سی و یکم خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ سی و یکم خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹

سی و یکم خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹

سی و یکم خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ ، است. وبینار توجیهی آموزشی نحوه تنظیم اظهارنامه های مالیاتی به زودی برگزار خواهد شد

کد خبر: 000314008 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ خرداد ۰۰ - ۶:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سی و یکم خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ ، است. وبینار توجیهی آموزشی نحوه تنظیم اظهارنامه های مالیاتی به زودی برگزار خواهد شد

سی و یکم خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹

سی و یکم خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹
مشاور امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی سال ۱۳۹۹ را ۳۱ خرداد ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: وبینار توجیهی آموزشی نحوه تنظیم اظهارنامه های مالیاتی به زودی برگزار خواهد شد.
«کاظم دُری» با اشاره به شروع فصل ارائه اظهارنامه های مالیاتی بیان کرد: بنا به اطلاعیه های سازمان امور مالیاتی کشور، نرم افزار اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل از تاریخ یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ در سایت این سازمان بارگذاری شده، و آماده تکمیل و ارسال از سوی مودیان مالیاتی است.
وی به تغییرات جدیدی که در نحوه ارسال و تکمیل اظهارنامه در سال جاری اعمال شده، اشاره و بیان کرد: لازم است تا آن دسته از مهندسینی که اقدام به فعال کردن ابلاغ الکترونیکی نکرده‌اند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی و انتخاب قسمت ابلاغ الکترونیکی، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد و ضمن مطالعه متن مربوطه گزینه ابلاغ الکترونیکی را فعال کنند.
پی تصریح کرد: بعد از این مرحله پیغامی مبنی بر فعال شدن گزینه ابلاغ الکترونیکی ارسال می گردد. ضمن اینکه سازمان امور مالیاتی در چند روز اخیر با ارسال پیامک‌ از مودیان مالیاتی خواسته است تا نسبت به فعال سازی ابلاغ الکترونیکی خود اقدام کنند.
مشاور امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر اینکه فقط کسانی امکان ورود به سامانه سازمان امور مالیاتی را خواهند داشت که ثبت نام الکترونیکی خود را تکمیل کرده باشند، ادامه داد: یک راهنمای کامل و جامع در سامانه اظهارنامه مالیاتی در مورد مراحل تکمیل اظهارنامه‌های گروه دوم و سوم مشاغل بارگزاری شده که اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیار مودیان مالیاتی قرار می دهد.
وی از برگزاری دوره توجیهی آموزش تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی بصورت آنلاین خبر داد و گفت: در این وبینار آموزشی که به زودی برگزار خواهد شد اطلاعات لازم در مورد تکمیل اظهارنامه آموزش داده می‌شود. ضمن اینکه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مشابه سال های قبل در محل سازمان سرویس تکمیل اظهارنامه مالیاتی را هم داشته باشیم.
دری، نسبت به اضافه شدن صفحه‌ای جدید به صفحات اظهارنامه مالیاتی، در سال ۱۴۰۰ هشدار داد و افزود: این صفحه جدید مربوط به ارسال گردش مالی حساب در مورد کسب درآمد مشاغل مودیان است که این اطلاعات لزوماً باید تکمیل شود تا امکان ثبت اظهارنامه وجود داشته باشد. موجودی اول سال حساب بانکی، گردش بدهکار، گردش بستانکار و مانده پایان سال ۹۹ اطلاعات مورد نیاز این صفحه هستند.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات کلیه حساب ‌های بانکی شخص مودی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد، افزود: در فرایند رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی، اظهارنامه هایی که اطلاعات ثبت شده در آن با اطلاعات سازمان امور مالیاتی انحراف نداشته باشد بدون رسیدگی مورد قبول واقع خواهد شد اما اظهارنامه هایی که اطلاعات آن با اطلاعات سازمان امور مالیاتی مغایرت داشته باشد در فرایند رسیدگی قرار می‌گیرد.
مشاور امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه کدهای استاندارد مورد نیاز در اظهارنامه مالیاتی تحت عنوان اینتا کد را در سامانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بارگذاری خواهیم کرد، افزود: این اطلاعات مشخص خواهد کرد که برای هر رشته مهندسی چه کدهایی باید مورد استفاده قرار گیرد تا امکان ثبت اظهارنامه مالیاتی در مراحل بعدی وجود داشته باشد.
وی، آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی را ۳۱ خرداد ماه اعلام کرد و گفت: هر چند فرایند ثبت اظهارنامه های مالیاتی برخلاف فرصت سی روزه سال ‌های قبل، امسال در کم‌تر از بیست روز باید انجام شود، اما تا این لحظه بحث تمدید مهلت ارسال اظهارنامه مطرح نیست و قانون نیز به صراحت آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌ها را ۳۱ خرداد ماه اعلام کرده است.
مشاور امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به بحث تبصره ماده ۱۰۰ که از سال ۹۵ به بعد هر ساله اجرایی شده است، اشاره و بیان کرد: هنوز بخشنامه ای از سوی سازمان امور مالیاتی در این رابطه بارگذاری نشده اما امیدوار هستیم همانند روال سال‌های گذشته هر چه زودتر اتفاق بیفتد تا امکان استفاده از تبصره ۱۰۰ برای اکثر مهندسین فراهم گردد.
وی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال ‌های گذشته، شرط استفاده از تبصره ۱۰۰ تعیین وضعیت مالیات سال‌ های قبل مودیان خواهد بود. بنابراین باید نسبت به قطعی شدن مالیات سال ‌های گذشته اقدام شود تا امکان استفاده از این تسهیلات فراهم باشد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ خرداد ۰۰
489 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0