به گفته امیر یاوری، کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گل خانه‌ ای در استان کرمانشاه به گفته امیر یاوری، کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گل خانه‌ ای در استان کرمانشاه

به گفته امیر یاوری، کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گل خانه‌ ای در استان کرمانشاه

کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گل خانه‌ ای در استان کرمانشاه ، صورت گرفته است. راه گذر از رکود اقتصادی و بیکاری در استان کرمانشاه توسعه بخش کشاورزی و تسهیل فرآیندهای کسب و کار در این بخش است

کد خبر: 000923001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آذر ۰۰ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به گفته امیر یاوری، کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گل خانه‌ ای در استان کرمانشاه ، صورت گرفته است. راه گذر از رکود اقتصادی و بیکاری در استان کرمانشاه توسعه بخش کشاورزی و تسهیل فرآیندهای کسب و کار در این بخش است

به گفته امیر یاوری، کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گل خانه‌ ای در استان کرمانشاه

به گفته امیر یاوری، کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گل خانه‌ ای در استان کرمانشاه
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛
کاهش هفتاد درصدی کشت گلخانه‌ای در کرمانشاه
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه از کاهش هفتاد درصدی سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان کرمانشاه خبر داد.
امیر یاوری گفت: استان کرمانشاه با بیش از نهصد و پنجاه هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از ۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی باغی دامپروری و محصولات گلخانه‌ای یکی از قطب ‌های کشاورزی کشور است.
یاوری ادامه داد: راه گذر از رکود اقتصادی و بیکاری در استان کرمانشاه توسعه بخش کشاورزی و تسهیل فرآیندهای کسب و کار در این بخش است.
وی اظهار داشت: پراکندگی، تعدد و تضاد قوانین و دستورالعمل ‌ها، بروکراسی اداری و ورود دستگاه‌ های غیر تخصصی در بخش کشاورزی از جمله موانع پیش روی توسعه کشاورزی استان کرمانشاه است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه گفت: قرار گرفتن طرح‌ های کسب و کار کشاورزی در بخش تبصره یک ماده یک تغییر کاربری اراضی عملاً منجر به توقف صدور پروانه و مجوزهای این بخش شده، به طوری که در سال جاری نسبت بمدت مشابه سنوات پیشین هفتاد درصد کاهش سطح زیر کشت گلخانه را در استان شاهد هستیم.
یاوری تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی نظام مهندسی کشاورزی و آب منطقه‌ای باید با برنامه‌ریزی نسبت به ارائه الگوی کشت متناسب با شرایط کم آبی و ظرفیت موجود منابع آبی اقدام کنند تا از وارد شدن خسارات به منابع آبی و متضرر شدن کشاورزان جلوگیری بعمل آید.
وی اظهار داشت: مهم‌ترین عامل برای رهایی از بحران کم آبی ترویج و توسعه کشت‌های گل‌خانه‌ای بوده که با حداقل استفاده از منابع موجود و حداقل اتلاف آب می ‌توان حداکثر بهره‌وری را داشت.
وی با اشاره به نیاز توسعه روستاها و نیاز روزافزون جامعه به غذا و رشد جمعیت و کاهش منابع غذایی، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد ضرورت گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی روستایی است
یاوری گفت: اصولاً در تعریف صنایع تبدیلی می‌توان به مجموعه فعالیت ‌های صنعتی که با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق تغییرات فیزیکی و شیمیایی ذخیره سازی، بسته بندی و توزیع، به تبدیل و نگهداری آنها کمک می‌کند اشاره کرد.
وی گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی افزایش درآمد روستاییان، بالا بردن بهره‌وری بخش کشاورزی و افزایش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستایی و نیز بعنوان جزئی از فرآیند توسعه روستایی ایفای نقش می‌کند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آذر ۰۰
760 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0