شهردار زنجان: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است شهردار زنجان: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است

شهردار زنجان: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است

شهردار زنجان: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است ، شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن است

کد خبر: 010830001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ آبان ۰۱ - ۴:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شهردار زنجان: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است ، شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن است

شهردار زنجان: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است

شهردار زنجان: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است
شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است/ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بعد از هفده سال
شهردار زنجان بیان کرد: شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن است و امیدوار هستیم با هماهنگی این ۴ ارگان راه کار ریشه ای برای ساخت و ساز اصولی اندیشیده شود.
علی‌رضا فیروز فر شهردار زنجان در جلسه با اعضای نظام مهندسی استان گفت: شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن است و امیدوار هستیم با هماهنگی این سه ارگان، یک راه کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز اصولی اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه انجام برخی از اقدامات در پیشگیری از تخلفات ساختمانی مقطعی است و در دراز مدت پاسخگو نیست، ادامه داد: باید به دنبال راه چاره برای حل مشکلات شهری در حوزه ساخت و ساز و جلوگیری از بی‌نظمی‌ ها باشیم.
فیروزفر در ادامه گزارشی از فعالیت‌ های شهرداری در ماه‌ های پایانی سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و افزود: حقیقت این است که در نگاه توسعه‌ای به شهر در حال حاضر مدیریت شهری رویکرد به غیر از اخذ جریمه ساخت و سازهای غیر مجار دارد و در این راه نه تنها سعی در کاهش این منابع دارد بلکه مستعد است این گونه منابع باید کم کم حذف گردند.
وی با اشاره به چهار برابر شدن اعتبار عمرانی شهر در مقایسه با سال گذشته، گفت: خوشبختانه کارهای عمرانی در شهرداری با شتاب بیشتری در حال انجام است.
وی با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های قدیمی و مطالبات چند دهه ای مردم از جمله سبزه‌میدان، پروژه پادگان و آسفالت‌ریزی، کف سازی بازار، اظهار داشت: برخی از این پروژه‌ها چند دهه روی زمین باقی مانده بود و امروز در حال انجام و اتمام است.
شهردار زنجان از دیگر اقدامات راهبردی شهرداری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: در همین راستا چهل و سه دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده و ناوگان حمل و نقل عمومی بعد از هفده سال نوسازی شد.
وی، هم‌چنین از آمادگی شهرداری برای فصل زمستان و بارش برف خبر داد و افزود: در این راستا ماشین آلات برف روبی به روز رسانی شده و دو کارخانه محلول یخ زدا نیز در حال ساخت است.
فیروزفر به برنامه‌ های سال آینده شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: برای سال آینده نیز اقدامات زیربنایی در زیباسازی و روان کردن ترافیک را در برنامه خواهیم داشت، ضمن اینکه ساخت چند پل غیرهم‌سطح نیز در برنامه پیش‌بینی شده است.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۰۱
210 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0