مراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان زنجان مراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان زنجان

مراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان زنجان

مراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان زنجان ، با حضور شهردار محترم زنجان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید

کد خبر: 010829006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ آبان ۰۱ - ۸:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان زنجان ، با حضور شهردار محترم زنجان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید

مراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان زنجانمراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان زنجان

مراسم تودیع اعضای هیئت رئیسه سال اول نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان برگزار گردید.

 معارفه اعضای هیئت رئیسه سال اول سازمان

مراسم معارفه اعضای هیئت رئیسه سال های اول  نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان برگزار گردید.

مراسم معارفه هیئت رئیسه سال اول هیئت مدیره دوره نهم، با حضور شهردار محترم زنجان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی، مدیر کل محترم نوسازی تجهیز و توسعه مدارس، مدیر کل محترم دفتر فنی استانداری و ارکان و مدیریت‌های سازمان برگزار گردید
در ابتدای جلسه مهندس حامد نظری ضمن خیرمقدم به حضار، با اشاره به این که ما جهت افزایش کیفیت خدمات فنی و مهندسی خود نیازمند نیروی متخصص در زمینه ساختمان هستیم تاکید کرد می بایست به سمت حرفه ای کردن ساخت و سازها رفته و بصورت حرفه ای طراحی، نظارت و اجرا کنیم. لذا تربیت نیروی کارآمد و متخصص از اولویت های بسیار مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
وی حادثه ناگواری که برای ساختمان متروپل آبادان افتاد را یک فرصت برای سازمان نظام مهندسی دانست که بتوانند مطابق خواست به حق جامعه، بصورت فعال تر و پویاتر وارد پروژه های عظیم و کلان شهری شده و کیفیت ساخت و ساز ها را افزایش دهد.
رئیس سازمان با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی و علی الرقم اینکه سازمانهای نظام مهندسی کشور را با چالش کاهش درآمد روبرو کرد، گفت: بعد از بیست و پنج سال فعالیت سازمانهای نظام مهندسی با قانون موجود نیاز بود که سازمان خود را به روز کرده و یک بازبینی در خدمات خود داشته باشد تا بتواند خدمات به روزتر، متنوع تر، جدیدتر و از همه مهمتر با کیفیت تر به شهروندان ارائه دهد که این مهم در نهایت نه تنها به سود اعضای نظام مهندسی خواهد بود بلکه رضایت مندی هرچه بیشتر کارفرمایان را نیز فراهم خواهد آورد.
نظری ضمن تشکر از اعضای محترم هیئت رئیسه سال اول هیئت مدیره دوره نهم سازمان و در راس آنها فریدون زینعلی، که با وجود تمامی چالشها و معضلات موجود با درایت و متانت سکان هدایت سازمان را در اختیار داشتند و در راستای اعتلای سازمان و جایگاه مهندسی کوشیدند تاکید کرد افتخار می کنیم که بسیاری از مسئولین و سردمداران خدمت به شهروندان فهیم استان، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان می باشند، اظهار داشت دست یاری به سوی یکان یکان ایشان دراز می‌کنیم و امیدواریم با همراهی و همفکری آنها در پیشرفت روز افزون استانمان سهیم باشیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان نیز ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت و ساز در کشورمان هم راستا با سایر نقاط جهان از حالت سنتی به سمت حرفه‌ای شدن پیش می رود سازمان نظام مهندسی ساختمان وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارد و انتظارات از آن بسیار بالاست.
وی با تاکید بر لزوم پویاتر شدن و حفظ استقلال سازمان نظام مهندسی، خواستار کاهش نگرش دولتی در آن شده و با بیان این که مهندسان بازوان شهرداری ها در پیش گیری از تخلفات هستند بر افزایش کیفیت طراحیها و نظارتها و نیز ارسال به موقع گزارشات تاکید کرد.
نیازی با اشاره به اینکه کامل ترین گزارش از حادثه متروپل در وزارت کشور تهیه شده گفت میتوان از مفاد آن بعنوان الگویی برای پیشگیری از حوادث ناگوار این چنینی بهره برد.

در ادامه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه می بایست در کنترل اجرا و افزایش کیفیت ساخت و ساز چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی که در سطح استان در حال اجرا است، اهتمام جدی داشته باشیم بیان داشت یکی از مهم ترین فاکتورها در بخش نظام مهندسی بحث کیفیت است و همانا رسالت این سازمان نیز در همین است.
وی خواستار شد ارتباط و تعامل دو ارگان کما فی السابق در بالاترین حالت ممکن برقرار باشد تا بتوان در اجرای پروژه های استان منجمله پروژه نهضت ملی مسکن، به نحو احسنت از این ظرفیت استفاده کرده و از عهده این مسئولیت خطیر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان سربلند خارج شد.
اسماعیلی مسکن را امروزه یک محرک اقتصادی برشمرد که هم سرمایه ای است و هم مصرفی، لذا می بایست مساکنی تحویل مردم گردد که در کنترل و اجرای آن ها نهایت دقت صورت پذیرد تا پروژه با کیفیت و استحکام لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

شهردار زنجان نیز با عنوان اینکه کادر فنی و مهندسی مسئولیت سنگینی در کشور دارند سه ضلعی مهندسی ساخت و ساز را متشکل از سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی برشمرد و اظهار امیدواری کرد جلسه حاضر حسن شروعی برای یک تحول در استان باشد تا بتوان با تبیین یک چهارچوب و الگوی صحیح یک هیئت اندیشه ورز اجرایی و عملیاتی تشکیل داده و پیشرفت روز افزون شهر زنجان را رقم زد.
فیروز فر با بیان اینکه بودجه عمرانی شهرداری زنجان در سال جاری از کل بودجه سال گذشته بیشتر است آن را ۵ برابر سال گذشته اعلام کرد و بیان داشت امسال هدف گذاری شهرداری تحقق مطالبات دیرینه شهروندان من جمله آسفالت معابر، پروژه سبزه میدان، بازگشایی محور پادگان، کف سازی بازار سنتی، و … بوده و برای سال آینده دو رویکرد زیربنایی زیباسازی شهر و روان کردن ترافیک با احداث چندین تقاطع غیر همسطح را در برنامه داریم.

در خاتمه از اعضای هیئت رئیسه سال اول از نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان تقدیر بعمل آمد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۰۱
231 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0