اقتصاد استان سمنان، وابسته به معادن و قابل‌ توجه بودن ارزش افزوده در بخش معادن اقتصاد استان سمنان، وابسته به معادن و قابل‌ توجه بودن ارزش افزوده در بخش معادن

اقتصاد استان سمنان، وابسته به معادن و قابل‌ توجه بودن ارزش افزوده در بخش معادن

اقتصاد استان سمنان، وابسته به معادن و قابل‌ توجه بودن ارزش افزوده در بخش معادن ، است. برداشت از ذخایر معدنی استان سمنان هدفمند باشد

کد خبر: 000826001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۰۰ - ۹:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اقتصاد استان سمنان، وابسته به معادن و قابل‌ توجه بودن ارزش افزوده در بخش معادن ، است. برداشت از ذخایر معدنی استان سمنان هدفمند باشد

اقتصاد استان سمنان، وابسته به معادن و قابل‌ توجه بودن ارزش افزوده در بخش معادن

اقتصاد استان سمنان، وابسته به معادن و قابل‌ توجه بودن ارزش افزوده در بخش معادن

برداشت از ذخایر معدنی استان سمنان هدفمند باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با عنوان اینکه استفاده درست از معادن، یک انتظار عمومی است گفت: برداشت از ذخایر معدنی باید هدفمند باشد.

علی‌رضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه شورای معادن بیان کرد: بخشی از اقتصاد استان، وابسته به معادن است و ارزش‌افزوده در بخش معادن قابل‌توجه است.

شریفی نژاد ادامه داد: از سازمان نظام ‌مهندسی معدن استان انتظار داریم با روحیه مطالبه گری در این جلسات شرکت کرده و برای رونق معادن برنامه داشته باشد.

وی گفت: در بهره‌برداری از معادن، باید منافع دولت و بخش خصوصی به‌موازات یک‌دیگر دیده شود.

وی ادامه داد: باید معادن را رصد و پایش نموده تا خدمات‌رسانی مناسبی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز از تعطیلی موقت پنج معدن در این استان خبر داد.

علی تشنه دل گفت: درخواست تعطیلی موقت پنج معدن بنا به دلایلی از قبیل نداشتن بازار فروش، شرایط فصلی، عدم وجود دپوی مواد معدنی و غیره مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت اعضای شورا این معادن تعطیل موقت شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: با توجه به اینکه محاسبه حقوق دولتی معادن طبق ظرفیت اسمی معادن انجام می ‌گردد، ۲ معدن به عللی از قبیل عدم فعالیت معدن و مشکلات قضایی درخواست محاسبه حقوق دولتی طبق استخراج واقعی را داشته که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

دبیر شورای معادن استان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه گفت: براساس ماده ۴۵ آئین‌نامه اجرایی قانون معادن با توجه به اتمام دوره بهره‌برداری معدن و عدم درخواست تمدید پروانه از طرف متقاضی و یا عدم فعالیت لازم از طرف بهره‌بردار، معدن منتزع خواهد شد که در این جلسه و با موافقت اعضای شورا دو معدن از ید بهره‌بردار انتزاع گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این نشست نحوه تأمین سوخت واحدهای فرآوری فاقد پروانه بهره‌برداری مستقر در محدوده‌های معادن از محل سوخت معادن در اجرای مصوبات کارگروه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی خواستار هماهنگی بیش‌ازپیش دستگاه‌ های قضایی، انتظامی و اجرایی در زمینه اجرای ماده نوزده قانون معادن و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز شد و بر همکاری اعضای شورا در این زمینه تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آبان ۰۰
389 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0