جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه

جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه

جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه ، در مورد جلب همکاری دستگاه های مرتبط در پیاده سازی مقررات ملی ساختمان برگزار گردید

کد خبر: 010313020 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ خرداد ۰۱ - ۷:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه ، در مورد جلب همکاری دستگاه های مرتبط در پیاده سازی مقررات ملی ساختمان برگزار گردید

جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه

جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه
جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان ‌ها با موضوع هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در مورد جلب همکاری دستگاه های مرتبط در پیاده سازی مقررات ملی ساختمان برگزار گردید.
هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در مورد جلب همکاری دستگاه های مرتبط در پیاده سازی مقررات ملی ساختمان
جلسه هم اندیشی رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور و روسای سازمان استان‌ها در سالن جلسات شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی روز ۳ ‌شنبه دهم خرداد ماه برگزار گردید.
سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور با عنوان اینکه ساختمان متروپل در منطقه آزاد تجاری قرار گرفته که ضوابط و دستورالعملهای خاص خود را دارند، افزود: آخرین مکاتبات و گزارش‌های مهندسان سازمان نظام مهندسی در فروردین و اردی بهشت ۱۴۰۱ شرایط بحرانی برای ساختمان متروپل اعلام شده بود.
حمزه شکیب با اشاره به پروانه ساخت ‌و طراحی متروپل برای نه طبقه، گفت: با اضافه شدن سه طبقه غیراصولی و دوبرابر کردن متراژ زیر بنا این فاجعه رقم خورد.
شکیب با توجه به اینکه نگاه ملی و خروجی استاندارد از اولویتهای سازمان نظام مهندسی است گفت: با ایجاد وحدت رویه و انتقال تجارب و تعامل با دستگاههای ذی‌ربط مانند وزارت کشور، راه و شهرسازی و شهرداریها می‌توانیم از بروز مجدد چنین حوادثی جلوگیری کنیم.
وی در مورد جلب مشارکت دستگاه های مختلف تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در کشور طرح تفصیلی و نقشه اولیه رعایت نمی ‌گردد و موضوع دو نقشه‌ای بودن مطرح می‌ گردد، به ‌منظور حل این مسأله طی مکاتبه با وزارت کشور که متولی شهرداریها است این موضوع را بررسی و پی‌گیری‌ خواهیم کرد. علاوه بر این، ضرورت عامل کنترل در هر اقدامی الزامی است لذا با توجه به تجربه‌ی موفقی که در سال ‌های ۸۲ تا ۸۷ در شهرداری تهران مبنی بر کنترل مضاعف نقشه های مهندسی وجود داشت، طی مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی بمنظور جلوگیری از اشتباهات سهوی، کنترل مضاعف در مسائل فنی و اجرایی را مورد پی‌گیری قرار خواهیم داد.
در ادامه سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به عدم الزامات اجرایی مبحث ۲۲ ساختمان بیان کرد: در سال نود و دو مراقبت و نگه داری ساختمانها بعنوان قانون تصویب گردید، اما هیچ الزامات قانونی برای آن اجرا نشده، سازمان نظام مهندسی کشور پی‌گیری این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.
برگزاری همایش مشترک و کمیته های تخصصی در سطح استانی و ملی باحضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، استانداران، شهرداران و معاونان شهرسازی و عمرانی استان ‌ها و هم‌چنین انتخاب سخنگوی سازمان نظام مهندسی در هر استان از دیگر مباحث مطرح شده بود.
در خاتمه، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد همکاری سازمان نظام مهندسی با دستگاه های مرتبط بیان کرد: این همکاری و کاهش فاصله با شهرداری ها و وزارت کشور به نفع مردم است و امیدوار هستم بصورت مشترک این جلسات را داشته باشیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ خرداد ۰۱
360 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0