انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی! انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی!

انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی!

انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی! ، انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی معدن یک بار ابطال و یک بار متوقف گردید و اکنون یک سال و نیم از این ماجرا می‌ گذرد

کد خبر: 000902003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۰۰ - ۷:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی! ، انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی معدن یک بار ابطال و یک بار متوقف گردید و اکنون یک سال و نیم از این ماجرا می‌ گذرد

انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی!

انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی!

یک سال و نیم گذشت؛ انتخابات نظام مهندسی معدن استان خراسان‌ جنوبی هم‌چنان در بلاتکلیفی!

انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی معدن یک بار ابطال و یک بار متوقف گردید و اکنون یک سال و نیم از این ماجرا می‌ گذرد و هنوز این سازمان با هیئت مدیره سابق اداره می‌شود و مسئولان صمت نیز پاسخ‌گو نبودند.

سال نود و نه با برگزاری انتخابات هئیت مدیره نظام مهندسی معدن شائبه‌هایی مبنی بر تخلف پیش آمد که در همین راستا رأی این انتخابات ابطال شد، پس از مدتی در سال ۱۴۰۰ نیز باری دیگر کارهای برگزاری این انتخابات انجام شد که باز هم به علت اعتراضات صورت گرفته، توسط وزارت‌‎خانه این انتخابات متوقف شد تا مسائل بررسی گردد.

خراسان جنوبی بعد از یک سال و نیم هنوز هیئت مدیره جدیدی برای سازمان نظام مهندسی معدن ندارد و با همان هیئت مدیره سابق که مورد انتقاد برخی از اعضاء است اداره می‌ شود.

در همین راستا طی تماس‌ های بی شمار با معاون معدن سازمان صمت استان خراسان جنوبی پاسخی در زمینه این مشکلات تا نگارش این گزارش به خبرنگار داده نشد.

مورد غضب قرار گرفتن منتقدین

اعضاء نظام مهندسی معدن استان خراسان جنوبی از مشکلات موجود نظام مهندسی سخن گفتند ولی به علت نگرانی از آینده و سنگ‌اندازی‌ها تمایلی به ذکر نام خود نداشتند که در همین راستا سخنان آن ها بدون نام ذکر می‌ شود.

یکی از اعضاء نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی بیان کرد: در استان و حتی کشور این مشکل وجود دارد و تا زمانیکه از نظام مهندسی تعریف کنید در دایره کاری و اجرایی آنها باقی می‌ مانید و کار به شما می‌ دهند، زمانی که انتقادی از سمت کسی بیاید دیگر مورد غضب قرار می‌گیرد و کاری به او نمی‌ دهند.

وی گفت: اکنون نیز وزارت‌خانه اسامی افرادی که منتقد انتخابات بوده‌اند را به نظام مهندسی استان داده که حتی برخی را مجبور به بازپس‌‌گیری انتقاد خود کرده‌اند و دیگران همه در آینده با روی کار آمدن این هیئت مدیره دچار مشکل می‌ گردند.

یکی دیگر از اعضاء نیز گفت: هیئت مدیره‌ای که شش سال سکان داشته اما هیچ خروجی مدیریتی و راهبردی و توسعه‌ای نداشته است باید خود متوجه این باشد که دیگر نمی‌تواند کارایی مؤثری داشته باشد و خود آنها نباید مجددا کاندید می‌شدند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن یک شخص جدید به طور قطع ایده‌ های جدیدی مطرح می‌شود و سبب رشد و توسعه این بخش خواهد شد که لازم است این موضوع را مسئولان کنونی متوجه گردند.

به دلیل حواشی و شبهات ابطال و متوقف شد

«مهدی تقریبی» مسئول کمیته اجرایی انتخابات نظام مهندسی معدن استان در این مورد گفت: نمی‌ توانیم در زمینه تخلفات و جزئیات صحبت کنیم چون ممکن است از نظر ما تخلف ولی از نظر کشور و وزارت‌خانه تخلف نباشد و مشکلاتی به وجود بیاید و اظهارنظری در این زمینه نمی‌کنم.

وی به صورت کلی بیان داشت: در سال نود و نه، هیئت اجرایی یک شبهاتی را دید و به همین علت با نظر وزارت‌خانه رأی گیری ابطال گردید و در دور بعدی نیز حاشیه‌هایی مطرح شده است که به همین علت توقف جریان انتخابات توسط وزارت خانه مطرح گردید.

وی گفت: با بررسی‌ های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که در ۱۵ تا ۲۰ روز آینده روند انتخابات دوباره اجرایی گردد.

تقریبی در زمینه حضور هیئت مدیره سابق و اجرای امور انتخابات توسط آنها بیان کرد: یک دستورالعمل کشوری است و تا زمانیکه هیئت مدیره جدید انتخاب نشوند تمام امور توسط همان هیئت مدیره سابق اجرایی می‌ گردد.

«علی سنگچولی»، یکی از اعضاء هیئت اجرایی نظام مهندسی معدن استان با عنوان اینکه مشکل محدود به نظام مهندسی نمی‌شود و در کل استان وجود دارد، گفت: بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ هایی که می‌آید در خراسان جنوبی بصورت سخت‌گیرانه و سلیقگی اجرا می‌ گردد و لازم است که نظام مهندسی در این زمینه وارد و کاری انجام دهد.

