امیرحسین مرادزاده: بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال امیرحسین مرادزاده: بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال

امیرحسین مرادزاده: بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال

امیرحسین مرادزاده: بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال ، ضروری است. این قانون تا پایان سال در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد

کد خبر: 010410001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ تیر ۰۱ - ۴:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امیرحسین مرادزاده: بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال ، ضروری است. این قانون تا پایان سال در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد

امیرحسین مرادزاده: بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال

امیرحسین مرادزاده: بازنگری و اصلاح قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی بیان کرد:
قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال نیاز به بازنگری و اصلاح دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی اظهار داشت: قانون نظام مهندسی پس از بیست و پنج سال نیاز به بازنگری و اصلاح دارد این قانون تا پایان سال در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد.
امیرحسین مرادزاده با بیان اینکه قانون نظام مهندسی جواب‌گوی شرایط فعلی نیست و نیازمند اصلاح و مصوبه جدید از سوی مجلس شورای اسلامی است، گفت: مسئول کنترل ساخت و سازها شهرداری‌ ها هستند و نظام مهندسی صرفاً بازوی اجرای است.
مرادزاده با بیان اینکه از بیست هزار عضو نه هزار نفر دارای پروانه هستند، گفت: برخی‌ها به دنبال حذف مجریان ذیصلاح هستند که غیراصولی و غیرکارشناسی است، مالکین در راستای رعایت مقررات ملی همکاری لازم با نظام مهندسی ندارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با اشاره تشکیل یک تیم بازرسی گفت: ساخت و ساز غیرمجاز دغدغه اصلی مجموعه است، تیم بازرسی تا این لحظه بیش هشتاد ساختمان را شناسایی کرده که به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.
وی افزود: متأسفانه تا زمانیکه شهرداری‌ها به ماده صد را به عنوان منبع درآمد نگاه کنند، مشکل ساخت و ساز غیرمجاز حل نخواهد شد، باید جرایم ماده صد را چند برابر کنند تا به صرف مالک نباشد.
مرادزاده تصریح کرد: مشخصات و نحوه اجرای پروژه‌های مشارکتی شهرداری و بنیاد مسکن به نظام مهندسی ساختمان ارجاع نشده است و اگر مجریان ذیصلاح آنها را تأیید نکنند در آینده دچار مشکلات جبران ناپذیری خواهیم شد.
وی در ادامه گزارشی از اقدامات دورت نهم ارائه کرد و افزود: خرید زمین برای احداث مجتمع تفریحی، اجرای نمودن سامانه جامع ارجاع، انعقاد تفاهم نامه با بانک تجارت، ارائه مشاوره حقوقی رایگان برای اعضا، جلسات هم اندیشی، بازدید مستمر از دفاتر نمایندگی، اعطای بیش از پنجاه میلیارد تومان تسهیلات به اعضا، افزایش تعرفه‌ های خدمات نظام مهندسی و غیره از جمله فعالیت‌ های این دوره تاکنون است.
وی با انتقاد از عدم بیمه مهندسین ادامه داد: تصویب رشته مهندسی ترافیک در هیئت چهار نفره استان از دیگر اقدام مناسب این دوره است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌ های مساکن مهر هنوز پروانه بهره برداری و پایان کار نگرفته‌اند، افزود: برخی از مالکین اجازه ورود ناظرین و بازرسین را به ساختمان‌ های خود نمی‌دهند.
قادر احمدی، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی نیز در این نشست اظهار داشت: بیش از نود درصد نقشه‌های مساکن مهر، منطبق با مقررات ملی ساختمان نیست.
احمدی با بیان اینکه نزدیک به چهل درصد اراضی شهرها قولنامه‌ای هستند، ادامه داد: نود درصد ساخت و سازهای ما به لحاظ سازه‌ای مشکلی ندارند، بیشترین تخلفات در سازه‌های الحاقی است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۰۱
432 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0