گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مازندران گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مازندران

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مازندران

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مازندران ، صادر شد. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تازه ترین سفر استانی خود به مازندران رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد

کد خبر: 001022002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ دی ۰۰ - ۱۰:۱۸ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مازندران ، صادر شد. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تازه ترین سفر استانی خود به مازندران رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مازندران

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به مازندران

احمد خرم: بیش از پنجاه درصد مهندسان فاقد مسکن هستند/ تامین مسکن مهندسان در دستور کار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تازه ترین سفر استانی خود به مازندران رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.

احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با استقبال رئیس و هیات رئیسه سازمان وارد استان مازندران شد تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.

وی در این سفر استانی ضمن دیدار و گفتگو با استاندار و مديركل راه و شهرسازى این استان و همچنین تعدادی از مهندسین پیشکسوت، در جلسه با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی مازندران حضور یافت و سپس به مراسم تجلیل و قدردانی از زحمات اعضای هشتمین دوره هیات‌مدیره‌ و بازرسان سازمان رفت.
خرم، هم چنین از ستاد و ساختمان شماره دو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بازدید کرد و در پایان این سفر استانی به گفتگو با رسانه های این استان پرداخت.
بازدید از ستاد و ساختمان نظام مهندسی مازندران
احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از ستاد و ساختمان شماره ۲ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بازدید کرد.
وی در ابتدا با حضور در مجموعه شماره ۲ سازمان، در جریان روند امور مرتبط با این مجموعه قرار گرفت.
حمید سفیدگر رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با ارائه توضیحاتی از وضعیت تملک ساختمان شماره دو، برنامه‌های سازمان برای استقرار در محل جدید را به اطلاع رئیس سازمان نظام مهندسی کشور رساند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته بر ضرورت دقت به معماری ساختمان تاکید کرد و گفت: نمای ساختمان باید به گونه‌ای طراحی شود که بازتاب‌دهنده‌ی هویت نظام مهندسی باشد.
در ادامه این سفر استانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با همراهی مهندس سفیدگر و جمعی از اعضای هیات مدیره با حضور در ساختمان ستاد، از واحدهای مختلف سازمان بازدید کرد و گزارشاتی از برخی فرآیندهای سازمان نظام مهندسی مازندران دریافت کرد.
در این بازدید، خرم، کارسنجی کارمندان به منظور محاسبه‌ میزان کار مفید را ضروری دانست و از مدیران سازمان خواست میزان ساعات کار مفید را از طریق برنامه‌ریزی افزایش دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  هم چنین خواستار ارائه گزارش از واحد صدور پروانه مبنی بر مدت زمان صدور پروانه از زمان تحویل مدرک تا صدور که مدیریت آن از اهداف و برنامه‌های هیات مدیره دوره نهم است، شد.
وی با تاکید بر لزوم آموز‌ش‌ کارمندان، از مسئولان سازمان خواست به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند.
دیدار با استاندار مازندران
در ادامه این سفر استانی، احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با همراهی سیف‌اله علی‌نیا امین اموال شورای مرکزی و حمید سفیدگر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به ساختمان استانداری رفت و با حسینی‌پور استاندار مازندران و نظری مدیرکل راه و شهرسازی این استان دیدار و درباره مسایل مختلف مرتبط با سازمان گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار، سیدمحمد نظری گزارشی کوتاه از عملکرد سازمان نظام مهندسی و ارائه خدمات آن در ساختمان‌ های سطح استان ارائه و استان مازندران را بعنوان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه خدمات مهندسی از نظر حجم ساخت‌وساز و تعداد پروانه‌ی صادره معرفی کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  در این دیدار با اشاره به حضور چهل هزار مهندس در استان مازندران، از استاندار این استان خواست از این سرمایه انسانی متخصص در ارائه خدمات فنی در سطح استان استفاده گردد.
