عدم رعایت اصول فنی در معادن عاملی جهت سلب صلاحیت معدنکاران عدم رعایت اصول فنی در معادن عاملی جهت سلب صلاحیت معدنکاران

عدم رعایت اصول فنی در معادن عاملی جهت سلب صلاحیت معدنکاران

عدم رعایت اصول فنی در معادن عاملی جهت سلب صلاحیت معدنکاران ، است. بهره‌برداری اصولی و فنی از مواد معدنی باید اولویت اول بهره برداران معادن باشد

کد خبر: 000422003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ تیر ۰۰ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم رعایت اصول فنی در معادن عاملی جهت سلب صلاحیت معدنکاران ، است. بهره‌برداری اصولی و فنی از مواد معدنی باید اولویت اول بهره برداران معادن باشد

عدم رعایت اصول فنی در معادن عاملی جهت سلب صلاحیت معدنکاران

عدم رعایت اصول فنی در معادن عاملی جهت سلب صلاحیت معدنکاران
رئیس صمت گیلان بیان کرد:
معادن ناایمن در گیلان تعیین تکلیف می گردد
رئیس صمت گیلان با عنوان اینکه رعایت نکردن اصول فنی در معادن موجب سلب صلاحیت معدنکاران می گردد، اظهار داشت: معادن ناایمن تعیین تکلیف می گردد.
فرهاد دلق پوش در نشست شورای معادن گیلان با عنوان اینکه بهره‌برداری اصولی و فنی از مواد معدنی باید اولویت اول بهره برداران معادن باشد، ادامه داد: عدم رعایت اصول فنی در معادن باعث سلب صلاحیت معدن‌کار خواهد شد.
دلق پوش با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی معدن توسط مسئولان فنی حسب قانون بر معادن نظارت خواهند داشت، گفت: این موضوع نافع مسئولیت حفاظت فنی و برداشت اصولی بهره‌برداران معادن نخواهد بود و همواره باید بطور دقیق روند فنی برداشت مواد معدنی را رعایت و به سازمان گزارش کنند.
وی با تأکید بر انجام وظایف نظارتی سازمان نظام مهندسی معدن بر معادن استان گیلان، افزود: نظام مهندسی معدن همچون نظام مهندسی ساختمان بایستی به تکالیف خود بطور کامل عمل کند تا شاهد مخاطرات در فعالیت ‌های معدنی نباشیم.
رئیس صمت گیلان با اشاره به این ‌که که در گذشته مجوزهایی صادر شده که مبانی علمی و فنی نداشته است، ادامه داد: بازنگری و رصد فعالیت‌ های برخی از معادن نشانگر این است که صدور برخی از آنها بر مبنای سهل‌الوصول بودن و تشخیص ظاهری بوده و نکات فنی و اصول علمی به نحو مطلوب در آنها دیده نشده است که در برخی از آنها شاهد خسارات هستیم.
دلق پوش با عنوان اینکه در چند سال اخیر ساماندهی و سلب صلاحیت برخی از معادن مشکل‌دار و راکد یکی از اولویت‌های سازمان صمت گیلان بوده، گفت: در صدور مجوزهای جدید بیشترین حساسیت را داریم و برای صدور مجوز از پانزده مرجع رسمی و دستگاه مرتبط استعلام به عمل می آوریم و بعد از آن برای بهره‌بردار اجازه فعالیت صادر می‌گردد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۰۰
701 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0