هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان

هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان

هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان ، صادر شد. در این راستا دوره‌ های آموزشی مستمر برای مهندسان توسط دانشگاه‌ های منتخب برگزار می‌ گردد

کد خبر: 010222001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۱ - ۱۱:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان ، صادر شد. در این راستا دوره‌ های آموزشی مستمر برای مهندسان توسط دانشگاه‌ های منتخب برگزار می‌ گردد

هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان

هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان
رئیس اداره نظام مهندسی استان زنجان بیان کرد:
هزار و صد و پنجاه و شش پروانه اشتغال به کار مهندسی در زنجان صادر گردید
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: طی سال گذشته یک هزار و پانصد و شصت و پنج پروانه اشتغال به کار مهندسی در حوزه ساختمان‌ در استان زنجان صادر گردید.
احسان ذبیحیان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و با نظارت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان انجام می گردد، افزود: در این راستا دوره‌ های آموزشی مستمر برای مهندسان توسط دانشگاه‌ های منتخب برگزار می‌ گردد.
رئیس اداره نظام مهندسی استان زنجان با بیان این که طی سال گذشته صد و بیست دوره آموزشی در قالب دوره‌ های ورود به حرفه مهندسی، ارتقا پایه و تمدید پروانه اشتغال مهندسان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان برگزار شده است، ادامه داد: در این راستا بیش از دو هزار گواهی آموزشی صادر گردید.
وی، به آزمون نظام مهندسی که مردادماه طی سال گذشته برگزار گردیده اشاره کرد و گفت: مهندسانی که متقاضی ورود به حرفه مهندسی و اخذ پروانه اشتغال بودند در این آزمون شرکت کردند.
وی با بیان اینکه سه هزار و هفتصد و شش نفر از مهندسان در این آزمون شرکت کردند، متذکر گردید: حدود شش درصد از این شرکت کنندگان در رشته‌ های مختلف و صلاحیت ‌های مختلف حد نصاب قبولی را اخذ کردند.
ذبیحیان، هم‌چنین از تهیه فیلم آموزشی در مورد نحوه اجرای مهار بندی دیوارهای غیر سازه‌ای برای دیوارهای از جنس بلوک سفالی و بلوک « AAC» خبر داد و افزود: طی سال گذشته، این فیلم آموزشی بصورت انیمیشن، براساس پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ و جزئیات اجرایی تأیید شده دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تهیه و گرداوری گردید؛ این انیمیشن تخصصی در راستای آموزش مهندسان و جلوگیری از اجرای ناصحیح مهار اجزای غیر سازه‌ای ساختمان، در اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مراکز آموزشی قرار داده شد و این فیلم آموزشی سومین مورد از فیلم ‌های آموزشی تهیه شده توسط اداره کل در این حوزه است.
وی، به نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که در شهریورماه سال گذشته برگزار گردیده اشاره کرد و گفت: این انتخابات برای اولین بار بصورت تمام الکترونیکی تحت نظارت اداره کل در استان برگزار گردید و مشارکت اعضای نظام مهندسی در این دوره مطلوب بود.
وی افزود: تعداد شرکت کنندگان در این دوره افزایش صددرصدی نسبت به دوره قبل داشته و پنجاه درصد از اعضای نظام مهندسی در این انتخابات شرکت کردند و اشخاص مورد اعتماد خود را از میان نامزدها، انتخاب کردند.
ذبیحیان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی است، تصریح کرد: هم‌چنین طی سال گذشته بیش از یک هزار و پانصد و شصت و پنج پروانه اشتغال به کار مهندسی در حوزه ساختمان در استان صادر گردید.
وی افزود: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی و کاردانی در حوزه مهندسی ساختمان هستند در صورت تمایل برای فعالیت در حوزه نظام فنی و مهندسی ساختمان، باید پروانه اشتغال به کار مهندسی اخذ کنند.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این اشخاص در صورت تأمین شرایط لازم (مانند قبولی در آزمون و …) مدارک خود را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و یا سازمان نظام کاردانی ساختمان استان ارائه می‌ دهند و سازمان‌ های مذکور نیز بعد از بررسی اولیه مدارک، در صورت تکمیل بودن موارد، پرونده را جهت بررسی نهایی و تأیید و صدور پروانه به این اداره ارسال می‌کنند.
ذبیحیان با تاکید بر اینکه صدور پروانه‌های اشتغال در زمینه و صلاحیت ‌های مختلف است، متذکر گردید: پروانه شخص حقیقی در ۷ رشته ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیت‌های نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا، صادر می ‌گردد.
وی ادامه داد: هم‌چنین پروانه اشتغال برای اشخاص حقوقی در زمینه طراحی و نظارت و اجرای ساختمان‌ ها برای شرکت‌ های حقوقی صادر شده و برای ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه آزمایشات بتن، ژئوتکنیک و جوش نیز پروانه اشتغال برای متقاضیان صادر می ‌گردد.
وی گفت: متقاضیان انبوه سازی نیز پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک به انجمن انبوه سازی استان، از طرف این اداره پروانه اشتغال دریافت می‌ کنند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به یکی دیگر از اقدامات اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان در صدور پروانه اشتغال نظام فنی روستایی برای مهندسینی که در حوزه روستاهای استان خدمات نظارت و طراحی انجام می ‌دهند، گفت: متقاضیان فعالیت در حوزه روستایی بعد از تشکیل پرونده و تکمیل مدارک در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، می‌توانند این صلاحیت را از این اداره اخذ کنند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۰۱
300 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0