باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند

باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند

باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند ، صادرکنندگان نیز باید محصولات را از باغدارانی که این کد را دریافت کردند، تهیه کنند

کد خبر: 010719002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ مهر ۰۱ - ۹:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند ، صادرکنندگان نیز باید محصولات را از باغدارانی که این کد را دریافت کردند، تهیه کنند

باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند

باغداران مازندران ثبت نام در سامانه سماک را برای صادرات مرکبات جدی نگرفتند
محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران با عنوان اینکه ثبت نام باغداران در سامانه سماک جدی گرفته نشد، آن را برای صادرات لازم و اجباری دانست.
علی محمدی، ثبت نام در سامانه سماک را از پیش شرطهای صادرات مرکبات و کیوی دانست و افزود: متاسفانه ثبت نام باغداران در این سامانه جدی گرفته نشده است.
محمدی با اظهار این که وحدت رویه بین دستگاههای دولتی و غیردولتی برای ثبت باغات کشاورزان در سامانه وجود ندارد، آن را علتی برعدم توفیق در ثبت نام در سامانه ذکر کرد و خواستار رفع موانع پیش روی شد.
محمدی با بیان این که باید کد QR برای باغدارات صادر گردد، گفت: صادرکنندگان نیز باید محصولات را از باغدارانی که این کد را دریافت کردند، تهیه کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان عدم ثبت نام در سامانه سماک را سبب کاهش روند صادرات برشمرد و ادامه داد: هزینه ثبت نام توسط کارشناسان این سازمان پس از ثبت نام دریافت می گردد.
وی با عنوان این که زیرساختهای مورد نیاز برای صادرات مرکبات باید فراهم گردد، توسعه صادرات کیوی و مرکبات را از مهم‌ترین برنامه های دولت ذکر کرد.
براساس پیش بینی های جهاد کشاورزی امسال حدود ۳ میلیون تن مرکبات و کیوی در استان تولید خواهد شد که پانصد هزار تن آن باید صادر گردد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مهر ۰۱
707 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0