خرم در ادامه پیشنهاد کرد که رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با توجه به ماده دو قانون نظام مهندسی، عضو رسمی ستاد مدیریت بحران استان، کارگروه‌های مرتبط و نیز شورای برنامه‌ریزی استان شود تا بازوی توانایی برای استانداری باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، هم چنین با توجه به وجود بیش از ده نقطه توریستی در استان مازندران، خواستار دستورات لازم استاندار محترم برای احداث خانه مهندس در این استان شد تا از این طریق با ارائه خدمات توریستی، تفریحی و گردشگری با اولویت مهندسان، اقدامات مؤثری برای جذب توریست در استان صورت گیرد.
خرم سپس با توجه به مشکلات مالی اعضای فاقد پروانه، مهم ترین دغدغه مهندسان را تهیه مسکن دانست و افزود: بیش از پنجاه درصد مهندسان فاقد مسکن هستند و لازم است تا در طرح جهش مسکن، زمینی برای ساخت مسکن مهندسان در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  هم چنین از آمادگی سازمان‌های نظام مهندسی کشور برای کارگزاری ساخت مسکن خبر داد و ضمن اعلام این مطلب که با صنعتی‌سازی و رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان سالانه حداقل  ۵ میلیارد دلار در کشور در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد، تمایل سازمان نظام مهندسی به همراهی با فرآیند صنعتی‌سازی را اعلام کرد و از استاندار مازندران خواست دستور دهد کارگروه صنعتی‌سازی و کمیته‌ استاندارد در استان شکل گیرند.
وی ، بازرسی تخصصی مانند بازرسی تاسیسات ، نیلینگ ، بتن و امثالهم را بسیار مهم ارزیابی نمود.وی در پایان از تشکیل کارنامه حرفه ای ناظرین و مجریان خبر داد تا مهندسین دارای خطا در انجام امور شناسایی و معرفی گردند.
در همین حال، حسینی پور استاندار مازندران ضمن تسلیت ایام فاطمیه و خیر مقدم به رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سایر میهمانان، با توجه به چالشهای مهم در استان در امور زیر بنایی و عمرانی از آمادگی استان مازندران بابت همکاری بصورت منسجم و تشکیلاتی با سازمان نظام مهندسی خبر داد.
حسینی گفت: مازندران باید پایتخت گردشگری جهان اسلام باشد و با توجه به حضور شیعیان از کشورهای مختلف بر ای زیارت امام رضا (ع)، این استان می تواند سرویس گردشگری را به میهمانان امام رضا (ع) ارایه کند.
وی هم چنین خواستار افزایش مشارکت مهندسین و سازمان نظام مهندسی ساختمان و نقش آفرینی مهندسین برای بازطراحی جغرافیای جدید و حضور فعال در حوزه های فنی در استان شد و گفت: در این زمینه از حمایت کامل استانداری برخوردار خواهید بود.
استاندار مازندران در پایان خواستار تشکیل کارگروه هایی با حضور مهندسین در شهرستان ها برای بررسی ساختار و المان های آن شهر و ساخت و سازها در هر شهرستان شد و اظهار امیدواری کرد نظرات فنی این بررسی ها توسط سازمان در اختیار استانداری قرار گیرد.
برگزاری جلسه با هیات مدیره نظام مهندسی مازندران
در ادامه جلسه‌ هیأت‌مدیره‌ سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با حضور رئیس شورای مرکزی، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مازندران و مدیرکل دفتر فنی استانداری برگزار گردید.
در این جلسه، حمید سفیدگر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ضمن خوش‌آمدگویی به مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و هیأت همراه، گزارشی کامل از اقدامات هیأت‌مدیره دوره هشتم و سه ماهه نخست فعالیت دوره نهم ارائه کرد.
سیدمحمد نظری مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران ضمن تشکر از حضور مهندس خرم در این استان، وی را مدیری خوش‌فکر و بابرنامه خطاب کرد و گفت: به عنوان عضوی از جامعه‌ مهندسی از خدمات ایشان در عرصه‌ ملی تشکر و قدردانی می‌کنم.
نظری با اشاره به برنامه‌های جامع مهندس خرم در حوزه‌ جهش مسکن، اظهار امیدواری کرد پیشنهادات مفید ایشان به استاندار مازندران تا حصول نتیجه پی گیری گردد.
