رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران

رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران

رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران ، مراکز کنترل و بازرسی ساخت‌وساز توسعه پیدا می‌ کنند/ به صیانت از جان و مال مردم پایبند هستیم

کد خبر: 010331003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ خرداد ۰۱ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران ، مراکز کنترل و بازرسی ساخت‌وساز توسعه پیدا می‌ کنند/ به صیانت از جان و مال مردم پایبند هستیم

رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران

رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران
رامین کرمی در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت غرب و جنوب غرب تهران؛ مراکز کنترل و بازرسی ساخت‌وساز توسعه پیدا می‌ کنند/ به صیانت از جان و مال مردم پایبند هستیم
در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت و فرایند بازبینی پروژه‌ها و طرح‌ های ساختمانی و عمرانی غرب و جنوب غرب در دفتر نمایندگی شهر اندیشه، ریاست سازمان بهمراه برخی از اعضای هیئت‌رییسه و هیئت‌مدیره همچنین برخی از مقامات ازجمله دادستان شهریار، معاون هماهنگی امور استانداری تهران، فرماندار شهریار، شهردار شهریار، رییس بنیاد مسکن رباط‌کریم، روسای دفاتر و رییس شورای شهر شهریار نیز حاضر بودند.
رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت در غرب و جنوب استان تهران گفت: این شروعی بر افزایش نظارت و بازرسی و در نهایت صیانت از جان و مال مردم و افزایش کیفیت و دانش خدمات مهندسی خواهد بود.
به گفته وی در همین راستا در شهر تهران با دادگستری استان و معاونت پیش گیری تعاملات خوبی صورت گرفته و به‌زودی گشت‌ های ویژه‌ای در این خصوص راه‌اندازی می‌ گردد. بازرسان و متخصصان سازمان در کنار شهرداران تهران هستند. بحث مجری ذی‌صلاح در متراژهای پایین به‌شدت و با جدیت در حال پی گیری است.
کرمی با اشاره به ابطال درآمدهای مربوط به شناسنامه فنی ملکی ساختمان از طرف دیوان عدالت اداری ادامه داد: علی رغم این اتفاق سازمان هم‌چنان به ارائه خدمات فوق خواهد پرداخت چرا که این یکی از اصلی‌ترین اهداف و وظایف به شمار می‌ رود. طی چند ماه اخیر طبق مصوبات کمیسیون مرتبط در مورد طرح نهضت ملی مسکن با موضوع ساخت بیش از هفتاد هزار واحد مسکونی در استان تهران، برنامه‌ریزی و مجوزهای مربوطه از طرف متقاضیان اخذ شده است.
کرمی ادامه داد: به‌ زودی در بخش‌ های دیگر استان تهران مانند شرق و شمال شرق، مراکز کنترل و بازرسی ساخت و فرایند بازبینی پروژه جدید راه‌اندازی خواهد شد. یکی از اهداف راه‌اندازی این مراکز علاوه بر تنسیق امور مهندسی، فرهنگ‌سازی برای مردم و توسعه خدمت‌رسانی به جامعه است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات با مرکز تحقیقات مسکن، بهینه‌سازی انرژی و بخش خصوصی تصریح کرد: براساس مصوبه دولت از سال آینده استفاده از برچسب انرژی اجباری خواهد شد و اخذ پایان کار بدون این برچسب میسر نخواهد بود.
رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در خاتمه گفت: علی رغم شایعات اخیر، سازمان هیچ‌گونه تعدیل نیرویی نخواهد داشت و قصد داریم بازار کار جدیدی را فراهم کنیم تا از متخصصان و مهندسان داخل سازمان نیز بهره‌ برداری کنیم تا علاوه بر اشتغال به کار، افزایش کیفیت ساخت‌وساز را نیز شاهد باشیم.
در ادامه این مراسمُ احمدی نایب رییس اول سازمان نیز با ابراز خوشنودی از راه‌اندازی این مجموعه که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران متولی ساخت آن شده، گفت: امیدوار هستیم این اقدام مثبت، سرمنشأ اتفاقات خوبی برای مهندسان محترم طراح، ناظر و مجری در شهرهای غرب تهران به‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز باشد.
کرمی گفت: یکی از مهم‌ ترین موضوعات در ساختمان بحث مجری صاحب صلاحیت است که خوشبختانه در این موضوع به زودی خبرهای خوبی منتشر خواهد شد. اگر در شهرهای کوچک فرهنگ‌سازی گردد و کارفرما اهمیت مهندس صاحب صلاحیت را بپذیرد، به طور حتم شاهد اعتماد و سرمایه‌گذاری و طبیعتاً ایمنی در این بخش خواهیم بود.
به گفته این عضو هیئت‌رییسه سازمان، با راه‌اندازی این بخش بازرسی که شامل پنجاه بازرس برون‌سپار می‌ شوند، با بازدیدهای میدانی خطاهای ساخت‌وساز به حداقل خواهد رسید و بر این اساس برای ساختمان‌ های دوازده شهر به‌ صورت پایلوت، شناسنامه فنی ملکی صادر خواهد شد. در ادامه نیز در ساختمان‌ های بالای هزار متر شهر تهران نیز شاهد حضور مهندسان صاحب صلاحیت خواهیم بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۰۱
306 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0