مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود

مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود

مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود ، قطعا معیوب بودن چرخه ساخت و ساز در تمام کشور ساری و جاری شده است

کد خبر: 010313003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ خرداد ۰۱ - ۶:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود ، قطعا معیوب بودن چرخه ساخت و ساز در تمام کشور ساری و جاری شده است

مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود

مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: حادثه متروپل سقوط اخلاق و تعهد بود
مجتبی فرهمند با عنوان این که حادثه متروپل، سقوط اخلاق و تعهد بود، افزود: متاسفانه برخی از ساختمان‌ های در حال احداث استان در چارچوب نظام مهندسی و کنترل مهندسین قرار نگرفته ولی در بحث ایمنی مردم با احدی تعارف نداریم و این موضوع را به جد دنبال خواهیم کرد.
وی در مراسم تقدیر از مهندسین منتخب اخلاق حرفه ای در سال ۱۴۰۰ و مراسم سوگند مهندسین جدید الورود به سازمان نظام مهندسی، گفت: امیدوار هستم این تقارن و همنشینی نقطه عطفی برای همه مهندسین باشد تا با تعهد و تخصص خود جامعه‌‌ای سالم، آباد و پیشرو را بسازند.
فرهمند، در مورد وجود تعهد و تخصص در جامعه مهندسین توضیح داد: بر خلاف تعهد، میزان تخصص قابل اندازه گیری است ولی متاسفانه یکی از آفتهای جامعه مهندسین وجود متخصص نماهایی است که بدون مهارت و صلاحیت در حال فعالیت هستند.
وی با عنوان این که حادثه تلخ متروپل در حقیقت سقوط اخلاق و تعهد بود، گفت: قطعا معیوب بودن چرخه ساخت و ساز که در تمام کشور ساری و جاری شده، علت اصلی حادثه متروپل بود و وجود سرمایه گذار منفعت طلب، مدیریت شهری قانون‌گریز و متخصصین بی تعهد دست به دست هم داد تا چنین حادثه تلخی را شاهد باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، فراموشی مباحث«مهندسی» و پرداختن به مسائل «مهندسین» را از آفت ‌های سازمانهای نظام مهندسی دانست و گفت: لازم است تا بیشتر از آن ‌که به امور مهندسین بپردازیم، به اصل مهندسی در کشور توجه کنیم و با رعایت اصول اخلاقی، شهری بسازیم تا محلی برای آرامش و آسایش روانی شهروندانش باشد.
وی با اشاره به اینکه کاهش عمر مفید ساختمانهای کشور به بیست سال باعث نابودی سرمایه ‌های ملی می ‌شود، ادامه داد: این در حالی است که عمر مفید ساختمان در کشورهای توسعه یافته شصت سال است و این مهم نشان دهنده ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع نظام مهندسی به معنای واقعی آن خواهد بود.
فرهمند با اظهار تاسف از وجود ساختمان ‌های نا ایمن در بین پروژه‌ های در حال ساخت استان گفت: این ساختمان‌ ها در قالب و چارچوب نظام مهندسی، کنترل و نظارت مهندسین ناظر قرار نگرفته اند، ولی در بحث امنیت مردم با احدی تعارف نداریم و این موضوع را به جد دنبال خواهیم کرد تا شهروندان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری در شهر زندگی کنند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ خرداد ۰۱
328 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0