راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین

راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین

راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین ، صورت گرفت. در حوالی این معدن 4 الی 5 معدن دیگر نیز وجود دارد که دارای ذخایر ماده معدنی سرب و روی است

کد خبر: 000431001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ تیر ۰۰ - ۸:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین ، صورت گرفت. در حوالی این معدن ۴ الی ۵ معدن دیگر نیز وجود دارد که دارای ذخایر ماده معدنی سرب و روی است

راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین

راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی بیان داشت:
راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی ادامه داد: راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی در شهرستان اسفراین راهی برای ایجاد اشتغال پایدار توسط این مواد معدنی است.
سجادی، با اشاره به این که بغیر از معدن آلبلاغ که دارای ذخایر سرب و روی است، افزود: در حوالی این معدن ۴ الی ۵ معدن دیگر نیز وجود دارد که دارای ذخایر ماده معدنی سرب و روی است.
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر ایمیدرو در حال انجام اقداماتی همچون اکتشاف برای پی بردن به میزان ذخایر موجود در آلبلاغ است که بعد از پایان این اقدامات باید به فکر ایجاد واحد فرآوری برای این ماده معدنی باشد.
وی گفت: اگر واحد فرآوری برای این ماده معدنی در منطقه ایجاد نگردد، این ماده معدنی نیز همانند سنگهای تزئینی استخراج شده باید بصورت خام از استان خارج گردد.
لازم به ذکر است معدن آلبلاغ در محدوده حفاظت شده پارک ملی ساریگل در شهرستان اسفراین واقع شده که دارای ذخایر ماده معدنی سرب و روی است.
طی دو، سه سال گذشته از این معدن برداشت های غیربومی توسط افراد بومی و غیربومی انجام می شد و برای جلوگیری از این امر ایمیدرو در آخرین سفر هیات دولت به خراسان شمالی موظف گردید تا اقداماتی همچون بحث اکتشاف و … را انجام دهد.
قابل ذکر است طی دو، سه سال گذشته به علت برداشتهای غیرمجاز از معدن و ریزش تونل های حفر شده تعدادی از برداشت کنندگان غیرمجاز جان خود را از دست داده و یا مصدوم شده اند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۰۰
907 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0