نامه ی وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی نامه ی وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی

نامه ی وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی

نامه ی وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ، به مدیران راه و شهرسازی استان ‌ها افزایش سی درصدی قیمت خدمات مهندسی را ابلاغ کرد

کد خبر: 010218005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۱ - ۳:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نامه ی وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ، به مدیران راه و شهرسازی استان ‌ها افزایش سی درصدی قیمت خدمات مهندسی را ابلاغ کرد

نامه ی وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی

نامه ی وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی
قیمت خدمات مهندسی ساختمان سی درصد افزایش یافت| مهندسان: تاثیر هزینه های مرتبط با ساخت در قیمت مسکن
وزارت راه و شهرسازی در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی در نامه‌ای به مدیران راه و شهرسازی استان ‌ها افزایش سی درصدی قیمت خدمات مهندسی را ابلاغ کرد.
در آستانه برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور وزارت راه و شهرسازی در نامه ای که به امضای مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان رسیده است و به مدیران راه و شهرسازی ابلاغ گردیده، مقرر شده است تا خدمات مهندسی در سال جاری سی درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
در این نامه تاکید شده است: حسب دستور مقام عالی وزارت و در اجرای تبصره دو ماده ۱۱۷ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان میزان افزایش قیمت خدمات مهندسی در همه رشته‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر سی درصد نسبت به قیمت خدمات مهندسی سال ۱۴۰۰ تعیین شده که بدینوسیله جهت اقدام لازم ابلاغ می ‌گردد.
میزان افزایش قیمت خدمات مهندسی در همه رشته‌ ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر سی درصد نسبت به قیمت خدمات مهندسی سال ۱۴۰۰ تعیین شده که بدین وسیله جهت اقدام لازم ابلاغ می‌گردد.
بر این اساس تشریفات مقرر در بندهای ۳-۱۷ و ۶-۱۷ ماده ۱۷ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری،) در سال ۱۴۰۱ برای تعرفه خدمات مهندسی ساختمان موضوعیت نخواهد داشت و هیئت ‌های ۴ نفره استان ‌ها و ۵ نفره استان تهران در سال جاری مجوز و اختیاری برای اعمال درصدهای تعیین شده در بندهای مذکور نخواهند داشت.
بر این اساس مقتضی است مدیران راه و شهرسازی استان‌ ها ضمن نظارت مستمر و موثر بر حسن اجرای دستور مقام عالی وزارت، ‌اقدام لازم معمول و نتیجه جهت اقدامات بعدی به این دفتر گزارش گردد.
این افزایش خدمات مهندسی در حالی انجام شده است که به گفته مهندسان و اعضای سازمان نظام مهندسی این رشد سی درصدی در سال جاری بیشتر از افزایش سال ۱۴۰۰ رخ داده است. مهندسان دلیل رشد بیشتر خدمات مهندسی در سال جاری نسبت به سال گذشته را رشد تورم و رکود ساخت و ساز عنوان کرده اند.
یکی از مهندسان گفت: هر چقدر خدمات مهندسی ساختمان در کنار سایر بخشها و هزینه های مرتبط با ساخت و ساز افزایش بیشتری پیدا کند در نهایت قیمت تمام شده ساخت نیز رشد خواهد داشت.
وی ادامه داد : رشد خدمات مهندسی امسال نسبت به سال قبل رشد بیشتری داشته است و این اقدام در حالی که رکود ساخت و ساز داریم چندان نمیتواند به صلاح بازار مسکن باشد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۰۱
367 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0