تشکر رئيس سازمان از استاندار و رئيس دادگسترى استان در برخورد با تخلفات ساختماني تشکر رئيس سازمان از استاندار و رئيس دادگسترى استان در برخورد با تخلفات ساختماني

تشکر رئيس سازمان از استاندار و رئيس دادگسترى استان در برخورد با تخلفات ساختماني

تشکر رئيس سازمان از استاندار و رئيس دادگسترى استان در برخورد با تخلفات ساختماني ، صادر شد. تامين امنيت جاني مردم حرف اول را مي‌زند

کد خبر: 010326011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ خرداد ۰۱ - ۴:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تشکر رئيس سازمان از استاندار و رئيس دادگسترى استان در برخورد با تخلفات ساختماني ، صادر شد. تامين امنيت جاني مردم حرف اول را مي‌زند

تشکر رئيس سازمان از استاندار و رئيس دادگسترى استان در برخورد با تخلفات ساختماني

تشکر رئيس سازمان از استاندار و رئيس دادگسترى استان در برخورد با تخلفات ساختماني
طی جلسات جداگانه اي که در مورد پيش گيري از وقوع تخلفات ساختماني در دادگسترى و استاندارى با حضور تمام مديران استانى برگزار گردید:
حجت الاسلام و المسلمين حمزه خليلي رئيس دادگستري گيلان با محوريت قرار دادن ايمن سازي ساختمان و با تاکيد بر اينکه تامين امنيت جاني مردم حرف اول را مي‌زند، بیان کرد: شهردارى موظف است مافياهاى ساخت و ساز بر روى املاک نسقى را در قالب بانک اطلاعاتى در اختيار دادگسترى جهت برخورد قاطع قرار دهد.
در همين زمينه تاکيد گردید که سه نهاد اصلى در حوزه نظارت بر ساخت و ساز اعم از اداره کل راه و شهرسازى و مراجع صدور و سازمان نظام مهندسى از طريق ارتباطات الکترونيکى تحت بستر وب و سامانه برخط، کنترل و نظارت بر تخلفات ساختمانى را به شدت پي گيرى کنند و جهت برخورد قاطع به دادگسترى اطلاع دهند.
بهزاد پارسا رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان نيز در اين جلسه ضمن تشکر از پي گيرى و حمايت قاطع رياست دادگسترى و هم چنين معاونت پيش گيرى از جرم در حوزه ساخت و ساز که در جهت ايمنى، آرامش، امنيت جانى و مالى شهروندان و بهره برداران مسکن است، تقاضا کرد ضمن تاکيد بر تسريع روند تصويب قانون صدور مجوز بر زمين هاى نسقى در مجلس اظهار داشت: براي ريشه کن کردن تخلفات، مطابق اظهار نظر رياست جمهوري کميسيون هاى ماده ۹۹ و ۱۰۰ بايد برچيده شود و مالکان و سازندگان قبل از دريافت پروانه ساختماني، تراکم مازاد درخواستى را طبق موقعيت ملک و ملکهاى همجوار در کميسيون ماده ۵ و کارگروه هاى موجود در هر مرجع صدور پي گيري کنند. در حال حاضر در جهت حل اين بحران دو موضوع بايد در دستور کار قرار گيرد، اول اينکه هيچ ساختمانى بدون نقشه هاى تاييد شده نظام مهندسى در کميسيون ماده ۹۹ و ۱۰۰ بررسى نشوند.
پارسا ادامه داد: قطعا ساختماني که به اين کميسيون ها مى روند مقوله شهرسازى در آن رعايت نشده است، ولی تخلف در ضوابط شهرسازى بهانه اى به دست سودجويان ميدهد که با نقشه هايى فاقد ايستايى و استحکام، ساختمان‌ها را اجرا و درنهايت با پرونده سازى، تاييد همين کارها را از کميسيون هاى مذکور دريافت مي نمايند مانند ساختمان متروپل.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، دومين مسئله در جهت رفع بحران مذکور را چنين برشمرد که تمامى مراجع صدور پروانه موظفند وضعيت مهندسان ذي صلاح پروژه هاى نسقى هنگام بررسي، قبل و بعد از کميسيونها را از طريق سازمان نظام مهندسى استعلام و تعيين تکليف کنند، در حالي که متاسفانه در اين موضوع بصورت سليقه اى و موردى برخورد مي گردد.
در همين راستا در جلسه ديگرى که در مورد تخلفات ساختمانى با حضور استاندار گيلان و با تاکيد بر ضرورت برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز برگزار شده بود.
وی در مورد سامانه برخط تاکيد کرد که در حال حاضر تمامى شهرداري ها متصل به سامانه نظام مهندسى هستند و از گزارشات ارسالى ناظران که بصورت الکترونيکى ارسال مى گردد، تقريبا ۳۰ درصد از آنها را شهردارى ها رويت کرده اند که اين ميزان نسبت به سال گذشته پيشرفت قابل توجهى داشته است. اگر چه در اين زمينه برخورد قاطعانه مطلوب نظر همه دستگاه هاي مسئول است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان گفت: متاسفانه تعداد بخشداري ها و دهيارى هاي متصل به سامانه نظام مهندسي ساختمان به ۱۰ درصد هم نمي رسد که همين موضوع زمينه بروز تخلفات گسترده اى را فراهم کرده است در حالي که اتصال به اين سامانه برخط تنها از طريق دريافت يک نام کاربري و رمز عبور و در عرض چند دقيقه ميسر است.
در اين جلسه استاندار گيلان پس از شنيدن صحبت‌ها و اظهار نظرهاي مديران مختلف در مورد موضوعات مربوط به سازمان نظام مهندسى تاکيد کرد که تمام بخشداري ها موظفند تا انتهاى خرداد ماه به سامانه نظام مهندسى متصل گردند. در مورد اتصال دهياري ها هم به اين سامانه تاکيد ويژه اي به فرمانداران جهت پي گيري اين امر نمود و ضمن اشاره به عزم جدي دولت در مبارزه با فساد و هم چنين ساخت و سازهاي غيرمجاز افزود با مسببان ساخت و سازهاي غيرمجاز در استان برخورد جدي مي گردد.
وي هم چنين به شهرداران و دهياران استان تاکيد کرد همه مديران موظند نسبت به صدور مجوزهاي ساخت و ساز نظارت ويژه داشته باشند و با تاکيد بر ضرورت برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز افزود: نبايد هيچ نفعي در تقابل با منافع مردم باشد چرا که ملت و منافع ملي بر هر امري اولويت دارند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ خرداد ۰۱
1535 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0