بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت عاملی جهت ضربه زدن به بخش کشاورزی بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت عاملی جهت ضربه زدن به بخش کشاورزی

بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت عاملی جهت ضربه زدن به بخش کشاورزی

بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت عاملی جهت ضربه زدن به بخش کشاورزی ، است. آنچه مسلم است تعداد زیادی از این اراضی به افرادی واگذار شده اند

کد خبر: 010212002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۱ - ۱۲:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت عاملی جهت ضربه زدن به بخش کشاورزی ، است. آنچه مسلم است تعداد زیادی از این اراضی به افرادی واگذار شده اند

بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت عاملی جهت ضربه زدن به بخش کشاورزی

بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت عاملی جهت ضربه زدن به بخش کشاورزی
عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دزفول بیان کرد:
بی عدالتی در واگذاری اراضی و نبود شفافیت باعث ضربه زدن به بخش کشاورزی شده است
دبیر و عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دزفول اظهار داشت: شفافیت در کلیه حوزه های کشاورزی از جمله فرایند واگذاری اراضی شهرک گل خانه به افراد حقیقی و حقوق یکی از برنامه هایی است که در کوتاه مدت بایستی به آن پرداخته شود.
علی انصاری گفت: آنچه مسلم است تعداد زیادی از این اراضی به افرادی واگذار شده اند که از هیچ‌گونه اولویتی برخوردار نبوده اند؛ لذا لازم است در این دوره از شورا طبق اصل شفافیت زوایای مختلف چنین اقداماتی برای عموم به ویژه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دزفول شفاف سازی گردد.
وی ادامه داد: پی‌گیری واگذاری اسناد اراضی کشاورزی به کشاورزان که می تواند بسیاری از مشکلات این قشر را برطرف کند و از این اسناد بعنوان پشتوانه ای محکم در انواع سرمایه گذاری در این حوزه استفاده گردد.
انصاری تصریح کرد: کمک به جلوگیری از تفکیکهای غیر مجاز اراضی زراعی، که متاسفانه در سالهای اخیر بخش زیادی از بهترین اراضی زراعی که می تواند تاثیر معناداری در تولید و بهبود معیشت جامعه داشته باشد به بهانه های مختلف و در برابر چشمان مسوولان کشاورزی به ویلا تبدیل شده اند.
عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دزفول افزود: عدم وجود صنایع تبدیلی متناسب با بخش کشاورزی یکی دیگر از خلاهایی است که گسترش آن میتواند سالانه جلوی نابودی هزاران تن محصولات مختلف کشاورزی را گرفته و قطعا با جذب سرمایه گذاران میتوان در جهت فرآوری تولیدات کشاورزان نظیر سیب، پیاز، انواع سبزی و صیفی و گیاهان دارویی گام‌های موثری برداشت.
انصاری افزود: ورود به اصلاح نباتات، تولید بذر هیبرید و استفاده از تکنولوژیهای نوین میتواند سالانه جلوی خروج میلیونها دلار ارز را از کشور گرفت. به طور مثال: کشور ترکیه در همسایگی ایران توانسته در سالهای اخیر به موفقیتهای چشم‌گیری در مورد تولید بذر هیبرید دست پیدا کند و تجار ایرانی مجبورند بذر مورد نیاز را با هزینه های سنگین و سرسام آوری از این کشور وارد نمایند، قطعا در صورت سرمایه گذاری و حمایت از شرکتهای دانش بنیان میتوان به این مهم دست یافت.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۰۱
635 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0