افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان

افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان

افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان ، صورت گرفت. دفتر مشاوره شهروندان و مرکز پژوهش ‌های حوزه مدیریت شهری راه اندازی شده است

کد خبر: 000428002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ تیر ۰۰ - ۹:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان ، صورت گرفت. دفتر مشاوره شهروندان و مرکز پژوهش ‌های حوزه مدیریت شهری راه اندازی شده است

افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان

افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان خبر داد.
در راستای تحقق اصل چهل و چهار قانون اساسی و لزوم واگذاری و برون سپاری خدمات مورد ارائه توسط دستگاه‌ ها و ارگان ‌های دولتی به بخش خصوصی و به دنبال تفاهم نامه منعقد گردیده ابین شهرداری تاکستان و سازمان نظام مهندسی ساختمان، دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان و مرکز پژوهش شوراها با حضور فرخ زاد معاون عمرانی استاندار، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، شهردار و شورای اسلامی شهر تاکستان و دیگر مسئولین و در محل فرمانداری تاکستان افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
البته این دفتر با موافقت هیات مدیره، همکاری مجموعه استانداری و شهرداری و شورای شهر تاکستان و پی‌گیریهای کیوان رحمانی مسئول دفتر نمایندگی تاکستان، راه اندازی گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این مراسم با اشاره به ظرفیت نظام مهندسی در قالب یازده هزار مهندس دارای صلاحیت و پروانه اشتغال به کار در ۷ رشته مرتبط با حوزه مدیریت شهری، گفت: این مجموعه قرابت زیادی با مجموعه مدیریت شهری دارد و بهمین خاطر ضرورت ایجاب میکرد تا با ارتباطات نزدیک تر با این حوزه در ارائه خدمات فنی و مهندسی برای شهروندان عزیزمان قدمی برداریم.
مجابی گفت: هیات مدیره نظام مهندسی در این دوره با رویکرد نگاه ویژه نسبت به حقوق شهروندان و بهره برداران واقعی حوزه فنی و مهندسی موارد را در دستور کار قرار داد و با حمایتهای مجموعه استانداری و علی الخصوص مهندس فرخ زاد، معاون عمرانی استانداری قزوین توانست اقدامات خوبی در راستای خدمتگزاری به مردم انجام دهد.
وی، راه اندازی دفتر مشاوره شهروندان را یکی از این اقدامات دانست و گفت: از این طریق شهروندان میتوانند نسبت به سابقه و اطلاعات کامل ساختمانی که در حال بهره برداری از آن هستند، اشرافیت داشته باشند ودر صورت لزوم، از مشاوره کارشناسان رسمی ماده بیست و هفت، بطور رایگان بهره مند گردند.
مجابی به راه اندازی مرکز پژوهش ‌های حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این مرکز می ‌تواند پل ارتباطی میان دستگاه‌ های قانون‌گذار و عامه مردم باشد و موضوعات مطالبه‌گری را در حوزه مدیریت شهری انتقال دهد و در غالب کمیسیونهای فنی و تخصصی در حوزه مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت مهندسین در حوزه های مختلف در تصمیم سازی های مدیریت شهری نقش بسزایی داشته باشد و حتی سایر رشته های مهندسی چون کشاورزی، معدن و غیره نیز میتوانند در این حوزه ها ورود کنند تا لوایح و برنامه هایی که در شورا مطرح می گردد، تخصصی تر باشد.
مجابی در ادامه راه اندازی دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان را اقدامی مهم بر شمرد و گفت: با توجه به محدودیت پرسنل و کارمندان شهرداری ایجاد این دفتر در تسریع و ارتقای کیفی خدمات به شهروندان و نظارت بر عملکرد کارشناسان در این حوزه خیلی موثربوده و شهرداری میتواند از ظرفیت مهندسینی که همه دارای صلاحیت و پروانه هستند، استفاده کند. مضاف بر اینکه این مهندسین از سوی نظام مهندسی و شورای انتظامی رصد و نظارت عالیه مستمر بر عملکرد ایشان وجود دارد و اداره کل راه شهرسازی نیز میتواند در این زمینه همراهی داشته باشد.
وی گفت: نمونه بارز این مقوله در شهر مشهد اتفاق افتاده است که با بازدید از شهرداری مشهد و نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و معاون شهرسازی شهرداری این شهر در جریان روند اجرایی امور قرار گرفتیم و پس از آن با نشست های مکرر و نیز با اعتمادی که به بخش خصوصی شد, توانستیم تفاهم نامه دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان را به امضا برسانیم.
مجابی در خاتمه افزود: امیدوار هستیم با افتتاح این دفتر و نیز دفاتر مهندسی بعنوان دفاتر پیشخوان این امر، گامی موثر در راستای رضایت‌مندی شهروندان برداریم.
فرخ زاد معاون عمرانی استاندار، نیز در این آئین، افتتاح دفتر برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان را اقدامی ارزنده دانست و افزود: با افتتاح این دفتر، علاوه بر کسب رضایت‌مندی مردم، زمینه فعالیتهای مختلف و بستر ایجاد اشتغال برای مهندسین عضو سازمان فراهم شده است، ضمن این که شهرداری نیز با توجه به کمبود نیرو و امکانات، از این اقدام منتفع خواهد شد؛ در مجموع معادله ای برد-برد خواهیم داشت که میتوان آن را در سایر شهرهای استان نیز اجرایی نمود.

