4 برابر شدن بهره مالکانه دولت از بودجه 1401، از ده هزار میلیارد تومان به 40هزار میلیارد تومان 4 برابر شدن بهره مالکانه دولت از بودجه 1401، از ده هزار میلیارد تومان به 40هزار میلیارد تومان

۴ برابر شدن بهره مالکانه دولت از بودجه ۱۴۰۱، از ده هزار میلیارد تومان به ۴۰هزار میلیارد تومان

4 برابر شدن بهره مالکانه دولت از بودجه 1401، از ده هزار میلیارد تومان به 40هزار میلیارد تومان ، رسیده است. پیش از این اکبریان، عضو کمیسیون معادن اتاق ایران، گفته بود که بهره مالکانه، سبب رکود و تعطیلی معادن کوچک می‌ شود

کد خبر: 000925002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آذر ۰۰ - ۹:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ۴ برابر شدن بهره مالکانه دولت از بودجه ۱۴۰۱، از ده هزار میلیارد تومان به ۴۰هزار میلیارد تومان ، رسیده است. پیش از این اکبریان، عضو کمیسیون معادن اتاق ایران، گفته بود که بهره مالکانه، سبب رکود و تعطیلی معادن کوچک می‌ شود

۴ برابر شدن بهره مالکانه دولت از بودجه ۱۴۰۱، از ده هزار میلیارد تومان به ۴۰هزار میلیارد تومان

4 برابر شدن بهره مالکانه دولت از بودجه 1401، از ده هزار میلیارد تومان به 40هزار میلیارد تومان
بهره مالکانه ۴ برابر شد!
درآمد دولت از بهره مالکانه در بودجه ۱۴۰۱، ۴ برابر شده و از ده هزار میلیارد تومان امسال به چهل هزار میلیارد تومان رسیده است. پیش از این اکبریان، عضو کمیسیون معادن اتاق ایران، گفته بود که بهره مالکانه، سبب رکود و تعطیلی معادن کوچک می‌ شود.
دولت سیزدهم بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس ارائه داد. براساس جزییات بودجه ۱۴۰۱، بهره مالکانه معادن امسال از ۱۰ هزار میلیارد تومان به چهل هزار میلیارد تومان رسیده است.
افزایش ۴ برابری بهره مالکانه در حالی است که همه ساله فعالان بخش معدن انتقاد جدی به افزایش مبلغ بهره مالکانه دارند و بهره‌ مالکانه را یکی از علل فرار سرمایه‌گذاران از بخش معدن می ‌دانند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران سال پیش و پس از تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ گفته بود که دولت نه تنها کمکی به بخش خصوصی نمی ‌کند بلکه با افزایش دریافتی بهره مالکانه، فعالیت در این بخش را سخت کرده است.
حالا هم نرخ بهره مالکانه، چهار برابر شده و فعالان این بخش معتقد هستند دولت به این بخش کمکی نمی‌کند و بهره مالکانه، هزینه‌ای گزاف و ناعادلانه است که موجب تعطیلی و ورشکستگی معادن می‌ شود.
اکبریان، رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران و عضو خانه معدن، سال پیش و در همین باره گفته بود: بسیاری از معادن کشور، معادن کوچک هستند که دولت جلوی صادرات و تولید آنها را گرفته و هزینه ‌های تمام‌شده‌شان افزایش یافته و حالا هم بهره مالکانه دولت به هزینه‌های آنان اضافه شده است.
وی هم‌چنین گفته بود: بهره مالکانه، آینده بخش معدن را به خطر می ‌اندازد. با چنین تصمیماتی تنها طرح ‌های توسعه را متوقف کرده و شاهد رکود و تعطیلی معادن کوچک و متوسط می ‌شویم.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۰۰
572 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0