رونمایی شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت رونمایی شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت

رونمایی شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت

رونمایی شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت ، طی مراسمی که روز ۲ شنبه بیست و سوم آبان ماه ۱۴۰۱صورت گرفت

کد خبر: 010829008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ آبان ۰۱ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رونمایی شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت ، طی مراسمی که روز ۲ شنبه بیست و سوم آبان ماه ۱۴۰۱صورت گرفت

رونمایی شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت

رونمایی شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت
در راستای تسهیل فرآیندهای موجود برای ارائه خدمات مهندسی در بخش ساختمانی بین سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان لرستان و شهرداری‌ های استان لرستان از سامانه ارتباط الکترونیکی با شهرداری کوهدشت رونمایی گردید
طی مراسمی که روز ۲ شنبه بیست و سوم آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان لرستان، شهردار کوهدشت، معاونت امور عمرانی فرماندهی کوهدشت، و کارشناسان فنی برگزار گردید، از قابلیت‌ های سامانه ارتباط الکترونیکی سازمان نظام‌ مهندسی با شهرداری کوهدشت رونمایی گردید.
علی‌رضا آریان مهر رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان با اشاره به‌ لزوم توجه به رویکرد ارائه خدمات مهندسی به‌ صورت الکترونیکی گفت: یکی از رویکردهای امروز حاکمیت این است که ما به‌ سرعت به سمت الکترونیکی شدن خدمات حرکت کنیم که سازمان نظام‌مهندسی با همکاری شهرداری‌ های استان به دنبال راه‌اندازی سامانه‌های ارتباط الکترونیکی برای ارائه خدمات مهندسی در بخش ساختمانی است و این امر تاکنون با نواقصی مواجه بوده که منجر به عملیاتی شدن آن‌ ها نشده بود که با رفع این مشکلات و همکاری مسئولین و دستگاه‌ های ذی‌ربط در حال برقراری است و فرآیندهای در سطح استان در این سامانه فعال‌ شده است.
وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن ارائه خدمات، سلامت اداری محقق می‌ گردد، افزود: این روند می‌ تواند اطلاعات بسیار خوبی را برای تصمیم گیران استان در حوزه‌ی ساخت‌وساز تولید کند که با تولید آن رفتارها، تصمیمات و سیاست‌ ها تغییر خواهد کرد. سازمان نظام‌مهندسی سال‌هاست بدنبال تحقق این موضوع است، ما بحثی فراتر از الکترونیکی شدن یعنی هوشمند سازی را در دستور کار قرار داده‌ایم که باید تسریع گردد تا در ارائه خدمات الکترونیکی به سطح مطلوب برسیم و در حوزه ساختمان با همکاری دستگاه‌ های ذی‌ربط کاستی‌ها برطرف گردد.
وی گفت: در مجموعه‌ های استان به سمتی حرکت کرده‌ایم که اقدامات و خدمات الکترونیکی انجام گردد و دیگر مهندسان برای ارسال گزارشات مرحله‌ای ساختمان و نقشه‌های ساختمانی به دفاتر نمایندگی و شهرداری‌ ها مراجعه نکنند.
وی در معرفی برخی اقدامات الکترونیک سازمان نظام‌مهندسی ساختمان افزود: یکی از این اقدامات، تسهیل دسترسی به خدمات نظارت و نقشه‌ های ساختمانی است و در این مورد، طی هشت ماه اول امسال، با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های مرجع صدور پروانه ساختمانی در استان؛ برای راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات الکترونیکی، به توافق رسیده‌ایم و با رونمایی از این سامانه در سطح استان برای اولین بار در کشور این خدمات به‌ صورت یک‌پارچه در سطح استان راه‌اندازی شده است.
وی گفت: در حال حاضر در اواسط راه هستیم و هنوز تا جایی که مطلوب ما باشد. فاصله‌ داریم و امیدوار هستیم سریع‌ تر بتوانیم کار را پیش ببریم.
وی گفت: قطعاً اولویت ما در سامانه خدمات الکترونیکی این است که بتوانیم داده‌های موردنیاز را برای تصمیم گیران و نهادهای نظارتی در حوزه‌ی ساختمان را فراهم کنیم و مطمئن گردیم که به سهم خودمان سیاست‌ هایی که در نظام ساختمانی کشور به‌ عنوان مقررات ملی ساختمان در حال اجراست را به‌صورت عملی بررسی کنیم.
وی با اشاره به متصل شدن بخش‌های ساختمانی شهرداری و اداره کار در این سامانه افزود: سال گذشته با همکاری شهرداری‌های استان ارسال و کنترل نقشه‌ ها را به‌ صورت الکترونیکی در سامانه داشتیم و این کار بسیار بزرگی بود که برای اولین بار در این مقیاس انجام می‌شد که نتایج خوبی نیز بهمراه داشت و از مراجعات زیادی به سازمان و شهرداری‌ ها جلوگیری کرده است و هم‌چنین از اتلاف کاغذ در این موضوع.
وی در خاتمه اظهارات خود با اشاره به ابتدای راه بودن این سامانه بیان کرد: هنوز نقص‌ ها و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که ما از تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این امر می‌ خواهیم که بازخوردهای لازم را به ما بدهند تا بتوانیم در مسیر برطرف کردن اشکالات گام برداریم.
روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان
منبع: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۰۱
295 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0