شناسایی ساختمان های ناایمن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز شناسایی ساختمان های ناایمن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، صورت می گیرد. گرمدره آبستن متروپلهای آینده است. در این نشست رییس سازمان آتش نشانی میهمان دیگر میزگرد بود

کد خبر: 010326005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ خرداد ۰۱ - ۳:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شناسایی ساختمان های ناایمن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ، صورت می گیرد. گرمدره آبستن متروپلهای آینده است. در این نشست رییس سازمان آتش نشانی میهمان دیگر میزگرد بود

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

شناسایی ساختمان های ناایمن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت: ما در عوض ساختمانهای نا ایمن باید محله های ناایمن را شناسایی کنیم.
گرمدره آبستن متروپلهای آینده است
خیری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ظهر روز ۳ شنبه بیست و چهارم خرداد ماهدر مورد ساختمانهای ناایمن در کرج و استان گفتگو کرد.
در این نشست که رییس سازمان آتش نشانی نیز میهمان دیگر میزگرد بود، خیری با اشاره به معضلات ساخت و ساز در کرج از جمله معضل ساخت ۲ نقشه ای که مانع بزرگی برای اجرا و نظارت صحیح مهندسان بر ساختمانهای در حال ساخت در استان میشود، بیش از نود درصد ساختمانهای البرز را دارای ساخت دو نقشه ای برشمرد.
وی با اشاره به جلسات متعدد برگزار گردیده در ماه‌های اخیر بویژه پس از حادثه تاسف بار متروپل آبادان، ابراز امیدواری کرد با حمایت و تاکید عبدالهی استاندار محترم البرز ساخت طبق نقشه های اولیه مصوب در دستور کار شهردرایهای استان قرار گیرد چرا که تنها راه برای جلوگیری از تشدید وضعیت نابه سامان موجود است.
خیری در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به وضعیت گود حصارک که از دی ماه سال گذشته با وجود اعلام نظر کارشناسی سازمان مبنی بر ضرورت تخلیه همه املاک مجاور گود، بلاتکلیف باقی مانده بود، محلات مختلفی را که هم اکنون نیز ساخت و ساز قولنامه ای و بدون پایان کار در آنها صورت میگیرد مستعد وقوع حوادث تلخ دانست.
وی هم‌چنین با تاکید ویژه، موضوع وضعیت ساخت و ساز در شهر گرمدره را بسیار نگران کننده برشمرد و گفت: شهرداری این شهر بدون اطلاع سازمان نظام مهندسی و بررسی صلاحیت و ظرفیت مهندسان، راسا و برخلاف قانون، اقدام به توزیع کار بین افراد نامشخص میکند و این در حالی است حتی در صورت واگذاری کار به مهندسان، به علت عدم بررسی صلاحیتها، احتمال وقوع تخلف و حتی تقلب بسیار خواهد بود، کما اینکه ما موفق به کشف مواردی از جعل امضای مهندسان در گرمدره شدیم که به زودی به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.
وی با هشدار به مدیریت شهری گرمدره، این شهر را آبستن حوادث تلخی همچون متروپل دانست چرا که عاقبت ساخت و ساز بدون کنترل و خارج از ضوابط قانونی همین خواهد بود.
خیری با اشاره به دستور استاندار محترم برای تشکیل کمیته ویژه تخصصی برای تشخیص و تعیین ساختمانهای غیر ایمن و رتبه بندی، در ۳ دسته بسیار پر خطر، پر خطر و کم خطر در مناطق مختلف شهر و استان، آن را گام مهمی برای تعیین میزان خطر ساخت و سازهای غیر اصولی برشمرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ خرداد ۰۱
387 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0