ناایمنی بازار حاج یوسف را گزارش کرده‌ایم| لزوم تخلیه سریع بازار برای حفظ جان کسبه ناایمنی بازار حاج یوسف را گزارش کرده‌ایم| لزوم تخلیه سریع بازار برای حفظ جان کسبه

ناایمنی بازار حاج یوسف را گزارش کرده‌ایم| لزوم تخلیه سریع بازار برای حفظ جان کسبه

ناایمنی بازار حاج یوسف را گزارش کرده‌ایم| لزوم تخلیه سریع بازار برای حفظ جان کسبه ، عمر مفید برخی از ساختمان‌ ها مدت‌ های طولانی است که تمام شده است

کد خبر: 010320007 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ خرداد ۰۱ - ۷:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ناایمنی بازار حاج یوسف را گزارش کرده‌ایم| لزوم تخلیه سریع بازار برای حفظ جان کسبه ، عمر مفید برخی از ساختمان‌ ها مدت‌ های طولانی است که تمام شده است

ناایمنی بازار حاج یوسف را گزارش کرده‌ایم| لزوم تخلیه سریع بازار برای حفظ جان کسبه

ناایمنی بازار حاج یوسف را گزارش کرده‌ایم| لزوم تخلیه سریع بازار برای حفظ جان کسبه
گلمحمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل بیان کرد: بازار حاج یوسف اردبیل با عمر هفتاد و سه ساله یکی از ساختمان ‌های ناایمن است که امکان بروز حوادث ناگوار در آن بالا است.
شهریار گلمحمدی اظهار داشت: عمر مفید برخی از ساختمان‌ ها مدت‌ های طولانی است که تمام شده و باید هر چه سریع‌تر عملیات بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی در آنها مورد توجه قرار گیرد.
گلمحمدی یکی از این بازارهای قدیمی و کهن با سقف چوبی قابل حریق را بازار حاج یوسف اعلام کرد و افزود: سازه این بازار بسیار کم دوام و ناایمن است و احتمال بروز خطر در این ساختمان برای کسبه و بازار بسیار بالاست و از همین رو درخواست کردیم تا هر چه سریع‌تر این بازار تخلیه و برنامه مقاوم‌سازی و بهسازی آن مورد توجه قرار گیرد.
مبحث نوزدهم و برخی دیگر از موازین فنی و تخصصی در احداث مسکن مهر مورد توجه قرار نگرفته است
وی با اذعان به برخی کاستی ها و قصورات در ساخت مسکن مهر در سال‌ های گذشته، گفت: متأسفانه مبحث نوزدهم و برخی دیگر از موازین فنی و تخصصی در احداث مسکن مهر مورد توجه قرار نگرفته و ما این تجربه را در نهضت ملی مسکن تکرار نخواهیم کرد.
وی، لزوم اجرایی شدن مبحث ۱۹ و ۲۲ را در نگه‌داشت صحیح ساختمان ‌ها و جلوگیری از هدررفت انرژی یادآور شد و گفت: برای اینکه حوادث ناگواری همچون متروپل آبادان رخ ندهد، باید نظارت ‌ها در حوزه ساخت و ساز تشدید شده و همه دستگاه‌ ها با احساس مسئولیت در این زمینه پای کار بیایند تا سازه‌های ناایمن در برابر زلزله و سایر حوادث تلخی و ناکامی را برای ما رقم نزند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل، رویکرد نظام مهندسی را ارتقا کیفی ساخت و ساز در سطح ملی و استانی اعلام کرد و گفت: استان اردبیل با داشتن نظام مهندسی توانمند، جز استان‌ های پیشرو در ساخت و ساز استاندارد، کیفی و قاعده‌مند است و همواره در ارزیابیهای کشوری جز سه استان برتر به حساب می آییم.
وی، تشدید نظارت ‌ها و انتخاب ناظران را با اولویت واحدهای ساختمانی یادآور شد و افزود: طبق مصوبه هیئت مدیره در بهمن ماه سال گذشته، ناظر ساختمان تا ۳ هزار متر مربع با اولویت واحدهای احداثی تعیین و در ساخت و ساز مرتبط با بنیاد مسکن نیز قرار شده از ظرفیت مشاوران حقوقی استفاده گردد.
گل‌محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با تقویت کمیته نظارت امیدواریم کاستیهای گذشته جبران و نیروهای فعال در این حوزه بتوانند به وظایف خطیر و سنگین خود عمل کنند.
فعال شدن اکیپ نظارت عالیه در حوزه نهضت ملی مسکن
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل ادامه داد: در حوزه نهضت ملی مسکن ۳ اکیپ در مرکز استان و ۲ اکیپ در شهرستان‌ ها بعنوان اکیپ ‌های نظارت عالیه فعال شدند تا بر ساخت و سازها و روند آن دقت نظر بیشتری داشته باشند.
گل‌محمدی اظهار داشت: به رغم دریافت هزینه خیلی پایین از سوی جامعه مهندسان با افزایش سی درصدی تعرفه آنها، وظیفه سنگین بر عهده مهندسان و ناظران وجود دارد که قطعا بنا به این تعهد و تخصص خود باید رسالت خود را به درستی انجام دهند.
وی موضوع منافع و تعارض را در نظام مهندسی یادآور شد و افزود: در این زمینه نیز ما تلاش کردیم تا اعضای نظام مهندسی و حتی کارکنان را از امضای نقشه بر حذر کرده و پروانه آنها را غیرفعال کنیم تا جامعه مهندسی بتواند با فراغ بال بیشتر در این حوزه عمل کند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۰۱
266 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0