ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری

ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری

ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری ، توسط خرم اعلام شد. تا زمان انجام رد صلاحیت‌های فله‌ای و با استفاده از تهدید به اجرای بند ج ماده ۲۳ سبب شد که بیش از سیصد نفر از کاندیدا یا اساساً ثبت نام نکنند

کد خبر: 001120003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰۰ - ۱:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری ، توسط خرم اعلام شد. تا زمان انجام رد صلاحیت‌های فله‌ای و با استفاده از تهدید به اجرای بند ج ماده ۲۳ سبب شد که بیش از سیصد نفر از کاندیدا یا اساساً ثبت نام نکنند

ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری

ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری
احمد خرم خبر داد:
ابطال دستور وزیر در مورد استفاده از بند ج ماده ۲۳ توسط دیوان عدالت اداری
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابطال دستور وزیر وقت راه و شهرسازی درخصوص استفاده از بند ج ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی توسط دیوان عدالت اداری خبر داد.
احمد خرم در مورد ابطال دستور وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از بند ج ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توسط دیوان عدالت اداری بیان کرد: به دنبال اعتراضات ناشی از اجرای بند ج ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی و سوء استفاده از موارد تخلف در آئین نامه اجرایی توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بدون هماهنگی ‌های لازم، از ابتدای برخورد با سازمان نظام مهندسی مشخص بود که این برخورد‌ها مورد تایید ارکان نظام جمهوری اسلامی نیست.
خرم افزود: تا زمان انجام رد صلاحیت‌های فله‌ای و با استفاده از تهدید به اجرای بند ج ماده ۲۳ سبب شد که بیش از سیصد نفر از کاندیدا یا اساساً ثبت نام نکنند و یا با تهدید انصراف بدهند و چنان چه انصراف ندادند به بهانه‌های واهی پروانه‌هایشان تعلیق گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: در نهایت تعدادی را که هیچ‌گونه تعارض منافع نداشتند، در شب انتخابات بدون ذکر دلیل و به ‌صورت تلفنی و بدون دادن فرصت اعتراضی، رد صلاحیت کردند.
به گفته خرم، نادیده گرفتن حقوق مهندسین و بازی کردن با حیثیت و شان و منزلت جامعه مهندسی از سوی جامعه اندیشمندان و نخبگان، پوشیده نخواهد ماند، ضمن اینکه این موضوع به عنوان امری که لطمه سنگینی به نهاد‌های مدنی وارد کرد، تلقی می‌ گردد.
خرم ادامه داد: بعد از این که با اعلام خط مشی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مبنی بر گفتگو، تعامل و تفاهم به نتیجه نرسید، بر آن شدیم که از وکلای خوش سابقه و موفق بهره بگیریم و شکایت را پی‌گیری کنیم.
وی عنوان کرد: با پی گیری ‌های مستمر و بی امان اکثریت قریب به اتفاق هیات مدیره‌های استان ‌ها، اعضای شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشور، نخستین دستاورد امیدوارکننده به ارمغان آورد و بند ج ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از روز تصویب توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال گردید و جای شکایت از وزارت‌خانه را باز کرد.
خرم با تاکید بر اینکه پی‌گیری این موضوع از مراجع قانونی کشور قاطعانه انجام خواهد شد، گفت: انسجام، اتحاد و پی‌گیری از مراجع قانونی تا احقاق حق اعضایی که در این ماجرا آسیب دیده اند، خط مشی سازمان نظام مهندسی خواهد بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ بهمن ۰۰
1768 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0