شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان

شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان

شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان ، امضا شد. این شیوه نامه به زودی بصورت پایلوت در دو شهر گرگان و گنبد اجرایی خواهد شد

کد خبر: 000427005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ تیر ۰۰ - ۹:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان ، امضا شد. این شیوه نامه به زودی بصورت پایلوت در دو شهر گرگان و گنبد اجرایی خواهد شد

شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان

شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور در استان گلستان
امضای شیوه نامه اجرایی آسانسور برای نخستین بار در کشور
سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از امضای شیوه نامه اجرایی آسانسور برای اولین بار در کشور خبر داد.
جدر جلسه ای که با حضور رییس و اعضای هیات مدیره، مدیر کل استاندارد در محل این اداره کل برگزار گردید، شیوه نامه اجرایی آسانسور در راستای تفاهم نامه چهارجانبه آسانسور و پله برقی امضا شد.
سید مجید حسینی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در این زمینه بیان کرد: تفاهم نامه ۴ جانبه آسانسور و پله برقی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد، سندیکای آسانسور و پله برقی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال اول فعالیت هیات مدیره دوره هشتم امضا گردید، ولی متاسفانه با توجه به شرایط بوجود آمده بر اثر بیماری کووید۱۹ امکان اجرایی شدن آن فراهم نشد.
حسینی ضمن قدردانی از زحمات حسین ویزواری، رییس وقت سازمان و اعضای هیات مدیره برای امضای این تفاهم نامه گفت: در راستای پیاده سازی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بمنظور اجرایی کردن اهداف تفاهم نامه این شیوه نامه برای نخستین بار در کشور گرداوری گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: این شیوه نامه به زودی بصورت پایلوت در دو شهر گرگان و گنبد اجرایی خواهد شد.
وی افزود: طبق این شیوه نامه، از همان ابتدای ساخت پروژه و اجرای فونداسیون، کارفرما باید هنگام اخذ تاییدیه نقشه های ساختمان، نقشه های طراحی آسانسور را مطابق چک لیست طراحی، آماده نماید تا به تایید کمیته کنترل نقشه برسد و از همان ابتدای شروع عملیات هماهنگیهای لازم با مجری ذی‌صلاح آسانسوررا بعمل آورد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: این مراحل تا زمان اتمام پروژه، توسط نظام مهندسی نظارت می گردد. هم‌چنین در مدت زمان بررسی استاندارد آسانسور نیز صرفه جویی می گردد.
وی گفت: چک لیستهای آماده شده یکی از ادله های مفیدی است که در بازرسی آسانسور توسط شرکتهای زیر مجموعه اداره کل استاندارد می تواند ملاک عمل قرار گیرد.
حسینی تصریح کرد: رسالت سازمان نظام مهندسی رعایت مقررات ملی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز است و خوشبختانه استان گلستان همیشه در بحث رعایت مقررات ملی ساختمان از استانهای پیشرو بوده است.
حسینی به اهمیت بحث آموزش در هیات مدیره دوره هشتم اشاره و بیان کرد: طبق این شیوه نامه، دوره های آموزشی برای مهندسان ناظر و طراح عضو سازمان زیر نظر اداره کل استاندارد برگزار و در پایان دوره، گواهینامه معتبر آموزشی صادر می گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: هم‌چنین براساس این شیوه نامه لیست بروز شده شرکتهای مجری آسانسور با ذکر تعداد ظرفیت و صلاحیت توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این سازمتن با بیش از ده هزارعضو، بزرگ‌ترین نهاد تخصصی استان و پتانسیل مناسبی است که ظرفیت قابل توجهی دارد،
حسینی ادامه داد: سازمان استان در کنار مجموعه استاندارد به خصوص در بحث کنترل مصالح استاندارد که یکی از مهم‌ترین وظایف مهندسان ناظر است، به عنوان بازوی کمکی قوی است.
مدیر کل استاندارد استان نیز در این جلسه بیان کرد: در هر حوزه ای که همکاری متقابل با نظام مهندسی ساختمان گلستان داشته ایم، نتایج مطلوبی حاصل شد.
دهدشتی زاده گفت: نظام مهندسی تشکیلات مهم و پر اهمیتی است و ما آمادگی کامل خود را برای همکاریهای بیشتر در آینده اعلام می کنبم.
در همین حال، ویزواری، عضو هیات مدیره سارمان در این جلسه بیان کرد: دغدغه اصلی و مهم همه ما توجه ویژه به کیفیت ساختمان هاست و بخش مهمی از آن به استاندارد مربوط می گردد.
ویزواری گفت: این عزم در استان و کشوروجود دارد که باید به فعل تبدیل شود، ضمن اینکه این تفاهم نامه میتواند آغازی برای همکاری های بیشتر در آینده در زمینه های دیگر باشد.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد : مهندسان ناظران بتوانند به نحو شایسته ای از خروجی و نتیجه این جلسات، به نفع سازندگان و بهره برداران آینده استفاده نمایند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۰۰
526 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0