گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به لرستان گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به لرستان

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به لرستان

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به لرستان ، صادر شد. بیمه تامین اجتماعی مهندسان را تعیین تکلیف کردیم

کد خبر: 001102001 تاریخ انتشار: شنبه ۲ بهمن ۰۰ - ۵:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به لرستان ، صادر شد. بیمه تامین اجتماعی مهندسان را تعیین تکلیف کردیم

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به لرستان

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به لرستان
احمد خرم گفت: بیمه تامین اجتماعی مهندسان را تعیین تکلیف کردیم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تازه ترین سفر استانی خود به لرستان رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.
احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با استقبال رئیس و هیات رئیسه سازمان وارد لرستان شد تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.
وی در ابتدا با حضور در گلزار شهدا خرم آباد ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر سر مزار شهید مهندس مهدیه هراتی و زنده یاد مهندس عزت الله فیلی حضور یافت.
خرم در ادامه ضمن دیدار و گفتگو با معاون استاندار و مديركل راه و شهرسازى این استان و هم‌چنین تعدادی از مهندسین پیشکسوت، در جلسه با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی لرستان حضور یافت و سپس به مراسم تجلیل و قدردانی از زحمات اعضای هشتمین دوره هیات‌مدیره‌ و بازرسان سازمان رفت.
خرم، هم‌چنین از ساختمان جدید در حال احداث سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان بازدید کرد و در پایان این سفر استانی به گفتگو با رسانه های این استان پرداخت.
حضور در گلزار شهدا خرم آباد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به همراه جی افرام عضو شورای مرکزی و علی‌رضا آریان مهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در گلزار شهدای خرم آباد حضور یافت و با آرمان های امام و شهدا تجدید بیعت کرد.
هم‌چنین خرم با حضور بر سر مزار شهید مهندس مهدیه هراتی و زنده یاد مهندس عزت الله فیلی بنیان گذار سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با قرائت فاتحه ای یاد این عزیزان را زنده نگه داشت.
نرخ بیکاری جامعه مهندسین بالای شصت درصد است
در ادامه خرم با بیان اینکه کار تعریف شده برای جامعه ششصد هزار نفری مهندسین ساختمان وجود ندارد، بیان کرد: چهارصد هزار نفر از این جامعه مهندسی کار تعریف شده متناسب با تخصص ندارند، به این معنی که نرخ بیکاری جامعه مهندسین بالای شصت درصد است.
وی در حاشیه مراسم تجلیل از هیات مدیره سابق نظام مهندسی لرستان، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه با اینکه جامعه مهندسی، جامعه ششصد هزار نفری در کشور است، آمار نشان می‌ دهد که وضعیت مسکن این جامعه بهتر از وضعیت میانگین کشور نیست.
خرم ادامه داد: در میانگین کشوری بیست و هفت درصد افراد مستاجر و فاقد مسکن هستند، حال اینکه این آمار در جامعه مهندسی بیش از پنجاه درصد است.
وی با بیان اینکه به جز پنج درصد مهندسان، مابقی وضعیت مالی مناسبی ندارند، گفت: در سفرهای استانی یکی از تقاضاهایی که از استانداران و معاونین عمرانی و برخی مدیران کل می ‌شود، تامین زمین جهت احداث مسکن مهندسان است که خوشبختانه در اغلب استان‌ ها این مهم محقق می‌ گردد.
وی با بیان اینکه کار تعریف شده برای جامعه ششصد هزار نفری مهندسین رشته های ساختمان وجود ندارد، تصریح کرد: چهارصد هزار نفر از این جامعه مهندسی کار متناسب با تحصیلاتشان ندارند، به این معنی که نرخ بیکاری جامعه مهندسین بالای شصت درصد است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، فعال‌ کردن مباحث اشتغال‌زای ۱۹ و ۲۲ و صدور شناسنامه فنی ملکی را از گزینه‌ های لازم برای ایجاد اشتغال مهندسان برشمرد و افزود: معتقد هستیم در برنامه یک دهه‌ای (دو برنامه پنج ساله) می‌توانیم حدود ۱ میلیون شغل یعنی اشتغال کامل برای مهندسان ایجاد کنیم.
وی افزود: در مراکز استان ‌ها یک خانه مهندسی ایجاد می ‌گردد که دارای فضای اقامتی، ورزشی، تفریحی و تجاری خواهد بود.
وی از مسوولان لرستان درخواست کرد: در واگذاری یک قطعه زمین با کاربری توریستی، نظام مهندسی را کمک کنند، سرمایه‌گذاری را خود نظام مهندسی فراهم می‌کند.
خرم با بیان اینکه فضای توریستی خانه مهندسان تا‌کنون در هشت استان اجرایی شده، افزود: این مهم موجب می‌شود مهندسان در سفر دغدغه تامین محل برای اقامت، استراحت و تفریح را نداشته باشند.
تجلیل از مهندس پیشکسوت لرستان
در ادامه با حضور احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از مهندس رستم شکاری پیشکسوت سازمان نظام مهندسی استان لرستان تجلیل گردید.
در جریان سفر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان لرستان، احمد خرم به همراه رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با حضور در منزل رستم شکاری از زحمات و تلاشهای این مهندس پیشکسوت با اهدا لوحی یاد بود تجلیل به عمل آمد.