فرخ زاد، افزایش نیروی انسانی و پرداخت هزینه های جاری را یکی از مشکلات مهم شهرداریها بر شمرد و افزود: با این اقدام، صرفه جویی های زیادی در هزینه های شهرداری اتفاق خواهد افتاد و راه اندازی این دفتر میتواند بعنوان گام نخست در واگذاری خدمات دیگری که شهرداریها در حال انجام است، به سازمان نظام مهندسی و دیگر بخشهای خصوصی باشد.
معاون عمرانی استاندار گفت: کار انتقال اسناد و املاک بسیار مهم و حساس است اما این کار به بخش خصوصی واگذار شده و دفترخانه ها این کار را با کم‌ترین نیرو و راندمان بالای کاری انجام می دهند، این در حالی است که اگر در سیستم اداری پیاده میشد، قطعا نیروی بیشتری نیاز بود و ممکن بود سو استفاده های اداری نیز اتفاق بیفتد اما این مورد، تجربه موفقی در سراسر کشور است که می توان آن را به حوزه های دیگر نیز تعمیم داد.
در ادامه این مراسم، پیری شهردار تاکستان گفت: با توجه به انبوه مراجعات مردمی و کمبود پرسنل و امکانات و مشکلاتی که حوزه شهرسازی مدیریت شهری دارد، بر آن شدیم که در راستای تقویت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای مهندسینی که تازه عضو سازمان شده اند، نسبت به راه اندازی دفاتر پیشخوان مهندسی اقدام کنیم.
پیری با با عنوان اینکه در حال حاضر پنج دفتر مهندسی در تاکستان بعنوان دفاتر پیشخوان فعالیت می کنند، اظهارداشت: با این اقدام پنج شهرداری بدون هیچ هزینه ای ایجاد کرده ایم و در حین چابک سازی بدنه شهرداری، تکریم ارباب ارجوع را نیز در پی خواهیم داشت.
در همین حال، نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از تفکر مهندسی، اظهار داشت: در مجلس، دولت و سایر نهادها و دستگاه‌ها حرکت و اقدامی که به نفع عموم مردم باشد، باید در آن تفکر مهندسی و آینده نگری دیده شود.
رجب رحمانی با تشکر از عوامل اجرایی در شهرداری، برون سپاری خدمات شهرسازی و معماری شهرداری تاکستان به سازمان نظام مهندسی ساختمان را به نفع مردم دانست و ادامه داد: در درجه اول، مردم برای ما شاخص هستند. بر همین اساس، برون سپاری خدمات معماری و شهرسازی شهرداری به سازمان نظام مهندسی ساختمان در واقع ارائه خدمات کارشناسی و حضور افراد کارشناس در خانه های مردم است که باید هم منافع شهرداری و هم منافع مردم و شهروندان در آن بطور کامل رعایت گردد.
رحمانی گفت: باید همه با هم کار کنیم و همه با هم کمر همت برای آبادنی کشور ببندیم، چرا که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ تیر ۰۰
657 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0