پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می گردد پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می گردد

پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می گردد

پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می گردد ، با توجه به این که سالها است صدور مجوز پروانه ساختمانی غیرحضوری شده ولی در بیشتر شهرهای کشور پروانه بصورت حضوری صادر می گردد

کد خبر: 010317004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ خرداد ۰۱ - ۸:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می گردد ، با توجه به این که سالها است صدور مجوز پروانه ساختمانی غیرحضوری شده ولی در بیشتر شهرهای کشور پروانه بصورت حضوری صادر می گردد

پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می گردد

پروانه ساختمانی در بسیاری از شهرهای کشور «حضوری» صادر می گردد
مرتضوی، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران بیان کرد: با توجه به این که سالها است صدور مجوز پروانه ساختمانی غیرحضوری شده ولی در بیشتر شهرهای کشور پروانه بصورت حضوری صادر می گردد.
سید محمد مرتضوی ادامه داد: در سالهای اخیر قانون رفع موانع تولید را در کشور شاهد بودیم که در آن هم به تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی تأکید شده بود.
وی تصریح کرد: طبق تمهیداتی که در وزارت کشور و راه و شهرسازی پیش بینی شده، صدور پروانه در چند بخش از جمله ملاحظات شهرسازی و معماری و سلایق مالک و کنترل در شهرداری و هم‌چنین الزامات نظام مهندسی در نظر گرفته شده است و بعد از آن آن وارد مراحل صدور مجوزات اجرایی و پروانه احداث می شویم.
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان ایران گفت: صدور پروانه فرصتی را فراهم میکند که مالک با انبساط خاطر بیشتری به مشکلات خود در بخشهای دیگر از جمله سازه، تهیه نقشه ها و آزمایش خاک و غیره بپردازد.
وی با عنوان اینکه ما در تمام شهرهای کشور و مراکز استانها از یک نسخه واحد برای صدور پروانه ها تبعیت نمی کنیم، افزود: در حال حاضر در برخی از شهرها مراجعات غیرحضوری است و پنجره واحد تشکیل شده و همه سازمانهای مربوطه در فرآیند صدور مجوز حضور دارند اما در بسیاری از شهرهای ما هم مراجعات بصورت حضوری است که قابل تأمل است.
مرتضوی خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه عملیات صدور مجوز پروانه ساختمان حدود ۷ سال است که توسط دفاتر خدماتی انجام میشود، ولی در بسیاری از شهرهای ما هنوز این کار بصورت حضوری اتفاق می افتد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ خرداد ۰۱
345 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0