معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی

معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی

معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی ، صورت گرفت. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بیش از 4 هزار بازدید از ساختمان‌های این شهر انجام داده اند

کد خبر: 010312001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ خرداد ۰۱ - ۸:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی ، صورت گرفت. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بیش از ۴ هزار بازدید از ساختمان‌های این شهر انجام داده اند

معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی

معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی
شهردار مشهد بیان کرد:
معرفی صد و سی و پنج ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی
شهردار مشهد اظهار داشت: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بیش از ۴ هزار بازدید از ساختمان‌های این شهر انجام داده اند و صد و سی و پنج پرونده در زمینه ساختمان‌ های دارای نقص ایمنی به دادستانی ارجاع داده شده است.
سید عبدالله ارجائی تصریح کرد: شهرداری پس از تایید نقشه توسط نظام مهندسی، پروانه ساختمانی صادر می ‌کند و ساخت ساختمان شروع می‌ شود و ایمن یا ناایمن بودن ساختمان در هنگام ساخت و بعد از پایان کار مشخص می‌ گردد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
ارجائی گفت: یکی از شاخص هایی که ایمنی ساختمان را مشخص می ‌کند استحکام بنا و سازه است که توسط سازمان نظام مهندسی مشخص می‌ گردد و اگر استحکام بنا و سازه دچار مشکل باشد بعد از اعلام این سازمان، با مالک برخورد و ساختمان پلمپ می ‌شود و در این راستا طی سال گذشته با هزار و دویست موردتخلف برخورد و اقدامات قانونی انجام شده است.
وی ادامه داد: اطفای حریق و مسایل مربوط به آتش‌نشانی از دیگر شاخص‌هاست و ساختمان‌های دارای نقص ایمنی پس از صدور اخطار و عدم تمکین به دستگاه قضایی ارجاع می‌ شوند و شهرداری ابزاری برای مقابله ندارد و وظیفه آن با دستگاه قضاست.
شهردار مشهد تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و مالکان باید فکر کنند که بهره‌برداران ساختمان، خانواده آنان هستند و ناظران باید نظارت و بررسی دقیقی از ساختمان انجام دهند آتش‌نشانان نیز سلامت مردم را خط قرمز خود قرار داده و نظارت جدی بر ساختمان ‌ها داشته باشند.
سال گذشته تخلف هجده هزار مِلک در کمیسیون ماده صد شهرداری بررسی و رسیدگی و از این تعداد برای ۳ هزار و صد ملک رای تخریب صادر شد که هشتصد فقره از این تعداد اجرایی گردید و بقیه نیز در دست پی‌گیری‌ است.
منبع: قدس آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۰۱
337 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0