مشکلات حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور مشکلات حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور

مشکلات حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور

مشکلات حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور ، شده است، در حالی که سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدن، سبب کمک به صنعت ساختمان کشور خواهد شد

کد خبر: 000904002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ آذر ۰۰ - ۸:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مشکلات حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور ، شده است، در حالی که سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدن، سبب کمک به صنعت ساختمان کشور خواهد شد

مشکلات حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور

مشکلات حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران انتقاد کرد؛
فرار سرمایه‌ ها از بخش معدنی کشور
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن موجب فرار بخش زیادی از سرمایه ها از بخش معدن شده است، در حالی که سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدن، سبب کمک به صنعت ساختمان کشور خواهد شد.
تقی نبئی، (۴ شنبه-۳ آذر ماه) در آیین گشایش شانزدهیمن نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن، ماشین آلات و صنایع وابسته، با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه با وقفه‌ای که در برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور وجود داشت، امروز در سطح عالی در حال برگزاری است، ادامه داد: این نمایشگاه قرار است ویتریتی برای نمایش توانمندی ها و قابلیتهای صنعتی و معدنی استان اصفهان باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: استان اصفهان با توجه به غنای معادن و تجربه بالایی که در بخش فراوری سنگهای تزئینی دارد، از گذشته تا به امروز زبان‌زد کشور بوده و اصفهان از این بابت موتور متحرکی در صنعت سنگ برای پیشبرد فعالیت ‌های معدنی سنگ کشور است.
نبئی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از سنگ ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان فراوری می گردد، گفت: شعار ما می توانیم در بحث جلوگیری از فروش مواد خام در صنعت سنگ اصفهان دیده میشود و از این بابت صنعت سنگ اصفهان ارزش افزوده ای به مواد معدنی خام ما داده بیش از هر زمانی در حال رشد و شکوفایی است.
نبئی با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر صنعت سنگ، توضیح داد: بخش قابل توجهی از مشکلات این صنعت از ناحیه مسئولان دولتی در بحث اصلاح قوانین بویژه دستورالعمل ها و بخشنامه ها چه در حوزه وزارت صمت و چه در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و …. است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، هم‌چنین به هزینه های بالای تولید معادن اشاره کرد و افزود: مجموع مشکلات ذکر شده بخش زیادی از سرمایه ها را از بخش معدن فراری داده است، در حالیکه هر چه سرمایه گذاری در حوزه معدن داشته باشیم می تواند علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدنی کشور کمک شایانی به صنعت ساختمان کشور کند.
انتقاد خام فروشی در معادن و صنعت سنگ
مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه سنگ و معادن جایگاه ویژه ای در صادرات کشور و استان اصفهان دارد، تصریح کرد: حجم عمده ای از صادرات کشور از محل این صنعت وزین است.
رسول کوهستانی پزوه با بیان اینکه بالغ بر چهارده میلیون تن صادرات مواد معدنی و سنگ داریم، توضیح داد: متاسفانه بیشترین مواد معدنی و سنگهای ما بصورت خام و یا کوپ صادر می گردد، در حالیکه می توان این محصول را بصورت آماده و برای نصب صادر کنیم. امیدوار هستیم براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بعدی شاهد فراوری سنگ ها و مواد معدنی باشیم.
رویکرد جدید صادرات مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
علیرضا مرتضوی- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در آیین برپایی این نمایشگاه که بعد از وقفه ای برگزار شده است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی استان با رویکرد جدید مدیریت شهری و با رویکرد جدید صادرات مطابق سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، قرار است با همراهی تمام دستگاهها و رویکرد مثبت آنها، گام‌ های بزرگی در این راه بردارد.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سنگ استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته، بیان کرد: با توجه به تمام مشکلات شانزدهیمن دوره این نمایشگاه سنگ، امروز برپا شد و امیدواریم در سالهای آینده با رفع مشکلات موجود همچون کرونا بتوانیم شاهد حضور مهمانان خارجی و صاحبان صنعت سنگ دنیا در این نمایشگاه باشیم.
رضا احمدی ابراز امیدواری کرد بزودی صنعت سنگ جایگاه واقعی خود را نشان دهد.
مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن – مجری برگزاری این نمایشگاه، ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر سی هزار متر مربع تحت پوشش و بالغ بر صد و ‌پنجاه نمایندگی داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و هم‌چنین از کشورهای اسپانیا، ترکیه، اردن، ایتالیا، روسیه و امارات بازدید کنندگان و مشارکت کنندگان این نمایشگاه هستند.
به اعتقاد محمود بندرچی، این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه های سنگ اصفهان است و امیدوار هستیم این جریان ادامه یابد، چراکه اصفهان قلب صنعت سنگ ایران است و باید به وسعت این صنعت کمک کنیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۰۰
384 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0