علت تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان ‌های نوساز در استان کردستان علت تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان ‌های نوساز در استان کردستان

علت تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان ‌های نوساز در استان کردستان

علت تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان ‌های نوساز در استان کردستان ، تشریح شد. زمان برقراری انشعاب (تحویل کنتور مشترکین) مستلزم تامین شرایط فنی‌«وجود شبکه و ظرفیت کافی» است

کد خبر: 000826003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۰۰ - ۹:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، علت تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان ‌های نوساز در استان کردستان ، تشریح شد. زمان برقراری انشعاب (تحویل کنتور مشترکین) مستلزم تامین شرایط فنی‌«وجود شبکه و ظرفیت کافی» است

علت تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان ‌های نوساز در استان کردستان

علت تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان ‌های نوساز در استان کردستان
معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان علل تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان‌ های نوساز در استان را تشریح کرد.
هیوا خرم با عنوان اینکه زمان برقراری انشعاب (تحویل کنتور مشترکین) مستلزم تامین شرایط فنی‌«وجود شبکه و ظرفیت کافی» است، بیان داشت: سازندگان تمام اماکن بمنظور جلوگیری از تاخیر در تامین برق واحدهای خود، قبل از دریافت پروانه ساختمان با مراجعه به برق شهرستان ‌های تابعه نسبت به اعلام تعداد و قدرت انشعاب‌ های مورد نیاز در زمان اتمام ساخت و ساز اقدام کنند.
خرم با اشاره به ماده سی و ‌سوم قانون نظام مهندسی ساختمان و مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان مرتبط با مهندسی برق و هم‌چنین مبادله تفاهم‌نامه شیوه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد برق تمام اماکن که بین وزارت راه، مسکن و شهرسازی، وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی کشور مبادله و توسط وزارت نیرو به شرکت‌ های توزیع برق ابلاغ شده است، گفت: ابلاغ این شیوه نامه از تابستان سال ۱۳۹۴ فقط به ساختمان ‌هایی که تاسیسات برقی استاندارد از جمله سیستم حفاظتی و ارت را اجرا کرده باشند، انشعاب برق واگذار می‌ گردد.
خرم با تاکید بر اینکه که ممکن است برای برق رسانی نیاز به کابل‌کشی، تقویت یا احداث پست باشد، ادامه داد: اجرای این موارد نیاز به زمان دارد به همین علت، مختصات محل و فاصله از شبکه برق مهم هستند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان درباره متقاضیان انشعاب با قدرت کم‌تر از سی کیلووات هم، افزود: تشخیص مقدار برق درخواستی برعهده شرکت توزیع و بر اساس مجوزهای ارائه شده از مراجع ذی‌ربط است.
انشعاب پانزده آمپر فقط برای مناطق روستایی
به گفته وی، در حال حاضر انشعاب‌های ۳۲، ۲۵ و ۱۵ آمپر استاندارد هستند؛ اعطای انشعاب پانزده آمپر ضوابط خاص دارد و فقط برای مناطق روستایی و عرصه‌های زیر شصت متر، قابل درخواست است.
خرم با اشاره به اینکه در صورت استفاده از برق بیش از ظرفیت تاسیسات منصوبه از جمله کابل و ترانسفورماتور، افزود: با اتصال مشترکین جدید به شبکه برق و افزایش بار شبکه «در صورتی که این افزایش بار بیتر از ظرفیت شبکه باشد»، تاسیسات برق دچار خرابی و خسارت می‌ شوند ؛ لذا مشترکین زمانی که پروانه ساختمان را می‌گیرند باید همزمان برای برق نیز درخواست دهند تا درکمترین زمان ممکن بستر و شبکه لازم، ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه طبق مقررات در مواردی احداث بخشی از نیرو رسانی «تحت عنوان تعهدات فنی متقاضی»بر عهده متقاضیان است، گفت: اگرمتقاضیات تعهدات فنی خودشان را انجام ندهند و بستر را آماده نکنند، امکان برقراری انشعاب آنها وجود نخواهد داشت.
لازم به ذکر است؛ در روزهای اخیر تعداد محدودی از متقاضیان گلایه ‌هایی در مورد تاخیر در ارائه کنتور داشتند، اما معمولا شرکت توزیع برق کردستان در پاسخ، آماده نبودن بستر برق رسانی را دلیل تاخیرها دانسته است.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آبان ۰۰
519 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0