بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه

بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه

بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه ، برای رفع نیازهای صنعت معدن، به میزبانی شهر اهواز با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شد

کد خبر: 010509001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ مرداد ۰۱ - ۹:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه ، برای رفع نیازهای صنعت معدن، به میزبانی شهر اهواز با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شد

بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه

بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه
حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه صنعت معدن
مدیرعامل سازندگاه کسب و کارهای نوآورانه کانی بوم در بیستمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی معدن کشور بر حمایت کانی بوم از طرح‌های نوآورانه برای رفع نیازهای صنعت معدن تاکید کرد.
بیستمین اجلاس سازمان نظام مهندسی معدن ایران به میزبانی شهر اهواز با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن، معاونت معدنی وزارت صمت و فعالان معدنی کشور برگزار گردید. در این مراسم، اردلان علیشاهی مدیرعامل شتاب دهنده کانی بوم با اشاره به اهمیت و جایگاه نوآوری در صنعت معدن بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های معدنی بزرگ جهان توجه ویژه‌ ای به استفاده از فناوری‌ های نوین در این صنعت دارند.
علیشاهی با بیان علل عقب ماندگی صنعت معدن ایران، اطلاعات را ستون فقرات شکل‌ گیری نوآوری در این صنعت دانست و گفت: در دنیای امروز معادن با استفاده از ابر داده‌ ها و تکنولوژی‌های روز به سمت بهره‌ وری بیشتر حرکت کرده‌ اند. برای مثال بسترهای بلاکچین در معادن دنیا منشا تحول شده‌ اند.
وی با تاکید بر اینکه نوآوری در معادن نه تنها می‌ تواند از خطرات و حادثه‌ های معدنی جلوگیری کند؛ بلکه منجر به افزایش بهره‌ وری می‌ شود، ادامه داد: برای تکنولوژی‌های جدید می‌ تواند مصرف انرژی در استخراج سنگ آهن را تا بیست درصد مقرون به صرفه کند.
مدیرعامل سازندگاه کسب و کارهای نوآورانه کانی بوم با اشاره به اینکه معادن تعداد زیادی داده تولید می‌کنند؛ اما از آن برای برنامه‌ ریزی نمی‌توانند بهره لازم را ببرند، افزود: تبدیل داده به اطلاعات نیازمند فرآیندها، سیستم‌ها و در نهایت تجزیه و تحلیل است، ولی لازمه آن، آموزش کارشناسان، مسئولین فنی، اپراتور ها و تکنسین‌ها است و باید ابزارهای لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
علیشاهی، در ادامه به اقدامات کانی بوم به عنوان شتاب دهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی برای ایجاد تحول در صنعت معدن کشور پرداخت و مواردی از نوآوری‌های ارزش آفرینی را که توسط شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپهای کانی بوم در طول زنجیره ارزش معدن از اکتشاف گرفته تا فرآوری و صنایع پایین دستی و هم‌چنین حوزه پشتیبانی نظیر تامین مالی، ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک و آموزش شکل گرفته است را بر شمرد.
وی تصریح کرد: در صورت بکارگیری فناوری واقعیت گسترده برای آموزش و تربیت نیروی انسانی می‌توان از طریق قراردادن افراد در موقعیت‌های واقعی و شبیه‌ سازی داستانها، با ابتکار عمل سازمان نظام مهندسی معدن شاهد تحول در این بخش بود.
علیشاهی در خاتمه، هدف شتاب دهنده کانی بوم را از حضور در این اجلاس تقویت همکاری با ارکان سازمان نظام مهندسی معدن برای ارزش آفرینی در زنجیره ارزش معدن برشمرد و از آمادگی این شتاب دهنده برای حمایت از طرح‌های نوآورانه‌ ای که بتوانند راه کاری برای نیازهای صنعت معدن ارائه دهند از طریق سرمایه‌ گذاری، ارائه خدمات مشاوره، شبکه‌ سازی و هم رسانی و هم‌چنین فراهم کردن بسترها و زیر ساخت‌ های لازم برای استارتاپهای معدنی نظیر فضای کاری، آزمایشگاهی و کارگاهی خبر داد.
مدیرعامل سازندگاه کسب و کارهای نوآورانه کانی بوم هم‌چنین ابراز امیدواری کرد: تفاهم‌ نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران که در سال گذشته منعقد گردیده است، بمنظور ایجاد صندوق مشترک در سال ۱۴۰۱ اجرایی گردد.
لازم به ذکر است از شتاب دهنده کانی بوم در بیستمین اجلاس سازمان نظام مهندسی معدن کشور برای حمایت از نوآوران زیست بوم معدن و صنایع معدنی تقدیر بعمل آمد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۰۱
815 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0