کارها در شأن خراسان جنوبی نبوده است

«احمد پروین»، نایب رئیس خانه معدن استان خراسان جنوبی و عضو سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی هم در این خصوص، تصریح کرد: با بررسی و سنجش می‌ توان مشخص کرد که نظام مهندسی معدن استان توانسته نقش مؤثری داشته باشد یا نتوانسته است.

پروین گفت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی و معدنی است اما آنچنان که شایسته آن است نقش مؤثری نداشته است.

به گفتۀ پروین، نظام مهندسی معدن استان در توسعه معادن و ارتباط مؤثر دانشگاه با معدن، همچنین اشتغال‌زایی مؤثر برای اعضاء خود چندان قابل قبول عمل نکرده و در شأن استان نبوده است.

وی با بیان اینکه انجام دستورالعمل‌ها و کارهایی که جزو وظایف آنها است به عنوان عملکرد نمی‌ تواند سنجیده شود، افزود: خراسان جنوبی استان فرهنگی است و باید از بی‌حاشیه‌ترین‌ ها باشد اما ابطال و توقف انتخابات این را نشان نمی‌ دهد.

نایب رئیس خانه معدن استان خراسان جنوبی افزود: زمانیکه این حاشیه‌ها به وجود آمده است پس یعنی یک بخشی از کار ایراد دارد که لازم است مسئولان مورد بررسی قرار دهند و نمی‌توان با فرافکنی دیگران را مقصر نشان داد.

در روند انتخابات نقشی نداشتیم

«محمد جوانشیر»، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی هم در پاسخ به این مشکلات، بیان کرد: هیئت مدیره نظام مهندسی معدن هر سه سال یکبار توسط انتخابات انجام شده انتخاب می‌ شوند.

جوانشیر گفت: اعضاء نظام مهندسی براساس شرایط و قوانینی که در دستورالعمل وجود دارد امکان رأی‌دهی دارند و در روند این انتخابات یک ناظر کشوری از وزارت صمت و یک ناظر استانی حضور دارند.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی هیچ دخالتی در روند انتخابات ندارد و فقط اسامی افراد واجد شرایط رأی‌دهی را اعلام می‌کند که براساس دستورالعمل کسانی که بدهی به سازمان نداشته باشند و قوانین دیگری که وجود دارد، احصا می‌ شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال نود و نه، این فرآیند انجام شد، عنوان کرد: نتیجه حاصل شده باب میل برخی نبود و شایعاتی درست کردند و گفتند برخی از افراد که باید رأی بدهند، معرفی نشده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی گفت: به علت اینکه ۵۳ نفر نتوانسته بودند به عللی رأی دهند، این انتخابات ابطال شد و انتخابات برای سال ۱۴۰۰ تمدید گردید.

جوانشیر گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز مقدمات برگزاری آغاز شد ولی باز هم مشکلاتی پیش آمد که دفتر نظارت و وزارت‌خانه تصمیم گرفتند که به علت رفع این شبهات و مشکلات روند متوقف شود و طبق قانون تا زمان انتخابات جدید همان هیئت مدیره سابق کارها را انجام می‌ دهند.

تأثیرگذار بودیم

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی در پاسخ به تأثیرگذار نبودن این هیئت مدیره، افزود: سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی در شورای مرکزی معدن و نظام مهندسی معدن ایران از خوشنام‌ترین‌ ها است.

وی گفت: این سازمان در یک اتاق کوچک وجود داشت که با خریداری یک ساختمان جایگاه آن را نشان دادیم و در آموزش و اجرای طرح‌ها جزو استان‌ های برتر هستیم به نوعی که در بازرسی معادن رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

به گفتۀ جوانشیر، صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی معدن است ولی تمام کارها از شناسایی معادن و تأیید موارد و تهیه طرح‌ های مختلف بر عهده سازمان است که عمکلرد خوبی ارائه کرده است و این از خروجی اطلاعاتی که سازمان صمت دارد مشخص می‌ گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی گفت: جزو برنامه‌ های خود داریم که برخی معادن که به دلایلی مانند نبود بازار و سرمایه در گردش تعطیل هستند را شناسایی و با ارائه تسهیلاتی به چرخه مجددا بازگردانیم، همچنین در راستای ایمنی کار در معادن به دنبال معرفی مسئول فنی واجد شرایط به تمام معادن هستیم.

وی گفت: بخش معدن در خراسان جنوبی جزو مؤلفه‌ های اصلی اقتصادی و اشتغال است که همه اعضاء لازم است در کنار هم با رفع موانع، به ارتقاء سطح استان در این زمینه کمک کنیم.

و اما…

مشکل اینجا است که خراسان جنوبی جزو استان‌های معدنی کشور محسوب می‌ گردد که به علت مرزی و محروم بودن از اهمیت بیشتری برخوردار است و مسئولان استان و کشور لازم است که هر چه سریع‌ تر به این موضوع وارد شوند و با رفع مشکلات و احصاء علل اعتراضات برای توسعه این بخش تلاش گردد، چرا که اگر تمام یک سازمان در کنار هم کار انجام ندهند و همدل نباشند، شاهد خروجی درستی نخواهیم بود و این که مسئولان یک سازمان انتقادات را قبول نداشته باشند هم پسندیده نیست به علت اینکه همین انتقادات باعث رشد و پیشرفت یک مجموعه می‌ شود.

منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آذر ۰۰
882 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0