سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی

سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی

سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی ، صورت می گیرد. جامعه مهندسی ساختمان در یک بازه زمانی 3 ساله برگزار می گردد

کد خبر: 000427001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ تیر ۰۰ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی ، صورت می گیرد. جامعه مهندسی ساختمان در یک بازه زمانی ۳ ساله برگزار می گردد

سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی

سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان داشت:
سعی و تلاش وزارت راه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات سازمان نظام مهندسی
رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است که انتخابات نهمین دوره برای نخستین بار بصورت الکترونیکی برگزار گردد.
علی محمد عبدی قهرودی مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور در خاتمه برگزاری نشست سیزدهم هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای هیات اجرایی انتخابات استان تهران ادامه داد: جامعه مهندسی ساختمان در یک بازه زمانی ۳ ساله برگزار می گردد و جامعه مهندسی کشور با جمعیتی بالغ بر پانصد و بیست و چهار هزار عضو بعنوان بزرگ‌ترین تشکل حرفه ای کشور محسوب می گردد. بنابراین تصمیم گیریهایی که در این حوزه توسط سازمانهای نظام مهندسی انجام می گردد، بصورت کامل تحت نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی است و البته این انتخابات و نتایج آن برای جامعه مهندسی کشور خیلی با اهمیت است.
قهرودی گفت: انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی برای اعضای نظام مهندسی خیلی با اهمیت است چرا که این اعضا بگونه ای برنامه ریزی فرآیندهای خود را به اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی اعلام و آنها به سایر بخش ها اعلام و یا ابلاغ می نمایند.
رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور با عنوان اینکه در دوره ‌های قبلی شاهد بودیم تصمیماتی که در حوزه اعضای نظام مهندسی گرفته می‌ شود، تاثیر خیلی مثبتی دربخش ساخت و ساز کشور و حتی معیشت اعضای نظام مهندسی ساختمان دارد، گفت: جنبه های عمومی این انتخابات خیلی مهم و موثر است چراکه نتایج مثبت آن در جامعه، افزایش سرمایه های عمومی، حضور موثر سرمایه گذاران در بخش ساخت و ساز و از طرف دیگر زمینه سازی برای فعالیتهای حرفه ای جامعه مهندسان کشور است.
وی گفت: بنده بعنوان نماینده وزارت راه وشهرسازی اعضای جامعه مهندسی را تشویق به شرکت در انتخابات میکنیم چرا که این انتخابات در حوزه تعیین سرنوشت خود مهندسان خیلی موثر است. بنابراین باید کلیه اعضا مشارکت داشته باشند و مشارکت بیشتر اعضا هم منجر به انتخاب بهتر یک هیئت مدیره متخصص و با کیفیت در حوزه مهندسی کشور خواهد شد و نتایج آن به جامعه پانصد و بیست و چهار هزار نفری مهندس کشور یقینا باز می شود.
عبدی قهرودی با عنوان اینکه تنها تاکید ما افزایش مشارکت اعضا در انتخابات نظام مهندسی کشور است، گفت: درصد مشارکت بالای جامعه مهندسی کشور نشان دهنده اهمیت و انگیزه بالای آنها برای تعیین سرنوشت خودشان است و در سالهای قبل حضور کمرنگ اعضای نظام مهندسی سبب شده که نتایج خوبی از انتخابات حاصل نگردد. بنابراین تاکید میکنیم با حضور گسترده جامعه مندسی در انتخابات یک انتخابات پر شور داشته باشیم که اثرات مثبت آن را در آینده مشاهده کنیم.
وی گفت: با پایان یافتن مرحله ثبت نام از داوطلبان، ما هم اکنون در مرحله بررسی و احراز صلاحیت نامزدها قرار داریم و پس از طی دوره استعلامات که اسامی رسما اعلام می گردد، فعالیت انتخاباتی آنها شروع شده و ما انتظار یک جو انتخاباتی پر شور از داوطلبان داریم و امیدواریم گزینه های خوب را در انتخابات نظام مهندسی کشور انتخاب کنند.
رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور با عنوان اینکه ما در دوره ای هستیم که براساس آیین نامه باید چهار مرجع در هیئت ‌های اجرایی صلاحیت اعضا را استعلام کنند، تصریح کرد: در حال حاضر استعلامات انجام شده و یک ماه برای ارائه جواب استعلامات فرصت لازم است و پس از اعلام نتایج استعلامات داوطلبان میتوانند وارد مقوله رقابت انتخاباتی گردند.
عبدی قهرودی افزود: در این دوره سعی ما برآن بوده افراد را تشویق به حضور کنیم تا انتخابات با کیفیتی بسیار بهتری را برگزار کنیم و البته همواره هم تلاش کرده ایم زمینه حضور افراد را مطابق با نظام نامه ای که تدوین و ابلاغ شده را باز تر کنیم بطوری که افرادی وارد این حوزه می گردند، دارای انگیزه بالاتری هستند و از همه مهم تر تسلط حرفه ای و کافی بر تمامی موضوعات در این بخش داشته باشند.
رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور افزود: پس از مرحله تایید صلاحیت و اعلام اسامی منتظر می مانیم افراد با اعلام رزومه خودشان و به بهترین نحو با استفاده ابزاری که در هر استان پیش بینی شده در فضای رسمی رسانه ای و هم‌چنین فضای مجازی بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند و ما امیدواریم یک فضای رقابتی خوبی در این حوزه ایجاد شود که همین عوامل سبب افزایش مشارکت مهندسان در جامعه مهندسی کشور می گردد.

عبدی قهرودی عنوان داشت: براساس آیین‌نامه، چهار مرجع، استعلام انجام می‌دهد که عبارت هستند از اداره اطلاعات هر استان، اداره دادگستری استان، نیروی انتظامی و شورای انتظامی و البته افرادی که از این ۴ مرجع تایید شوند در مرحله بعد وارد بحث صلاحیت حرفه ای می گردند.
رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور گفت: در شرایط و چهارچوب هایی که توسط وزیر راه وشهرسازی اعلام شده متقاضیان میتوانند وارد مرحله نهایی گردند و در صورتیکه یکی از این دستگاه ها عدم احراز صلاحیت داوطلب را ارائه دهند از گردونه خارج خواهد شد.
عبدی قهرودی افزود: عدم سو پیشینه کیفری، نداشتن محکومیت نظامی درجه سه به بالا و داشتن مدرک اصلی در رشته مورد تقاضا، از جمله شرایطی است که باید داوطلبان کلیه آنها را داشته باشند.
وی افزود: وزارت راه وشهرسازی در تلاش است که انتخابات نهمین دوره برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار گردد تا مشارکت بیشتری از جامعه مهندسی کشور جلب گردد. بنابراین برای برگزاری هرچه با کیفیت تر این انتخابات باید مشارکت داوطلبان افزایش یابد چراکه وزارت راه وشهرسازی بدنبال فراهم کردن شرایط سهلی برای داوطلبان است و از همه اعضا درخواست مشارکت هر چه بیشتر را داریم.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۰۰
451 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0