رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان: ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان: ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد

رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان: ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد

رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان: ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد ، دنیای امروزی دنیای تعهد و تخصص است و در هر رشته و رسته‌ای استفاده از افراد متخصص امری بدیهی است

کد خبر: 000830001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ آبان ۰۰ - ۸:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان: ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد ، دنیای امروزی دنیای تعهد و تخصص است و در هر رشته و رسته‌ای استفاده از افراد متخصص امری بدیهی است

رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان: ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد

رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان: ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد
رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان بیان کرد:
ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان اظهار داشت: لازم است این آگاهی در جامعه نیز گسترش یابد و ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد که هزینه برای ساخت و ساز فنی و اصولی، سرمایه گذاری محسوب می ‌گردد.
بهزاد پارسا با اشاره به تاثیر تخصص در امر ساخت و ساز، ادامه داد: دنیای امروزی دنیای تعهد و تخصص است و در هر رشته و رسته‌ای استفاده از افراد متخصص امری بدیهی است. نگاهی به زلزله‌ های اخیر و مقایسه آنها با زلزله ‌های سال ‌های گذشته موید تاثیر مهندسان متخصص و کارایی قوانین ساخت و ساز است.
پارسا گفت: زمین لرزه شدید اخیر به بزرگی ۶.۳ و ۶.۴ در مقیاس ریشتر با فاصله کم‌تر از یک دقیقه که در جنوب کشور رخ داد و پایداری ساختمان‌ ها در مقابل آن و کاهش چشمگیر خسارات جانی، نتیجه استفاده از مهندسان صاحب صلاحیت در ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان و آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله است.
وی تصریح کرد: در مقایسه زلزله مذکور با زلزله تقریبا مشابه سال هشتاد و دو، در شهر بم با بزرگای ۶/۶ ریشتر که بیش از سی هزار نفر کشته و خرابی ‌های وسیعی بر جا گذاشته بود در می ‌یابیم درک صحیح علم مهندسی و استفاده از آن ناجی جان و مال مردم شد؛ چرا که اگر تعهد و تخصص مهندسان در طراحی، اجرا و نظارت ساختمان ‌ها نبود به یقین امروز به واسطه این زلزله، شاهد ایرانی عزادار بودیم؛ عزادار هموطنانی که به علت ریزش ساختمان ‌ها جان باختند، عزادار فرهنگ نادرست استفاده از افراد فاقد صلاحیت در امر تخصصی ساخت و ساز و عزادار تفکر اشتباه صرفه جویی در هزینه‌ های پایداری و استحکام ساختمان ‌ها که به قیمت از دست دادن جان و مال انسان تمام می ‌شد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان ادامه داد: خوشبختانه در زمین لرزه اخیر، مهندسان به واسطه درک صحیحی که از حرفه و مسئولیت خطیرشان دارند، در این آزمون سربلند بیرون آمدند. لازم است این آگاهی در جامعه نیز گسترش یابد و ساخت و ساز اصولی فدای صرفه جویی مقطعی نگردد که هزینه برای ساخت و ساز فنی و اصولی، سرمایه گذاری محسوب می ‌گردد، سرمایه گذاری برای افزایش کیفیت و طول عمر ساختمان ‌ها، سرمایه گذاری برای ایمنی ساختمان ‌ها و در نهایت سرمایه گذاری برای حفظ جان و مال انسان ‌ها.
پارسا ادامه داد: امیدوار هستیم همکاران فرهیخته جامعه مهندسی نیز در عمل به وظایف خویش همچون گذشته دقیق و متعهد باشند و در جهت ارتقا و تعالی جایگاه مهندسان و حرفه مهندسی و تامین اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مجدانه تلاش کنند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۰۰
424 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0