صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است

صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است

صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است ، در حال حاضر دنیا با چالش و بحران کم آبی روبه رو است و باید با علم به این موضوع بسترهای لازم مکانیزاسیون در راستای حمایت از کشاورزان در همه زمینه ها فراهم گردد

کد خبر: 010719011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ مهر ۰۱ - ۱۰:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است ، در حال حاضر دنیا با چالش و بحران کم آبی روبه رو است و باید با علم به این موضوع بسترهای لازم مکانیزاسیون در راستای حمایت از کشاورزان در همه زمینه ها فراهم گردد

صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است

صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است
صنعت کشاورزی با آزمون و خطا پیش نمی‌رود
سمیعی، دبیر کارگروه صادرات محصولات کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است و با آزمون و خطا پیش نمی‌ رود.
حجت الله سمیعی، گفت: در حال حاضر دنیا با چالش و بحران کم آبی روبه رو است و باید با علم به این موضوع بسترهای لازم مکانیزاسیون در راستای حمایت از کشاورزان در همه زمینه ها فراهم گردد.
دبیر کارگروه صادرات محصولات کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نباید جای وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت عوض گردد، ادامه داد: وزارت‌خانه متولی، باید کشاورزان را در استفاده از دستگاه های استاندارد که خسارت آنها در زمان برداشت محصول کم‌تر است، آگاه کند.
دبیر کارگروه صادرات محصولات کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشور، حمایت وزارت صمت از تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی داخلی به بهای عرضه کالای ارزان بی کیفیت را آسیب جدی به کشاورزان دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم استانداردهای خود را نسبت به دستگاه هایی که در چرخه کاشت، داشت و برداشت به کار گرفته باید به صورت شفاف به وزارت صمت اعلام کند.
وی، تلاش برای کاهش هزینه های کشاورزان را از الزامات برشمرد و ادامه داد: نباید کشاورزان با ابزارآلات بی کیفیت و یک بار مصرف در حوزه واردات کالاهای خارجی و تولیدات داخلی روبرو گردند.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از نهاده های بی کیفیت غیراستاندارد، بدون کنترل و نظارت از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شوند، گفت: کشاورز بدون علم به غیرمجاز بودن آنها برای خرید هزینه می کند، وقتی اثربخشی آنها را نمی بیند متوجه هدر رفتن سرمایه خود می شود.
سمیعی با بیان اینکه همه فعالان این عرصه سطح دانش کشاورزی ایران را می بینند و نمی توان با آزمون و خطا پیش رفت، اظهار داشت: پس از فعالیت چندین دهه ای در صنعت کشاورزی، می توان تشخیص داد که حضور کدام دستگاه در این حوزه لازم و ضروری است.
وی با اشاره به اینکه در جهت اصلاح الگوی کشت «کشت فرا سرزمینی» از برنامه هایی است که طی ۲ دهه اخیر پی‌گیری می گردد، اظهار داشت: این طرح در این مدت هیچ خروجی را نداشته است.
دبیر کارگروه صادرات محصولات کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشور، اتفاقات کیفی حوزه صنعت کشاورزی را شبیه به صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: تراکتورهای تولیدی در برخی از کشورهای اروپایی صاحب صنعت تولید ماشین آلات کشاورزی به مراتب مدرن تر هستند و قابل مقایسه با صنعت قدیمی ما نیستند، باید برای تغییر این وضعیت برنامه ریزی کنیم.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مهر ۰۱
727 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0