محمد رضا جلیلی: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند محمد رضا جلیلی: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند

محمد رضا جلیلی: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند

محمد رضا جلیلی: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند، بازی‌ های رسانه‌ای موجب فرار از پاسخ‌ گویی مجوز دهندگان احداث «متروپل» نشود

کد خبر: 010322004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ خرداد ۰۱ - ۸:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، محمد رضا جلیلی: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند، بازی‌ های رسانه‌ای موجب فرار از پاسخ‌ گویی مجوز دهندگان احداث «متروپل» نشود

محمد رضا جلیلی: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند

محمد رضا جلیلی: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند
بازی‌ های رسانه‌ای موجب فرار از پاسخ‌ گویی مجوز دهندگان احداث «متروپل» نشود
عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه بازی ‌های رسانه‌ای نباید سبب شود مسئولانی که اجازه ساخت متروپل را دارند از پاسخ‌گویی فرار کنند، گفت: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند.
محمد رضا جلیلی عضو هیئت علمی دانشگاه، با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی اعلام کرده برای ساخت «متروپل» مجوزی صادر نشده است، بیان کرد: باید با افرادی که علی‌رغم مخالفت این نهاد تخصصی، باعث شدند به این بنا اجازه ساخت داده شود برخورد مناسب صورت‌ گیرد، نباید باز هم شاهد باشیم با وجود مخالفت متخصصان و کارشناسان چنین مجوزهایی صادر گردد.
جلیلی با بیان اینکه این اتفاقات تاثیرات اجتماعی و روانی در جامعه از خود برجای خواهد گذاشت، ادامه داد: طبیعتا باید با افرادی که در اجرای قانون اهمال کاری داشتند و باعث بروز چنین حادثه‌ای شدند برخورد گردد؛ این مسئله مطالبه مردم، نخبگان و مصداق جهاد تبیین است.
وی با اشاره به اینکه مجازاتِ متخلفین تسکینی برای آلام آسیب دیدگان است، گفت: این حادثه باید درس عبرتی برای همه مسئولان باشد چرا که گفته می شود ساختمانهای زیادی هستند که شرایط مشابه با متروپل دارند به همین علت، با انجام اقدامات پیش گیرانه باید مانع از تکرار چنین حوادثی گردید.
عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر ضرورت برخورد با مقصران حادثه متروپل اظهار داشت: باید با مسئولانی که باعث بروز چنین حادثه‌ای شدند برخورد ‌گردد، نباید دستگاه قضایی از جرم مسئولین دولت قبلی که با کوتاهی باعث به وجود آمدن حادثه متروپل شدند و الان در آن جایگاه نیستند بگذرد، باید با کسانی که در زمان مسئولیتشان قصور و کم‌کاری داشتند و سبب شدند مردم دردمند گردند، برخورد لازم صورت گیرد.
جلیلی با اشاره به اینکه بازیهای رسانه‌ای نباید باعث گردد، مسئولان وقت از پاسخ‌گویی فرار کنند، افزود: دستگاه قضایی باید با مسببان این حادثه برخورد کنند.
وی با بیان اینکه بیمه‌کردن ساختمانهای اطراف متروپل برای جلوگیری از آسیبهای بیشتر تنها یکی از کارهای انجام شده توسط دولت است، افزود: حضور وزیر‌ کشور در محل حادثه نشان‌دهنده عزم جدی این وزارت‌خانه برای حل مشکلات به وجود آمده به واسطه فروریختن ساختمان متروپل است.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۰۱
679 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0