در متن لوح تقدیر نامه اهدا شده آمده است: به پاس زحمات چندین ساله که در جهت تحقق اهداف مهندسان ساختمان که از هیچ کوششی دریغ ننموده اید و با پذیرش غم و شادی و با توکل بر ایزدمنان در کنار سایر مهندسین همکار خود صادقانه خدمت نموده اید تشکر و قدردانی می گردد.
بازدید از آخرین وضعیت ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی لرستان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جریان سفر خود به استان لرستان از ساختمان در حال احداث سازمان نظام مهندسی لرستان بازدید کرد.
وی در جریان این سفر استانی به همراه رئیس و اعضای هیئت مدیره دوره هشتم و نهم از ساختمان در حال احداث زنده یاد مهندس عزت الله فیلی بازدید کرد و در جریان اخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.
در این بازدید مجری احداث این ساختمان، ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرایی پروژه، مشکلات پیش روی تکمیل این پروژه را در حضور مهندس خرم تشریح کرد.
جلسه با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان
در ادامه جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با حضور احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، احمد رضا دالوند سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان، کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ، کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری ، رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان، اعضای شورای انتظامی و بازرسان سازمان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی استان لرستان برگزار گردید.
علی‌رضا آریان مهر رئیس سازمان مهندسی ساختمان استان لرستان با تاکید بر اینکه هیئت مدیره دوره نهم با همدلی فعالیت خودشان را شروع کرده است، گفت: این تشکل بزرگ حرفه ای با داشتن هشت هزار و نهصد و نود و یک عضو و سه هزار سیصد و شصت و دو عضو پرونده دار نیاز به هم افزایی با دستگاه ها در جهت توسعه کشور و خدمت به استان دارند.
خرم در ادامه به بحث منافع متعارض اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن به ایام عید و ساخت و ساز شهرداری ها و ضرورت دارد این فعالیت‌ها سامان یابند وگرنه با چالش بزرگی مواجه خواهیم شد.
رئیس سازمان مهندسی ساختمان استان لرستان به الکترونیک بودن خدمات نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: این سازمان با فراهم ساختن زیر ساخت‌ها به دنبال تداوم خدمات الکترونیک به شهروندان است.
وی در ادامه افزود: جلساتی مشترکی با شهرداری خرم آباد،شورای شهر بروجرد و شورای شهر الیگودرز برگزار شده است تا با با همکاری خدمات بهینه ای به هم استانیها ارائه گردد.
وی، بحث معضل دو نقشه ای بودن را در استان مطرح کرد و افزود: متاسفانه برخی از ساخت و ساز ها در شهرها و استان بدون اینکه مراجعه به سازمان نظام مهندسی صورت پذیرد انجام می گیرد.
آریان مهر با تاکید بر اینکه آمادگی مشارکت در زمینه رفع این مشکل در نظام مهندسی استان وجود دارد. نیاز است دستگاه های اجرایی به ویژه اداره کل راه و شهرسازی همکاریهای لازم را جهت رفع و اصلاح این قانون داشته باشد.
در همین حال، کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در این جلسه بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات مهندسی پیشرفت های خوبی داشته و افزایش مشخصات فنی و مهندسی در ساخت و سازها نسبت به گذشته بهتر شده است.
آریان مهر افزود: هم از لحاظ مصالح ساختمانی و هم از لحاظ اجرا شرایط بهتر شده است به نحوی که در مواقع زلزله بالای پنج و نیم ریشتر اخیر کرمانشاه و جنوب کشور تلفات انسانی کاهش داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با تاکید بر اینکه توسعه خدمات مهندسی می‌تواند برای آحاد جامعه منشأ برکات خیر باشد، ادامه داد: اگرسازمان نظام مهندسی جایگاه بهتری داشته باشد، شاهد اشتغال به کار مهندسی دردیگر رشته ها نخواهیم بود.
کرم الهی گفت: نظام مهندسی در ارتقاء کیفیت زندگی مردم، استحکام ساختمان ‌ها و ساخت و ساز اثرگذار هستند و مهندسان باید افراد متخصص را انتخاب کنند.
احمد رضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این جلسه گفت: حفظ شان و جایگاه مهندسین سازمان باید در اولویت کاری اعضای هیات مدیره باشد وبراین موضوع تاکید گردد.
دالوند گفت: اعضای هیات مدیره نیاز است به خدمات مهندسی، نظارت دقیق مهندسان در پروژه ها، بحث اموزش، عدالت در توزیع کار، رفاهیات اعضا و مشکلات حوزه شهری توجه بیشتری داشته باشند.
وی گفت: فرصت خوبی برای اعضای هیات مدیره است که آن جه در توان ذارند بگذارند و مشکلات این حوزه را مرتفع نمایند، ما هم این آمادگی را داریم که در اجرای پیشنهادات این عزیزان را در قالب طرح و برنامه کمک نمایم.
در این جلسه، اعضای شورای انتظامی و بازرسان نیز به ایراد سخن پرداختند و نظرات خود را در حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کردند.

