مراسم رونمایی از کتاب راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با حضور سید علیرضا میرجعفری مراسم رونمایی از کتاب راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با حضور سید علیرضا میرجعفری

مراسم رونمایی از کتاب راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با حضور سید علیرضا میرجعفری

مراسم رونمایی از کتاب راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با حضور سید علیرضا میرجعفری ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید

کد خبر: 000314006 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ خرداد ۰۰ - ۶:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم رونمایی از کتاب راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با حضور سید علیرضا میرجعفری ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید

مراسم رونمایی از کتاب راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با حضور سید علیرضا میرجعفری

مراسم رونمایی از کتاب راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با حضور سید علیرضا میرجعفری
رونمایی از کتاب «راهنمای مبحث سوم مقررات ملی»؛
میرجعفری: حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق الزامی است
مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان» با حضور سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید.
مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان» در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید.
در این مراسم سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان و شکرچی رئیس مرکز تحقیقات حاضر بودند.
سید علیرضا میرجعفری با اشاره به این‌ که این راهنما اولین کتاب اختصاصی سازمان است که مشترک با مرکز تحقیقات منتشر شده، ادامه داد: امیدوارم رونمایی از این مجموعه راهنما بتواند کمک شایانی به ناظران و سازندگان صاحب‌صلاحیت برای مراعات هرچه بهتر ضوابط مبارزه با حریق داشته باشد.
میرجعفری در ادامه با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در حوزه صنعت ساختمان است، ابراز امیدواری کرد این دست برنامه‌ های آموزشی و تحقیقاتی هم‌چنین برگزاری وبینارهای آموزشی مشترک برای استفاده جامعه مهندسی مستمر و ادامه‌دار باشد.
وی با اشاره به اینکه تفاهم شده با همراهی مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی دوره‌های آموزشی برای اعضای محترم سازمان برگزار گردد، گفت: انتظار ما این است که در آینده برای ویرایش مباحث و مقررات ملی ساختمان چه سازمان نظام‌مهندسی چه مرکز تحقیقات مشارکت و هم‌فکری بیشتری داشته باشند.
در ادامه این مراسم شکرچی‌زاده‌ رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به اظهارنظر پرداخت.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات متعلق به همه مهندسان ساختمان است. مجموعه‌ای که با سابقه بیش از چهل سال پژوهش و آموزش در خدمت آنها است. البته که این تلاش ‌ها وقتی اثربخش است، که با همراهی جامعه مهندسی کشور باشد.
وی با تأکید بر اینکه تهیه آئین‌نامه‌ها برای حوزه ساختمان بدون همراهی جامعه مهندسی بی‌فایده است، گفت: طبق مطالعات ما آن دسته از مقررات ملی ساختمان که اسناد پشتیبان داشته‌اند، بسیار بهتر و بیشتر مورد توجه جامعه مهندسی در اجرای عملیات ساختمانی قرار گرفته اند.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بویژه بعد از فاجعه پلاسکو ارزش و اهمیت یافت. مردم ملاحظه کردند ساختمانی که از بعد از دهه چهل به عنوان نماد مهندسی کشور شناخته می‌شد، چگونه به سادگی دچار آتش شده و فروریخت. این ماجرا اهمیت «مهندسی آتش» را برای همه اثبات کرد.
شکرچی زاده در پایان گفت: تلاش‌ های ما برای تهیه اسناد پشتیبان ویژه مبحث سوم مقررات ملی ساختمان از همان زمان عملیاتی گردید. اسنادی که البته با همراهی نظام‌مهندسی ساختمان و اعضای محترم آن می‌تواند به ارتقای کیفیت ساخت و رضایت هرچه بیشتر شهروندان منجر گردد.
در ادامه این برنامه هم‌چنین کتاب «راهنمای مبحث سوم مقرررات ملی ساختمان» رونمایی گردید. هم‌چنین مقرر گردید ۲ جلد راهنما برای مباحث تأسیسات و مقاوم‌سازی ساختمان‌ ها با همراهی کمیته آموزش سازمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تا پایان تیرماه تدوین و آماده چاپ شود.
طرفین در ادامه مراسم هم‌چنین بر برگزاری وبینارهای مشترک به ویژه برای آموزش مباحث مرتبط با تأسیسات و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به تفاهم رسیدند. لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر رئیس سازمان، سیامک الهی‌فر دبیر هیأت‌مدیره، دکتر ایوبی‌نژاد مدیر آموزش و کریم صلاحی‌مهر مدیر روابط‌عمومی سازمان حاضر بودند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ خرداد ۰۰
429 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0