هاشمی: تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي نا ايمن در استان قزوين هاشمی: تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي نا ايمن در استان قزوين

هاشمی: تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي نا ايمن در استان قزوين

هاشمی: تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي نا ايمن در استان قزوين ، صورت گرفت. تا قبل از صدور شناسنامه فنی ملک، پایان کار ساختمانی نباید صادر گردد

کد خبر: 010328002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ خرداد ۰۱ - ۱۰:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هاشمی: تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي نا ايمن در استان قزوين ، صورت گرفت. تا قبل از صدور شناسنامه فنی ملک، پایان کار ساختمانی نباید صادر گردد

هاشمی: تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي نا ايمن در استان قزوين

هاشمی: تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي نا ايمن در استان قزوين
تاکيد بر بررسي وضعيت ساختمانهاي ناايمن در استان قزوين
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: تا قبل از صدور شناسنامه فنی ملک، پایان کار ساختمانی نباید صادر گردد، ولی متاسفانه چندین برج که این شناسنامه را دریافت نکرده، در حال حاضر بهره برداری شده اند و مردم در آنها سکونت دارند.
هاشمی در شورای پیش گیری از وقوع جرم استان بیان کرد: صدور شناسنامه فنی ملک از طرف تاکید بر بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن در استان قزوین نظام مهندسی صادر می گردد و تا قبل از صدور این شناسنامه، پایان کار ساختمانی نباید صادر گردد که متاسفانه چندین برج که این شناسنامه را دریافت نکرده، در حال حاضر بهره برداری شده اند و مردم در آنها سکونت دارند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین هم ادامه داد: بسیاری از قوانین و حتی طرح‌های عمرانی، پیوست پیشگیری از وقوع جرم وجود ندارد.
قاسمی افزود: سمت و سوی قوانین و اعتبارات دستگاه های اجرایی باید به سمت پیش گیری از وقوع جرم برود.
قاسمی گفت: قرار داشتن استان قزوین در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب وظایف دستگاه قضایی و دستگاههای اجرایی برای پیش گیری از وقوع جرم را سنگین تر کرده است.
نماینده نظام مهندسی هم بیان کرد: حدود هفتاد ساختمان مخاطره آمیز و پنج ساختمان پرخطر هستند که به فوریت باید به آنها رسیدگی گردد. در استان قزوین شاهد حضور امثال عبدالباقی هستیم که باید روند کمیسیونهای ماده صد تغییر کند تا دیگر شاهد ساخت و سازهای ناایمن و درآمدزایی برای شهرداری بدون توجه به ضریب ایمنی ساخت و سازها نباشیم.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات دستگاههای خدمت رسان مثل آب و گاز منوط به صدور پایان کار شهرداریها باشد چرا که شاهد اعطای خدمات به ساختمان های ناایمن که پایان کار نگرفته اند هستیم.
اسماعیلی، مدیرکل امور شهری استانداری هم بیان کرد: چهار دستور از طرف رییس جمهور و هفت دستور هم از طرف وزیر کشور برای پیش گیری از وقایعی مانند متروپل آبادان به استانداریها ابلاغ و تکالیف اصلی بر عهده اداره کل راه شهر شهرسازی قرارداده شده است و شهرداریها و نظام مهندسی باید با استفاده از ظرفیتهای شورای فنی استانداری بر روند ساخت و سازها نظارت کنند.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ خرداد ۰۱
319 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0