بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، در راستای نهضت ملی مسکن صورت گرفت. کلهر، شفاف سازی و عمل به قانون را از برنامه های مهم این دوره از هیات مدیره برشمرد

کد خبر: 010331002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ خرداد ۰۱ - ۹:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، در راستای نهضت ملی مسکن صورت گرفت. کلهر، شفاف سازی و عمل به قانون را از برنامه های مهم این دوره از هیات مدیره برشمرد

بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین
بازدید بازرس کل استان قزوین از نحوه خدمت رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در راستای نهضت ملی مسکن
در بازدید آقا علیخانی بازرس کل استان قزوین از روند پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین که در روز ۴ شنبه ۲۵خرداد ماه صورت پذیرفت، دغدغه سازمان نظام مهندسی را در شفاف سازی و قانون مداری قابل تقدیر برشمرد.
در حاشیه این بازدید، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان در استان گفت: در مجموعه حاکمیتی و مدیریتی استان به مجموعه نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک بازوی توانمند اعتماد شده است که نمونه بارز آن را می توان در واگذاری کارگزاری نهضت ملی مسکن به این سازمان مشاهده کرد که امیدوار هستیم با تجربه ای که در مسکن مهر داشته ایم، با رفع نواقص و کاستیها، بتوانیم عملکرد قابل قبولی را در این نهضت داشته باشیم.
کلهر، شفاف سازی و عمل به قانون را از برنامه های مهم این دوره از هیات مدیره برشمرد و گفت: شفاف سازی و قانون مداری کاملا در عملکرد هیات مدیره مشخص و واضح است که از جمله این اقدامات در راستای شفاف سازی میتوان به توزیع چندین پروژه گروه دال در سامانه ارجاع نظارت اشاره کرد. هم چنین کلیه کارکردها، مانند کارکرد دفاتر طراحی، مجریان ذی صلاح و … در تابلوی اعلانات سازمان جهت اطلاع اعضا درج شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهار داشت: با جنبش نرم افزاری که در سازمان اتفاق افتاده است و تا پایان مهر ماه تکمیل و رونمایی خواهد شد، مالکین صاحب پرتال خواهند بود و شفاف سازی بگونه ای صورت خواهد گرفت که دیگر امکان هیچ تخلف و فساد نباشد. هم چنین ارگان های بالادستی جهت بازرسی و کنترل به آن دسترسی خواهند داشت.
وی با بیان اهمیت گزارش ناظرین گفت: باید به گزارش ناظرین در کوتاه ترین زمان ترتیب اثر داده شود که در حال حاضر سامانه یکپارچه الکترونیکی سازمان با شهرداری جهت ارسال گزارشات ناظرین و هم چنین با تعامل اخیر سازمان با اداره کار و ارسال الکترونیکی گزارش ایمنی ناظرین به این اداره توانسته ایم در تسریع رسیدگی به گزارشات، کاهش تخلفات و سوانح و یا توقف کارگاههای ساختمانی دارای مشکلات ایمنی موثر عمل کنیم.
کلهز ادامه داد: ما عمل به قانون و اتاق شیشه ای را عملیاتی کرده ایم و با شفاف سازی در کنار سازمان بازرسی هستیم تا تخلف و فساد به حداقل برسد.
وی گفت: پروژه هایی که پایانکار ندارند، نباید خدمات دریافت کنند و لازم است دستگاه های خدمات رسان در این مورد با سازمان نظام مهندسی ساختمان همراهی لازم را داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، هم چنین به موضوع تفکیک اراضی پرداخت و گفت: تفکیک اراضی باید توسط مهندسین شهرساز دارای صلاحیت عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شود.
وی افزود: پروژه های صنعتی باید از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان به ناظرین توزیع گردد تا توزیع عادلانه صورت پذیرد. با نشستی که با شرکت شهرک های صنعتی داشته ایم و با حمایت سازمان بازرسی استان، امیدوار هستیم هرچه سریعتر این موضوع عملیاتی گردد.
در ادامه بازرس کل استان قزوین دغدغه شفاف سازی و قانون مداری سازمان نظام مهندسی ساختمان را به عنوان یک دستگاه اجرایی، حرفه ای و خصوصی قابل تقدیر برشمرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی است که ضمن اینکه خود کنترل و صنفی و حرفه‌ای است، امور عمومی را انجام می دهد و خود انتظام است، به شدت در توسعه تاثیرگذار است و اگر به درستی ایفای نقش کند و حمایت شود، جهش توسعه ایجاد خواهد کرد و ما به شدت به دنبال حمایت وتقویت این سازمان ها هستیم.
آقاعلیخانی با اشاره به وجود قانون و مقررات ملی ساختمان گفت: با وجود این قوانین و الزام اجرای آن، امروزه ما نباید دغدغه امنیت و استحکام ساختمان را داشته باشیم چرا که با اجرای درست قوانین و مقررات ملی ساختمان این مهم دیگر بعنوان دغدغه نخواهد بود. ما باید به جای این موضوعات به طراحی شهری، مدیریت و برنامه ریزی شهری، مبلمان و منظر شهری بپردازیم و با وجود داشتن متخصصین و مهندسین در کشور باید به شهرهایی برای زیستن و شهرهای انسان مدار برسیم.
وی افزود: یکی از عللی که الان بجای دغدغه مبلمان شهری، نگران سازه و امنیت ساختمان هستیم به دیدگاه ها و فرهنگ‌ ها برمی‌گردد. اساسی ترین و بنیادی ترین مشکل جامعه ما، رویکرد فرهنگی در کشور است. اعتقادم این است که یکی از وظایف نظام مهندسی ارتقا فرهنگ در بحث گسترش ساختمانهای استاندارد است.

این مسئول قضایی با اشاره به الزام اجرای قانون بیان کرد: همانطور که در قانون نظام مهندسی به وجود مجری ذی صلاح در پروژه ها الزام شده است، وجود مجری ذی صلاح ارتقا کیفیت ساختمان و کاهش تخلفات را به دنبال خواهد داشت و مطابق قانون باید به آن عمل گردد.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۰۱
245 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0