گرداوری سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان گرداوری سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان

گرداوری سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان

گرداوری سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان ، الزامی است. سازمان با وجود اساتیدی مانند شما از پتانسیل بسیار بالایی در امر آموزش برخوردار است

کد خبر: 001020003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ دی ۰۰ - ۱۰:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گرداوری سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان ، الزامی است. سازمان با وجود اساتیدی مانند شما از پتانسیل بسیار بالایی در امر آموزش برخوردار است

گرداوری سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان

گرداوری سند چشم انداز سازمان نظام مهندسی در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: سند چشم انداز فعالیت های آموزشی سازمان گرداوری گردد
خواجوی بر لزوم گرداوری سند چشم انداز سازمان در حوزه آموزش تاکید کرد و افزود: در جهت نظامند شدن فعالیتهای آموزشی سازمان، تدوین سند چشم انداز اهمیت بسزایی دارد.
معارفه اعضای کمیته آموزش سازمان با حضور کورش خواجوی (رئیس سازمان)، فیروز غلامی (نایب رئیس اول سازمان)، عبدالحسین جعفری (مدیر واحد آموزش) و اعضای کمیته آموزش برگزار گردید.
وی ضمن تشکر از حضور اساتید در کمیته آموزش، بیان داشت: سازمان با وجود اساتیدی مانند شما از پتانسیل بسیار بالایی در امر آموزش برخوردار است و با توجه به اینکه آموزش اعضای سازمان یکی از وظایف مهم سازمان است امیدوار هستم در این دوره از هیات مدیره با سیاستگذاریهای ویژه در این مورد گام های رو به جلو برداریم.
خواجوی. بر تهیه تقویم آموزشی و اطلاع رسانی مناسب آن اشاره کرد و افزود: در گذشته، بیشتر دوره های آموزشی، مختص به برگزاری دوره های مصوب ارتقا و تمدید بود که سازمان باید خود را از این بخش خارج کرده و رویکرد حرفه ای را در آموزش اتخاذ کند.
وی به ابلاغیه هیات وزیران در مورد اجرایی شدن مبحث ۱۹ اشاره کرد و افزود: براساس این ابلاغیه برای ساختمان هایی که تا خرداد ۱۴۰۲ مبحث ۱۹ را رعایت نکرده باشند پایانکار صادر نخواهد شد، با توجه به زمان‌بندی برنامه ریزی شده برای این مهم، در حال حاضر بهترین زمان برای آموزش مبحث نوزدهم، به مهندسان است که امیدوار هستم با کمک اعضای کمیته آموزش پیشرو باشیم و اگر بتوانیم آن را عملیاتی نماییم برای آینده کشور و نسلهای بعدی از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی خیلی تاثیرگذار باشیم.
خواجوی، الزام به شرکت اعضا در دوره های HSE را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اثر برگزاری دوره های HSE را می توان در کاهش حوادث کارگاهی منجر به فوت و جرح مشاهده کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان تصریح کرد: آموزش مهندسان برای دوره های اجرا را بصورت ویژه برنامه ریزی کنید، زیرا کمبود مهندسان متخصص در این زمینه داریم که با آموزش تخصصی اعضای دارای صلاحیت اجرا، می توانیم برای همه ی ساختمان ها، مجری ذیصلاح را اجرایی کنیم.
با آموزش حرفه ای و تخصصی اعضا را به مهندسانی کاربلد تبدیل نماییم
در ادامه فیروز غلامی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخشهای نظارت و آموزش دارای وظایف تعریف شده است که متاسفانه در این ۲ حوزه ضعیف هستیم و باید بتوانیم با یک آموزش برنامه ریزی شده، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.
غلامی ادامه داد: مهندسان زمانی که فارغ التحصیل میشوند تخصص لازم را در دانشگاههای کسب نکرده اند و ما باید با آموزشهای حرفه ای و تخصصی آن ها را به مهندسانی کاربلد تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه بحث آموزش مغفول مانده است افزود: باید فناوری های نوین ساختمان، مسایل ملموس و کاربردی مهندسان و آشنایی آنان با جایگاه حقوقی و حرفه ای مهندسی ساختمان در برگزاری سمینارهای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
برگزاری ۱۹۲ دوره آموزشی از ابتدای سال ۱۴۰۰
عبدالحسین جعفری ضمن ارائه عملکرد واحد آموزش گفت: با شیوع ویروس کرونا جهت رفاه حال مهندسی کلیه دوره های آموزشی و سمینارها بصورت مجازی و آنلاین برگزاری می گردد، هم‌چنین صدور گواهینامه ها، با هماهنگی صورت گرفته و تایید اداره کل راه و شهر سازی در خصوص صدور گواهینامه بصورت دیجیتال تهیه می شوند.
جعفری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا دی ماه ۱۹۲ دوره آموزشی و نوزده سمینار برگزار شده است که گامی بلند و اقدامی ارزشمند در بخش آموزش است.
وی گفت: در سال ۹۷ طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت راه وشهرسازی عنوان این واحد از آموزش و پژوهش به آموزش و ترویج مقررات ملی ساختمان تغییر یافت لیکن مقوله پژوهش در دستور کار کمیته خواهد بود.
مدیر واحد آموزش، هم‌چنین به اقدام ایجاد پرتال آموزشی با ماهیت اطلاع رسانی وسامانه متمرکز ثبت نام دوره های آموزشی اشاره کرد.
در خاتمه، اعضای کمیته آموزش به بیان نقطه نظرات، مشکلات و راهکارهای خود پراختند و پیشنهاداتی در مورد آموزشهای کاربردی و تخصصی، تشکیل کارگروه ها، تعامل کمیته آموزش با کمیسیونهای تخصصی، برگزاری دوره های مهارت محور، آموزش مباحث حقوقی، الزام به کارآموزی و… مطرح کردند.
اعضای کمیته آموزش:
واهبی نماینده هیات مدیره در کمیته آموزش
پارسافر عضو کمیته آموزش در رشته عمران
عمادعلی عضو کمیته آموزش در رشته نقشه برداری

گودرزی عضو کمیته آموزش در رشته مکانیک
عصاره عضو کمیته آموزش در رشته برق
فروغی عضو کمیته آموزش در رشته شهرسازی
دیناروند عضو کمیته آموزش در رشته معماری
اسکندری مکوند عضو کمیته آموزش در رشته ترافیک
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۰۰
322 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0