صدور بیش از 1 هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در زنجان صدور بیش از 1 هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در زنجان

صدور بیش از ۱ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در زنجان

صدور بیش از 1 هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در زنجان ، صورت گرفت. دوره‌ های آموزشی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و با نظارت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان انجام می ‌گردد

کد خبر: 010224001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۱ - ۶:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صدور بیش از ۱ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در زنجان ، صورت گرفت. دوره‌ های آموزشی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و با نظارت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان انجام می ‌گردد

صدور بیش از ۱ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در زنجان

صدور بیش از 1 هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در زنجان

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، بیان کرد: طی سال گذشته ۱ هزار و پانصد و شصت و پنج عدد انواع پروانه اشتغال بکار مهندسی در حوزه ساختمان در استان زنجان صادر گردید.
احسان ذبیحیان، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با عنوان اینکه دوره‌ های آموزشی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و با نظارت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان انجام می ‌گردد، افزود: در این راستا دوره‌ های آموزشی مستمر برای مهندسان توسط دانشگاه‌ های منتخب برگزار می‌گردد.
وی با عنوان اینکه طی سال گذشته صد و بیست دوره آموزشی در قالب دوره ‌های ورود به حرفه مهندسی، ارتقا پایه و تمدید پروانه اشتغال مهندسان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان برگزار شده است، ادامه داد: در این راستا بیش از دو هزار گواهی آموزشی صادر گردید.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، به آزمون نظام مهندسی که مردادماه طی سال گذشته برگزار گردید، اشاره کرد و افزود: مهندسانی که متقاضی ورود به حرفه مهندسی و اخذ پروانه اشتغال بودند در این آزمون شرکت کردند.
وی با عنوان اینکه سه هزار و هفتصد و شش نفر از مهندسان در این آزمون شرکت کردند، متذکر گردید: حدود شش درصد از این شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف و صلاحیت‌ های مختلف حد نصاب قبولی را اخذ کردند.
ذبیحیان هم‌چنین از تهیه فیلم آموزشی در مورد نحوه اجرای مهار بندی دیوارهای غیر سازه‌ای برای دیوارهای از جنس بلوک سفالی و بلوک « AAC» خبر داد و ابراز کرد: طی سال گذشته، این فیلم آموزشی بصورت انیمیشن، براساس پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ و جزئیات اجرایی تایید شده دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تهیه و گرداوری گردید؛ این انیمیشن تخصصی در راستای آموزش مهندسان و جلوگیری از اجرای ناصحیح مهار اجزای غیر سازه‌ای ساختمان، در اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مراکز آموزشی قرارداده شد و این فیلم آموزشی سومین مورد از فیلم ‌های آموزشی تهیه شده توسط اداره کل در این حوزه است.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: این انتخابات برای اولین بار بصورت تمام الکترونیکی تحت نظارت اداره کل در استان برگزار گردید و مشارکت اعضای نظام مهندسی در این دوره مطلوب بود.
وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره افزایش صددرصدی نسبت به دوره قبل داشته و پنجا درصد از اعضای نظام مهندسی در این انتخابات شرکت کردند و اشخاص مورد اعتماد خود را از میان نامزدها، انتخاب کردند.
ذبیحیان با عنوان اینکه یکی از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی است، یاد آور شد: هم‌چنین طی سال گذشته بیش از ۱# هزار و پانصد و ‌شصت و پنج پروانه اشتغال به کار مهندسی در حوزه ساختمان در استان صادر گردید.
وی گفت: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی و کاردانی در حوزه مهندسی ساختمان هستند در صورت تمایل برای فعالیت در حوزه نظام فنی و مهندسی ساختمان، باید پروانه اشتغال به کار مهندسی اخذ کنند.
وی افزود: این اشخاص در صورت تامین شرایط لازم (مانند قبولی در آزمون و …) مدارک خود را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و یا سازمان نظام کاردانی ساختمان استان ارائه می ‌دهند و سازمان‌ های مذکور نیز پس از بررسی اولیه مدارک، در صورت تکمیل بودن موارد، پرونده را جهت بررسی نهایی و تأیید و صدور پروانه به این اداره ارسال می‌کنند.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه صدور پروانه ‌های اشتغال در زمینه و صلاحیت‌ های مختلف است، متذکر گردید: پروانه شخص حقیقی در هفت رشته ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیت‌های نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا، صادر می‌ گردد.
وی گفت: هم‌چنین پروانه اشتغال برای اشخاص حقوقی در زمینه طراحی و نظارت و اجرای ساختمان‌ ها برای شرکت ‌های حقوقی صادر شده و برای ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه آزمایشات بتن، ژئوتکنیک و جوش نیز پروانه اشتغال برای متقاضیان صادر می‌گردد.
وی گفت: متقاضیان انبوه سازی نیز پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک به انجمن انبوه سازی استان، از طرف این اداره پروانه اشتغال دریافت می ‌کنند.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اردیبهشت ۰۱
298 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0