آغاز سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان

آغاز سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان

آغاز سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان ، در دانشگاه صنعتی اصفهان بصورت حضوری و برخط، بیستم اردیبهشت ماه در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان اتفاق افتاد

کد خبر: 010221001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۰۱ - ۱۰:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آغاز سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان ، در دانشگاه صنعتی اصفهان بصورت حضوری و برخط، بیستم اردیبهشت ماه در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان اتفاق افتاد

آغاز سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان

آغاز سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان
سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان شروع شد
سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان بصورت حضوری و برخط، بیستم اردیبهشت ماه در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان شروع به کار کرد.
سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان، رئیس این دانشگاه و پژوهشگران شروع شد.
میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاحیه کنگره ملی مهندسی عمران، این کنگره را محفلی برای معرفی تازه‌ترین دستاورد‌های حوزه عمران معرفی کرد و گفت: شانزده دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور در این کنگره حضور دارند و متخصصان گرد هم جمع شده‌اند تا تازه‌های این حوزه را در اختیار دانشجویان قرار دهند.
وی ادامه داد: برگزاری این کنگره راهی برای معرفی دانش بیشتر در حوزه عمران باشد تا روز به روز شاهد اقتدار بیشتر کشور در این حوزه باشیم.
وی، اعلام آمادگی دانشگاه صنعتی اصفهان را برای توسعه گروه‌ های آموزشی مرتبط با موضوعات کنفرانس مهندسی عمران خبر داد و افزود: رویکرد هئیت جذب دانشگاه باید به سمت جذب نیرو‌های جوان و نخبه برای توسعه دانش روز مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان باشد.
نادر طباطبایی، دبیر هیئت امناء کنگره‌های مهندسی عمران نیز بصورت برخط حاضر گردید و با بیان تاریخچه برگزاری این کنگره در کشور، ادامه داد: اولین کنگره به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار گردید و تا امروز که دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان سیزدهمین دوره کنگره عمران در کشور است این رویداد مهم علمی در حوزه عمرانی کشور دنبال شده است.
غلبه بر مشکلات عمرانی کشور با دانش متخصصان کشور ممکن است
احمد بناکار، رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان نیز در مراسم افتتاح سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران، با عنوان اینکه رشته عمران نقش مهمی در توسعه کشور برعهده دارد، مسئولیت متخصصان این حوزه را بسیار خطیر دانست و افزود: صنعت ساختمان پس از نفت در کشور بعنوان یکی از صنایع کلیدی در رشد اقتصادی، تولید ناخالص و ایجاد اشتغال بشمار می ‌رود.
وی با بیان اینکه صنعت ساختمان در کشور با چالش‌ های زیادی روبرو است، گفت: غلبه بر مشکلات این حوزه با کمک کنگره‌های علمی فرصتی برای کمک به توسعه کشور است.
رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان بر لزوم ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: ضروری است با ریل گذاری درست در مسیر اقتصادی، نقش دانشگاه ‌ها را در توسعه شرکت ‌های دانش ‌های بنیان، تقویت شتاب دهنده ‌ها و استارت آپ‌های دانشجویی و فضای نوآوری و کارآفرینی در حوزه صنعت ساختمان سازی تقویت کرد.
وی ابراز امیدواری کرد نتایج علمی این کنگره توسط مهندسین سازمان نظام مهندسی پی‌گیری خواهد شد و گفت: مقالات و دانش متخصصان چراغی در دست مهندسین صنعت ساختمان و مسئولیتی خطیر برای سازمان نظام مهندسی در مسیر تعالی کشور خواهد بود.
ارائه چهارصد و پنجاه مقاله در سیزدهمین کنگره عمران
دبیر سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران نیز، افزود: کنگره مهندسی عمران با بیش از نیم قرن سابقه، در راستای ارائه تازه ‌های این رشته کوشیده است.
کیاچهر بهفرنیا از دریافت ششصد مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: حدود چهارصد و پنجاه داور در این برنامه حضور داشتند و بر روی هر مقاله دو داوری انجام شد و در نهایت چهارصد و پنجاه مقاله برای ارائه برگزیده شد که در هفتاد جلسه تخصصی در این همایش ارائه می گردد.
رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: سازه، زلزله، ژئوتکنیک، راه و ترابری، مهندسی و مدیریت منابع آب، مهندسی آب و سازه ‌های هیدرولیکی، مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌ های دریایی، حمل و نقل، مهندسی و مدیریت ساخت، مهندسی محیط زیست و سایر زمینه ‌ها شامل زیربخش ‌های سنجش از دور، تاب آوری زیرساخت‌ ها، معماری وشهرسازی، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، اخلاق مهندسی، مواد و سازه‌های هوشمند، … از محور‌های مورد بحث در این کنگره ملی است.
رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان از برگزاری شش کارگاه تخصصی در طول کنفرانس خبر داد و افزود: ۳ نشست تخصصی با موضوعات «همگرایی نخبگان ۴ استان مجاور برای رفع چالش ‌های آب زاینده‌رود»، «اهمیت پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی در کاهش هزینه‌های نگه‌داری ‏جاده‌ها» و «رویکرد‌های نوین طراحی روسازی» برگزار می ‌گردد.
لازم به ذکر است، سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در روز‌های ببست و یکم و بیست و دوم اردی‌بهشت نیز با ارایه مقالات، کارگاه‌ها و نشست ‌های تخصصی بصورت برخط برگزار می‌ گردد.
منبع: خبرگزاری دانشجو

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۰۱
665 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0