نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها جهت ارتقای کیفیت ساخت نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها جهت ارتقای کیفیت ساخت

نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها جهت ارتقای کیفیت ساخت

نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها جهت ارتقای کیفیت ساخت ، برای آرامش شهروندان صادر شد. گران‌بهاترین سرمایه هر فرد ساختمانی است که در آن سکونت دارد

کد خبر: 000312002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰۰ - ۱۰:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها جهت ارتقای کیفیت ساخت ، برای آرامش شهروندان صادر شد. گران‌بهاترین سرمایه هر فرد ساختمانی است که در آن سکونت دارد

نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها جهت ارتقای کیفیت ساخت

نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها جهت ارتقای کیفیت ساخت
نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها صادر گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از صدور نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها خبر داد و افزود:‌ هدف ارتقای کیفیت ساخت برای آرامش شهروندان است.
سید علیرضا میرجعفری، در مورد لزوم صدور «شناسنامه فنی و ملکی» برای ساختمان‌ها، بیان کرد: این حق شهروندان است که اطلاعات کاملی درباره موارد فنی و جزئیات اجرایی ملکی که خریداری می‌ کنند، داشته باشند.
میرجعفری با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، ادامه داد: گران‌بهاترین سرمایه هر فرد ساختمانی است که در آن سکونت دارد. چرا که هم ارزش مادی بسیار بالای دارد، هم از نظر معنوی حافظ و سرپناه عزیزترین دارایی‌های هر فرد یعنی جان خودش و خانواده‌اش محسوب می‌ گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان ” از این رو انتظار شهروندان برای در اختیار داشتن جزئیات فنی و اجرایی ساختمان کاملاً به‌جا است” تصریح کرد: صدور «شناسنامه‌های فنی و ملکی» در نظام‌ مهندسی ساختمان با همین هدف شروع شد. برای آن‌که چه مصرف‌کنندگان فعلی چه خریداران آینده دقیقاً در جریان باشند چه ملکی با چه مصالح، تأسیسات و خصوصیات سازه‌ای خریداری می‌ کنند.
وی با اشاره به الزامی شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی برای املاک نوساز، گفت: از تیر سال گذشته صدور شناسنامه فنی برای همه ساختمان‌های با زیربنای بالای ۱۷۰۰ متر در تهران الزامی شد. به این ترتیب شناسنامه فنی و ملکی هم‌اکنون شرط اساسی برای صدور پایان‌کار در سازه‌هایی بالاتر از این متراژ است.
وی با تأکید بر عزم سازمان برای فرهنگ‌سازی استفاده از مجریان صاحب‌صلاحیت در فرایند ساخت، گفت: اگر قرار است انتظار کیفیت و تاب‌آوری ساختمان‌ ها چه در سطح سرویس چه هنگام بروز حادثه را داشته باشیم، ضروری است که توسط مهندسان صاحب‌صلاحیت و متخصص اجرا ساخته شده باشند.
میرجعفری با اشاره به صدور بیش از نهصد و هشتاد و پنج شناسنامه فنی برای ساختمان‌ها تا امروز، افزود: اولویت سازمان فرهنگ‌سازی در راستای گسترش استفاده از شناسنامه فنی چه از جانب سازندگان چه از جانب مصرف‌کنندگان است. از ابتدای سال جای تا امروز نیز پنجاه و هشت عدد شناسنامه جدید صادر شده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۰۰
420 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0