عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سرانجام قانون کنترل ساختمان عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سرانجام قانون کنترل ساختمان

عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سرانجام قانون کنترل ساختمان

عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سرانجام قانون کنترل ساختمان ، با توجه به آنکه امنیت ساختمان‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است اما همچنان مساله نظام کنترل ساختمان در کشور ما مغفول مانده است

کد خبر: 010328005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ خرداد ۰۱ - ۱۰:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سرانجام قانون کنترل ساختمان ، با توجه به آنکه امنیت ساختمان‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است اما همچنان مساله نظام کنترل ساختمان در کشور ما مغفول مانده است

عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سرانجام قانون کنترل ساختمان

عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سرانجام قانون کنترل ساختمان
سرانجام قانون کنترل ساختمان
با توجه به آنکه امنیت ساختمان‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است اما همچنان مساله نظام کنترل ساختمان در کشور ما مغفول مانده است.
گروهی از کارشناسان معتقدند در حوزه ساختمان بسیاری از قوانین ساخت و ساز و نگهداری به درستی اجرا نمی‌ گردد. بنابراین باید در پی راهکاری باشیم تا حادثه متروپل مجددا تکرار نگردد.
محسن بهرام غفاری، عضو موسس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست با جمعی از خبرنگاران گفت: برای آنکه حادثه متروپل یکبار دیگر اتفاق نیفتد، استاندارد بودن ساختمان به یکی از دغدغه‌ های اصلی همه ما تبدیل شده است. اما با توجه به شرایط کنونی نمی‌توان نسبت به اجرایی شدن کامل قوانین اطمینان کامل داشت.
قانون کنترل ساختمان
آمار به دست آمده در حوزه مسکن نشان می‌ دهد، در قوانین مسکن ناپیوستگی‌ هایی وجود دارد که به راحتی از این ناپیوستگی‌ های قانونی عبور می‌کنند. آنچه که اهمیت دارد این است که برای ساختمانی که در حال خراب شدن است می‌ توانید امداد و نجات داشته باشید. اما در حوزه علل زمینه ساز هیچ امداد و نجاتی ندارید.
سرانجام قوانین کنترل ساخت چه می‌ شود؟
پس از به وقوع پیوستن زلزله رودبار و منجیل در سال۱۳۶۹، قانون نظام مهندسی نسبت به سابق بیشتر مورد توجه قرار گرفت. به طوری که از سال هفتاد و چهار به بعد قرار شد قانون آزمایشی نظام مهندسی به عنوان قانون جدید تصویب گردد.
اما با وجود مطالعات انجام شده در وزارت مسکن و شهرسازی مشخص گردید که موضوع کنترل ساختمان بسیار با اهمیت‌ تر از قانون نظام و مهندسی است.
وی ادامه داد: توجه نظام مهندسی معطوف بود به ایجاد تشکیلاتی تنظیم‌گر حرفه‌ای مهندسی که اشکال و الگوهای روشنی در دنیا داشته است. اما مساله نظام کنترل ساختمان در کشور ما مفقودالاثر بوده و کماکان نیز مفقودالاثر است.
جلسه مجلسه برای طراحی قانون کنترل ساختمان
نتیجه پی گیری‌ ها و نشست‌ های گوناگون وزارت مسکن منجر به اضافه شدن چند ماده به قانون نظام مهندسی برای کنترل ساختمان بود. با در نظر گرفتن ماده سی تا سی و شش مقرر گردید، فرصت یک ساله ای تعیین گردد تا بتوانیم در این مدت زمان، قانون مناسبی برای کنترل ساختمان طراحی کرده و به مجلس تقدیم کنیم.
منبع: دلتا مگ

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ خرداد ۰۱
294 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0