تشکیل کمیته ایمنی ساختمان‌ های ناایمن در قم/ هشتاد ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌ شوند تشکیل کمیته ایمنی ساختمان‌ های ناایمن در قم/ هشتاد ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌ شوند

تشکیل کمیته ایمنی ساختمان‌ های ناایمن در قم/ هشتاد ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌ شوند

تشکیل کمیته ایمنی ساختمان‌ های ناایمن در قم/ هشتاد ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌ شوند ، جلسه‌ای پیرامون ساختمان‌ های ناایمن در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور استانداری برگزار شد

کد خبر: 010505001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ مرداد ۰۱ - ۸:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تشکیل کمیته ایمنی ساختمان‌ های ناایمن در قم/ هشتاد ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌ شوند ، جلسه‌ای پیرامون ساختمان‌ های ناایمن در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور استانداری برگزار شد

تشکیل کمیته ایمنی ساختمان‌ های ناایمن در قم/ هشتاد ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌ شوند

تشکیل کمیته ایمنی ساختمان‌ های ناایمن در قم/ هشتاد ساختمان ناایمن تعیین تکلیف می‌ شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تشکیل کمیته مشترک شهرداری، سازمان آتش‌نشانی شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی در حوزه ایمنی ساختمان‌ها بیان کرد: حدود هشتاد ساختمان ناایمن در قم شناسایی‌شده است.
ابراهیم معتمدی در حاشیه جلسه‌ای که پیرامون ساختمان‌ های ناایمن در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور استانداری برگزار شد، تصریح کرد: در جلسه‌ای که در مورد ساختمان‌ های ناایمن برگزار گردید، مجموعه‌ های مرتبط حضور داشتند و موارد مختلفی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
معتمدی با بیان اینکه از سوی وزارت کشور تکالیفی برای مجموعه‌های مسئول در این حوزه مشخص‌ شده است، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در چند سال گذشته پس از حادثه پلاسکو رخ داد، با همکاری مجموعه‌ های شهرداری، آتش‌نشانی و سازمان نظام‌مهندسی حدود هشتاد ساختمان ناایمن در قم شناسایی‌ شده است.
وی اظهار داشت: در این جلسه بخشنامه‌ها به‌ صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید کمیته‌ای متشکل از شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و سازمان نظام‌مهندسی تشکیل گردد که دبیرخانه این کمیته بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، این هشتاد نقطه ناایمن که در فاز نخست شناسایی‌ شده بود، با توجه بخشنامه‌ها و چک‌لیست‌ ها مقرر گردید که وضعیت آن‌ ها در ۲ هفته تعیین تکلیف و در سامانه مربوط به وزارت کشور بارگذاری گردد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر این کمیته با حضور مالکان و متولیان ادامه داد: تا تکمیل مباحث ایمنی این جلسات برگزار می‌ گردد.
معتمدی با تأکید بر اینکه در این حوزه شهرداری، سازمان‌ های آتش‌نشانی شهرداری و نظام‌مهندسی متولی هستند افزود: موضوع توسط اداره راه و شهرسازی رصد و پی گیری می‌ گردد و مجموعه استانداری هم هماهنگی‌ های لازم را انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: در جلسه بعدی مقرر شد که از دستگاه‌ های قضایی هم حضور داشته باشند تا ما بتوانیم از ظرفیت حوزه قضائی هم استفاده کنیم.
معتمدی تصریح کرد: در ادامه این جلسه در خصوص ساختمان‌ های ناایمن دولتی هم مقرر گردید که ظرف ۲ هفته آینده جلساتی با دستگاه‌ها برگزار گردد تا کارهای فنی و تأمین منابع پی گیری گردد.
وی گفت: امیدوار هستیم شاهد ارتقای ایمنی مجموعه‌هایی که در حال خدمات‌رسانی به مردم مانند مجموعه‌ های تجاری، دستگاه‌ های دولتی و مجتمع‌های مسکونی بزرگ هستند، باشیم و به نقطه‌ای مشترک برسیم.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۰۱
303 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0