احمد خرم رئیس شورای مرکزی نیز در این جلسه به تفصیل در مورد مشکلات و راه‌کارهای پیش روی جامعه‌ مهندسی سخن گفت.
خرم، پی‌گیری بیمه تامین اجتماعی مهندسین را یکی از برنامه‌های مهم خود در این سازمان اعلام کرد و افزود: با توافق با رئیس سازمان تامین اجتماعی، این مشکل و چالش برای همیشه، تعیین تکلیف و رفع می گردد.
وی، بیمه تامین اجتماعی مهندسان را یکی از امتیازات بزرگ برای جامعه مهندسی و خدمتی در خور شأن آنان دانست و گفت: این نوع بیمه را به جز کارگران، هیچ قشر و صنفی ندارند.
در پایان این جلسه با دستور احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور مقرر شد جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان لرستان بطور مفصل از طریق ویدئو کنفرانس در دوشنبه هفته آینده برگزار گردد.
در این سفر استانی، مجید جی افرام عضو شورای مرکزی و کمیل صرامی مدیر روابط عمومی سازمان، مهندس خرم را همراهی کردند.
برای مشاهده گزارش تصویری به لینک ذیل مراجعه کنید:

https://iriceo.ir/index.php/photos/item/34595
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۰۰
1198 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0