اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، صورت گرفت. به کارگیری این شیوه در انتخابات نظام مهندسی می تواند نوید سرآغاز تحولی بنیادین در این سازمان و شیوه مدیریت آن باشد

کد خبر: 010222005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۱ - ۸:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، صورت گرفت. به کارگیری این شیوه در انتخابات نظام مهندسی می تواند نوید سرآغاز تحولی بنیادین در این سازمان و شیوه مدیریت آن باشد

اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس اصلاح گردید

ناظر نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با اشاره به نقش کلیدی این سازمان در نظارت برساخت و سازها در کشور بیان کرد: اعضای منتخب جدید نظام مهندسی باید حداکثر تلاش خود برای بهبود کیفیبت ساخت و سازها و فرآیند شهرسازی در کشور بکار گیرد.

اقبال شاکریی نماینده مجلس شورای اسلامی در بیست و چهارمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، ضمن موفق خواندن تجربه انتخابات الکترونیکی در کشور اظهار داشت: به کارگیری این شیوه در انتخابات نظام مهندسی می تواند نوید سرآغاز تحولی بنیادین در این سازمان و شیوه مدیریت آن باشد.

شاکری با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی در این جلسه در مورد نقش سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازها در کشور گفت: همان طور که وزیر راه و شهرسازی عنوان کردند، انتظار میرود شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در مورد ساخت ۱ میلیون مسکن در سال و هم چنین ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در حوزه شهری و ساخت و سازخصوصی و دولتی ، در کنار دولت باشند.

شاکری، حضور بیش از پانصد هزار عضو در سازمان نظام مهندسی را نشانه ای از پتانسیل عظیم این نهاد غیردولتی در شبکه ساخت و سازی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد شورای مرکزی جدید منتخب تحول گرا را شاهد باشیم که بتوانند خواسته های بدنه ارکان این سازمان را به مدیران آن منتقل کنند.

وی در ادامه به اقدامات در حال اجرا در مجلس برای بهبود ساختار ساخت و سازهای شهری و خصوصی در کشور افزود: یکی از این اقدامات بررسی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است که در کمیسیون عمران بررسی شده است و به زودی برای تصویب به صحن خانه ملت می رود و می تواند تحولی در این عرصه ایجاد کند.

وی با تاکید بر این که اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداریها در این کمیسیون نهایی و تصویب شده است افزود: طی یکی دو هفته آتی این قانون نیز به صحن مجلس خواهد رفت که بعد از تصویب بتواند بساط بسیاری از تخلفات کنونی که به نفع سودجویان و به ضرر مالکان خرد کم بضاعت و متوسط  اکثریت جامعه است را برای همیشه برچیند و انقلابی در عرصه نظارت برساخت و سازها ایجاد کند.

قانون مدیریت یکپارچه شهری و روستایی موضوع بعدی مطرح شده از سوی شاکری بود که درباره آن بیان کرد: این قانون نیز در مرکز پژوهشهای مجلس مربوطه در حال بررسی است و مراحل نهایی آن را سپری می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تصویب این قانون ۱۶- ۱۷ سازمان و ارگان مرتبط با شهرسازی و ساخت و سازها و مدیریت شهری، زیر مجموعه شهرداریها قرار خواهند گرفت که در این صورت میتواند هزینه های سنگین تحمیل شده بر شهرها را تاحدود زیادی کاهش دهد و ضمن بالا بردن بهره وری کیفیت زندگی، زمینه را برای مشارکت مردم در اداره شهرها مهیا کند.

وی با بیان اینکه به آینده مدیریت جدید شورای مرکزی بسیار امیدار و خوشبین است افزود: ما نیز در مجلس آماده تعامل و همکاری تخصصی با هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۰۱
421 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0