعار برند با اطمینان بسازید است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: سازه سبز،ثمره شعار برند با اطمینان بسازید است ، نکته دیگر بازیافت مصالح ساختمانی است که در دو نوع اسکلت فلزی و بتنی قطعاً قابل مقایسه نیست

کد خبر: 010909007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ آذر ۰۱ - ۱۰:۱۵ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: سازه سبز،ثمره شعار برند با اطمینان بسازید است ، نکته دیگر بازیافت مصالح ساختمانی است که در دو نوع اسکلت فلزی و بتنی قطعاً قابل مقایسه نیست

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: سازه سبز،ثمره شعار برند با اطمینان بسازید است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان: سازه سبز،ثمره شعار برند با اطمینان بسازید است
احمد بناکار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد:

سازه سبز،ثمره شعار برند « با اطمینان بسازید» است

با توجه به همکاری خوبی که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و ذوب آهن اصفهان از دیرباز وجود دارد، سایز‌های متنوع پروفیل‌ هایی که مهندسین محاسب در ساخت و ساز‌ها استفاده می‌ کنند در این مجتمع عظیم صنعتی طبق سفارش، تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
احمد بناکار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در این مورد بیان کرد: برخی از مقاطع ساختمانی مانند تیرآهن بال پهن مطابق با استاندارد‌های روز دنیا، صرفاً در سطح کشور در ذوب آهن اصفهان تولید می‌ شود که مزایایی از جمله تسریع در ساخت و ساز، کاهش قیمت تمام شده ساختمان و استحکام بالا را در پی دارد.

سازه سبز، در خدمت رفاه و ایمنی هموطنان
بناکار ادامه داد: نکته دیگر بازیافت مصالح ساختمانی است که در دو نوع اسکلت فلزی و بتنی قطعاً قابل مقایسه نیست، زمانی که عمر ساختمان به حد تخریب می‌ رسد اسکلت فلزی به راحتی و بدون ضربه به ساختمان جمع آوری شده و در سازه‌ای دیگر مورد استفاده قرار می‌ گیرد و حتی امکان تخریب یک سقف از ساختمان چند طبقه هم وجود دارد، اما در ساختمان‌ های بتنی، به جای بازیافت مصالح پِرتی بسیار زیاد، آلودگی صوتی، محیطی و… را شاهد هستیم؛ بنابراین ساختمان‌ های اسکلت فلزی، سازه سبز نام گرفته اند. نکته دیگر اینکه در ساختمان‌ های بتنی، فرآوری بتن بسیار مهم است، زیرا باید کلیه عناصر به میزان مشخص و مطابق با ضوابط ترکیب شده و سپس در ساختمان استفاده گردد که بعضاً این دقت نظر‌ها صورت نمی‌ گیرد و به این علت، پرونده‌ های عدیده‌ای را در مراجع قضایی شاهد هستیم که ریشه آن به استفاده از مصالح غیر استاندارد و عدم حضور مجریان ذیصلاح در عرصه ساخت و ساز، باز می‌گردد.
وی ادامه داد: در گذشته آرماتور‌هایی به اسم آرماتور کششی در بازار وجود داشت که ثمره تغییر سایز میلگرد بعنوان مثال از ۱۴ به ۱۲ بود و پس از نورد سرد، در ساخت و ساز از آن‌ها استفاده می‌ شد و یا اینکه ضایعات ورق‌ های فولادی را به صورت نورد سرد به آرماتور‌های سایز‌های پایین جهت خاموت تبدیل می‌کردند که به علت عدم بهره مندی از استاندارد‌های لازم، به سرعت بافت آن‌ ها گسسته می‌ شد.
وی ادامه داد: با همکاری بسیار خوب ارگان‌های مختلف و در راس آن‌ها اداره استاندارد، این تخلفات مخاطره آمیز به سرعت پی‌گیری شد و این قبیل ضایعات، از بازار جمع آوری شدند.
در ساخت و ساز، ارجحیت با محصولات تولیدی در کارخانه است
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، سبد محصولات ساختمانی استاندارد را در مقایسه با مصالح غیر استاندارد، چنین مقایسه کرد: طبیعتاً محصولات فولادی که در کارخانه تولید می‌ شوند تمام ضوابط، آیین نامه‌های استاندارد فنی و آزمون‌ های متعدد را در طی فرایند تولید سپری می‌کنند، در نتیجه مشخص است استفاده از این گروه از محصولات قطعاً نسبت به مصالح غیر استاندارد، ارجحیت دارد.
وی گفت: شرکت‌ های انبوه ساز که مجریان ذیصلاح در راس آن‌ ها قرار دارند، محصولات مورد نیازشان را از سبد فولادی‌های استاندارد انتخاب می‌ کنند و از این طریق برند حرفه‌ای ساختمان سازی خود را به استفاده از محصولات استاندارد پیوند می‌ زنند. در این راستا و بمنظور رعایت بیشتر ضوابط و آیین نامه‌ها در عرصه ساخت و ساز، با پی‌گیری اداره کل راه و شهرسازی استان اجباری شدن حضور مجریان ذیصلاح در بخش ساختمان سازی را پی‌گیر هستیم تا از این طریق شناسنامه فنی و ملکی صادر گردد. امید است در کلیه ساخت و ساز‌های استان از مصالح استاندارد اجباری استفاده کنند که این امر سرلوحه کار اعضای سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد استان قرار دارد.
این صاحب نظر عرصه ساخت و ساز کشور بیان کرد: از یک سو دولت محترم، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سال را به عنوان یکی از برنامه‌ های اساسی خودش در دست پی‌گیری‌ دارد و در طرف مقابل ذوب آهن اصفهان بعنوان برند مطرح در زمینه تولید مقاطع ساختمانی کشور قرار دارد، کاملاً مشخص است هم افزایی دولت و این کارخانه تولیدی در قالب امضای یک تفاهم نامه، می‌ تواند در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن بسیار موثر واقع گردد. از این مسیر پروژه‌ های انبوه سازی نهضت ملی مسکن با استفاده از مصالح استاندارد و قیمت مناسب برای هموطنان عزیزمان ساخته می‌ شود.

وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان می‌تواند با تولیدات خود از طرح نهضت ملی مسکن پشتیبانی کند و از طرف دیگر دولت متعهد گردد، از این صنعت مادر که به شیوه کوره بلند تولید دارد و هزینه‌های ارزی و ریالی فراوانی را متحمل می‌ شود، حمایت ویژه داشته باشد.
بناکار با اشاره به اینکه مدیران و مهندسین ذوب آهن اصفهان دانش و توانمندی بسیار بالایی دارند و آثار تجربیات این عزیزان را در بخش‌ های گوناگون کشور شاهد هستیم، گفت: گرداوری آیین نامه‌های ساخت و ساز بعنوان یک مرجع علمی و رسمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است لذا همکاری مهندسین ذوب آهن به علت دانش و توانمندی که این عزیزان در عرصه تولید مقاطع متنوع ساختمانی دارند، با دست اندرکاران تدوین آیین نامه‌های ساختمان (مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و معاونت تدوین مقررات ملی) قطعاً رویکرد سازنده و تاثیرگذاری محسوب می‌ گردد و جامعه از مزایای این هم افزایی ارزشمند بویژه در بخش مسکن ایمن، بهره‌مند خواهند شد.
اعتماد و ارزش آفرینی، ثمره برند درخشان
وی گفت: ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس تاکنون بر پایه شعار دیرینه «با اطمینان بسازید»، اطمینان خاطر کامل را به همه مصرف کنندگان محصولاتش داده است و لذا هیچ‌گاه عنوان نمی‌ شود، محصولات این کارخانه قبل از استفاده در ساختمان تست شوند. در یک جمله می‌ توانم بگویم هر برندی که امتحانش را پس بدهد، از ارمغان اعتماد و به دنبال آن ارزش آفرینی بهره مند می‌ شود.
بناکار افزود: با توجه به اینکه محصولات ذوب آهن اصفهان بر پایه استاندارد‌های روز دنیا تولید می‌ شود و ایمنی بسیار بالایی برای سازه‌ها در پی دارند، شایسته است تولید ملی در پروژه‌ های ملی بیشتر به کار گرفته شود، بدین منظور پیشنهاد می‌ کنم یک همایش ۲ روزه به میزبانی این کارخانه برای بازدید از خط تولید و معرفی سبد محصولات ساختمانی آن طبق مستندات علمی برای روسای سازمان‌ های نظام مهندسی سطح کشور و هیات مدیره شورای مرکزی برگزار گردد تا این گروه مرجع توانمندی‌ های تولیدی ذوب آهن اصفهان را به مهندسین محاسب سازمان شان اطلاع رسانی کنند. در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می‌نماید.
منبع: مخاطب ۲۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۰۱
191 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0