عدم وجود کالبد فیزیکی مطلوب در ساختمان‌ های مختلف مسکونی، مدارس، اداری عدم وجود کالبد فیزیکی مطلوب در ساختمان‌ های مختلف مسکونی، مدارس، اداری

عدم وجود کالبد فیزیکی مطلوب در ساختمان‌ های مختلف مسکونی، مدارس، اداری

عدم وجود کالبد فیزیکی مطلوب در ساختمان‌ های مختلف مسکونی، مدارس، اداری ، بهره‌مندی از دانش روز، برای کاهش خسارات پس از زلزله الزامی است

کد خبر: 001019001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ دی ۰۰ - ۹:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم وجود کالبد فیزیکی مطلوب در ساختمان‌ های مختلف مسکونی، مدارس، اداری ، بهره‌مندی از دانش روز، برای کاهش خسارات پس از زلزله الزامی است

عدم وجود کالبد فیزیکی مطلوب در ساختمان‌ های مختلف مسکونی، مدارس، اداری

عدم وجود کالبد فیزیکی مطلوب در ساختمان‌ های مختلف مسکونی، مدارس، اداری
شکیب بیان کرد:
کالبد فیزیکی ساختمان ‌ها مطلوب نیست / لزوم بهره‌مندی از دانش روز، برای کاهش خسارات پس از زلزله
هیات مدیره سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: برای بهبود ایمنی ساختمان‌ها باید از دانش و برنامه های روز استفاده کنیم و شرایطی که در حال حاضر در کالبد فیزیکی ما در ساختمان‌های مختلف مسکونی، مدارس، اداری و .. وجود دارد، وضعیت مطلوبی ندارد.
حمزه شکیب ادامه داد: ما برای اینکه ایمنی یک شهر را تعریف کنیم می‌توانیم دو فرایند را با هم مرور کرده و فرایند اول اطمینان از کالبد فیزیکی شهر و فرایند دوم مسئله آمادگی روحی و روانی مردم در مواقع مختلف وقوع حوادث است.
شکیب اظهار داشت: اگر دو رکن فوق به خوبی درون شهر پیاده شود و به طور هم‌زمان هم آمادگی مناسب روحی و روانی مردم را داشته باشیم و هم کالبد فیزیکی شهر را طوری بنا کرده باشیم که استحکام لازم را داشته باشد، قاعدتا شهر در مقابل وقوع هر زلزله‌ ای می‌تواند هم ایمنی جانی را تامین کند و هم خسارت ناشی از زلزله که در همه دنیا وجود دارد را تا حداقل‌ های ممکن کاهش داد.
وی افزود: اگر در حال حاضر زلزله‌ای اتفاق بیوفتند، متاسفانه علاوه بر اینکه تلفات جانی داریم متاسفانه سال‌ ها طول می‌کشد تا شهروندان تلفات جانی که متحمل می‌شوند و تصاویر تلخی که پس از وقوع هر زلزله می‌بینند را فراموش کنند و حتی حاکمیت هم در این باره دچار مشکل می‌ گردد.
ایمنی ساختمان ها، نیازمند توجه ویژه مسئولان!
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین گفت: باید برای بهبود ایمنی ساختمان‌ ها باید از دانش و برنامه‌های روز استفاده کنیم و شرایطی که در حال حاضر در کالبد فیزیکی ما در ساختمان ‌های مختلف مسکونی، مدارس، اداری و .. وجود دارد وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
شکیب گفت: باید برای دانشجویانی که در حال حاضر در رشته‌های مهندسی و رشته‌های مرتبط با صنعت ساختمان مشغول به تحصیل هستند پیش از فارغ التحصیلی شان آن ‌ها را حرفه‌مند کرده و علاوه بر آموزش موارد تئوری مواردی را هم به طور عملی به آن ‌ها آموزش بدهیم تا بتوانیم مباحث پیش‌گیری را قبل از وقوع زلزله طراحی و اجرا کنیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۰۰
307 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0