در ادامه این جلسه توکلی مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران از خرم بابت حضورشان تقدیر و از دو دهه فعالیت موثر سازمان‌ های نظام مهندسی تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به ضرورت صادرات خدمات مهندسی برای افزایش اشتغال مهندسان، ابراز امیدواری کرد کیفیت خدمات مهندسی در سطح کشور افزایش یابد.مهندس توکلی همچنین از آمادگی استانداری برای همراهی و همکاری کامل با سازمان نظام مهندسی استان مازندران خبر داد.
هم چنین سیف الله علی‌نیا امین اموال سازمان نظام مهندسی ساختمان و رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی مازندران در این جلسه ضمن تشکر از حضور خرم در مازندران، از تمامی تلاش‌های همکاران خود در هیأت مدیره دوره هشتم تشکر کرد.
علی نیا با اشاره به تعداد بالای اعضای سازمان نظام مهندسی مازندران، همدلی در هیأت مدیره دوره نهم را زمینه‌ای برای اتفاقات مثبت توصیف کرد.
در این جلسه، اعضای هیأت مدیره سازمان نیز به ایراد سخن پرداختند و نظرات خود را در حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بیان کردند.
احمد خرم نیز در این جلسه به تفصیل درباره مشکلات و راه‌کارهای پیش روی جامعه‌ مهندسی سخن گفت.
 تجلیل از مهندسان پیشکسوت مازندران
با حضور احمد خرم رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، جمعی از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.
در ادامه این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطر مرحوم مهندس علی توکلی، از  مهندس مهدی رازجویان معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، فرهنگ بصاری عضو پیشکسوت به عنوان اولین عضو سازمان، فرهنگ بصاری عضو پیشکسوت به عنوان اولین عضو سازمان، مرتضی قدسی عضو پیشکسوت و مدیر کل اسبق راه‌وشهرسازی و معاون اسبق نوسازی مدارس استان، عبداله ابراهیمی، مهندس عزت اله ثقفی بعنوان اولین رئیس سازمان، ابوالفضل ودادی به عنوان دومین رئیس سازمان، کامبیز نیکزاد به عنوان ششمین رئیس سازمان، تورج نائیج پور به عنوان هشتمین رئیس سازمان، ابوطالب جهاندار و مهندس قنبرعلی افزاره از اعضای پیشکسوت تجلیل گردید.
تکریم و تقدیر از هیات مدیره سابق
در ادامه مراسم تجلیل و قدردانی از زحمات اعضای هشتمین دوره هیات‌مدیره‌ و بازرسان سازمان با حضور مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار گردید.
در این مراسم، حمید سفیدگر رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س)، حضور مهندس خرم را فرصتی مغتنم برای تجلیل از زحمات هیات‌مدیره‌ دوره‌ هشتم دانست.
سفیدگر، خواستار استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌ی انسانی سازمان‌ های نظام مهندسی شد و با تاکید بر برقراری همدلی میان اعضای هیات‌مدیره‌ در دوره‌ نهم، افزود: اولویت اول هیات‌مدیره‌ فعلی، تقویت ساختارهای نظام مهندسی مازندران برای استفاده از ظرفیت همه‌ی اعضاست.
وی با قدردانی از اعضای دوره‌ هشتم هیات مدیره و بازرسان سازمان، هریک از این افراد را دارای تجربیات بالایی دانست که می‌توانند در مسیر پیشرفت سازمان کمک‌های شایانی به مجموعه نمایند.
در ادامه‌ این مراسم، خرم گلایه‌های افراد رد صلاحیت شده‌ در انتخابات هیات‌مدیره درباره‌ شیوه‌ اجرای بخشنامه‌ تعارض منافع را وارد دانست و با اشاره به مکاتبات خود با وزارت راه‌وشهرسازی، سازمان بازرسی کل کشور، رئیس جمهور، رئیس مجلس، معاون حقوقی رئیس جمهور، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، دیوان عدالت اداری و درخواست‌های مکرر برای دیدار با مقام وزارت، این تلاش‌ ها را بی‌پاسخ توصیف کرد اما اظهار امیدواری نمود موضوع استفاده از بند ج ماده بیست و سوم با توجه به شکایت شورای مرکزی، ابطال گردد.
خرم هم چنین به این موضوع اشاره کرد که در صورت شمول اعضای هیات‌مدیره در بخشنامه تعارض منافع، لازم است بهای محروم کردن اعضای هیات مدیره از پروانه‌ اشتغال پرداخت شود.
در پایان این مراسم، به پاس تلاش‌ های اعضای هشتمین دوره‌ هیات‌مدیره‌ و بازرسان سازمان، لوح تقدیری به آنها اهدا گردید.
 منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ دی ۰۰
354 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0