هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور

هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور

هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور ، بر اساس قابلیت ‌ها و ظرفیت مناطق مختلف کشور با همکاری جهاد کشاورزی است که این برنامه تدوین شده و در حال اجرا است

کد خبر: 000404008 تاریخ انتشار: جمعه ۴ تیر ۰۰ - ۷:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور ، بر اساس قابلیت ‌ها و ظرفیت مناطق مختلف کشور با همکاری جهاد کشاورزی است که این برنامه تدوین شده و در حال اجرا است

هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور

هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور
ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور طبق ظرفیت ‌ها/ راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور بر اساس قابلیت ‌ها و ظرفیت مناطق مختلف کشور با همکاری جهاد کشاورزی است که این برنامه تدوین شده و در حال اجرا است.
مهدی تقی‌پور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، در نشست خبری گرامی‌داشت بیستمین سالروز نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی سه رویکرد اصلی را در دستور کار خود قرار داد که شامل به اوج رساندن مشارکت مردمی، استفاده از ظرفیت‌ های بخش خصوصی، استفاده از فناوری روز در کشاورزی و مهندسان جوان کشاورزی به جهت دانش گستری در این بخش و نهایتا دانش بعنوان آشکارترین وسیله قدرت و عزت یک کشور که دانش در بخش کشاورزی در اختیار کارشناسان، منابع طبیعی و محیط زیست است.
تقی پور در مورد ادامه برنامه‌های اجرای شده در سال گذشته، ادامه داد: هدف برنامه اشتغال و تولید مردم بنیاد ایجاد پنجاه هزار شغل موثر در کشور طبق قابلیت‌ ها و ظرفیت مناطق مختلف کشور با همکاری جهاد کشاورزی است که این برنامه تدوین شده و در حال اجرا است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در این طرح تمرکز بر مشاغل نو ظهور است که قابلیت تبدیل شدن به رویه اصلی در حوزه کسب و کارهای کشاورزی دارد، مشاغل و فعالیت ‌هایی همچون دریاپایه، بازارپایه، پرورش و تولید انبوه و مزرعه انبوه جانوران، به اتکا فناوری‌ های جدید نظیر حلزون، حشرات، زالو و‌… و فعالیت ‌های کشاورزی اقلیم محور که از مسائل مهم در تدوین الگوی کشت هستند‌.
راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، در مورد اشاعه دانش و فناوری ‌های جدید در بخش کشاورزی، افزود: مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی را بعنوان شبکه خصوصی انتقال دانش و فناوری جدید در محیط‌ های کشاورزی راه اندازی کردیم.
وی ادامه داد: این مراکز متشکل از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیستی هستند که در سراسر نقاط کشور سازماندهی شده‌اند و رسالت اصلی این مراکز فراهم آوری دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان کشاورزان به خدمات مورد نیاز بعنوان زیرساخت اجتماعی طراحی و راه‌اندازی بخش کشاورزی است.
تقی پور تصریح کرد: هدف نهایی این است که در هر دهستان حداقل یک مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی را راه اندازی کنیم که‌ وظیفه اصلی این مراکز انتقال و اشاعه دانش و ارتباط با بهره‌برداران در نزدیک ‌ترین نقطه استقرار واحد‌های تولیدی و خدماتی است که همان روستا‌ها و دهستان‌ ها هستند.
وی بیان کرد: در حال حاصر قریب به ۱۴۰۰ مرکز با بیش از پنج هزار کارشناس در سطح کشور تشکیل شده‌اند که همه دارای تابلوی متحدالشکل با استفاده از لگوی سازمان نظام مهندسی به جهت اعتمادسازی بهره‌برداران هستند.
وی افزود: در‌کنار این مراکز، مراکز دیگری تحت عنوان مراکز تخصصی و منابع طبیعی غیردولتی هم سازماندهی کردیم که راه اندازی صد و سیزده مرکز انتقال تکنولوژی‌های نوین، پنجاه و هفت مرکز پژوهش‌های کاربردی در زمره این مراکز است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به ضعف نظام آموزش عالی بویژه در حوزه کشاورزی، بیان داشت: نظام آموزش عالی با ایرادات بسیاری روبرو است که مهمترین آن این است که فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی کارآفرین تربیت نمی‌ شوند و این مهم‌ترین چالش ما برای سازماندهی کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست است.
وی گفت: توانمندی سازی این کارشناسان متوجه سازمان نظام مهندسی کشاورزی شده و تلاش برای این که این ها بتوانند در خدمت بهره برداران باشند از رسالت‌ های سازمان است.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۰۰
668 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0