چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟ چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟

چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟

چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟ ، با جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفتگویی صورت گرفت

کد خبر: 000715002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ مهر ۰۰ - ۳:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟ ، با جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفتگویی صورت گرفت

چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟

چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟
گفتگو با جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور؛
چرا نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌ مواجه گردید؟
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار داشت: ناکافی بودن نیرو‌های آموزش دیده و مورد تایید نظام مهندسی و پراکندگی روستا‌ها سبب شده نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی‌هایی مواجه باشد.
مهدی جمالی نژاد که به مناسبت پانزدهم مهرماه -روز روستا- با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان گفتگو می‌کرد، ادامه داد: ناکافی بودن نیرو‌های آموزش دیده و مورد تایید نظام مهندسی و پراکندگی روستا‌ها سبب شده نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان در روستا‌ها با کاستی ‌هایی مواجه باشد. گرچه در این سال ‌ها بسیاری از ساختمان ‌های روستایی تحت نظارت مهندسان ساخته می ‌شود و کاهش خسارات جانی در زلزله ‌های اخیر مؤید این امر است؛ اما توجه ویژه به این امر و تمهید راه‌کارهایی برای نظارت دقیق بر احداث ساختمان و گسترش خدمات مهندسی در روستا‌ها از موضوعاتی است که می‌تواند به عنوان برنامه‌های مهم در دستور کار قرار گیرد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: با توجه به سکونت حدود بیست و شش درصد از جمعیت کشور در نقاط روستایی، همه دستگاه‌های اجرایی به فراخورِ وظایف خود اقداماتی را در روستا‌ها انجام می ‌دهند. از سال هفتاد و هفت و با تصویب قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا، شکل‌گیری نهاد مدیریت روستایی در قالب ایجاد دهیاری در روستا‌ها رقم خورد و به وزارت کشور به عنوان متولی امور راهبری دهیاری ‌ها اجازه داد شد نسبت به ایجاد، راه‌اندازی و ساماندهی مدیریت روستایی اقدام کند.
وی گفت: بر همین اساس تاکنون در بیش از ۳۷۱۷۵ روستای کشور دهیاری تاسیس گردیده و امور مربوط به مدیریت روستایی، ارائه خدمات عمومی در روستا‌ها نظیر مدیریت پسماند و خدمات ایمنی و آتش‌نشانی، ساماندهی ساخت و ساز در روستا‌ها و ایجاد هماهنگی در اقدامات دستگاه‌های اجرایی در روستا‌ها از طریق این نهاد پی‌گیری می‌ گردد.
جمالی نژاد عنوان کرد: وزارت کشور برای نیل به این مقصود، ضمن پیشنهاد و تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز، تدوین و ابلاغ دستورالعمل ‌ها، بخش‌نامه‌ها و شیوه‌نامه ‌های اجرایی، اقدامات متعددی را برای آموزش مدیریت ‌های محلی یعنی شورا‌های اسلامی روستا و دهیاری ‌ها انجام داده است؛ چرا که ارتقاء دانش مدیریت‌ها محلی ضمن کمک به انجام وظایف، می‌تواند باعث شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت ‌های موجود روستا‌ها و رونق و توسعه سکونتگاه ‌های روستایی شده و نقش روستا‌ها را به عنوان کانون تولید و کارآفرینی متبلور سازد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۰۰
1131 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0